Triumph Street Triple-tråden

Jag såg den också, då var klockan ca 08.30 i tisdagsmorse, såg dem i Allén, de svängde av över trottoaren upp mot smyrnakyrkan. Såg dem även strax därefter och då körde de Viktoriagatan upp mot Engelbrektsgatan. Såg tyvärr inte vart de tog vägen sedan.

Mvh,

Richard

Det kan ju vara min hoj som blev stulen natten till i söndags i Partille var den mattsvart så var det inte min, min var mattgrå. Jag hade kolfiberslipon på den med om ni hann se det.

Jag kanske kan slänga upp en bild på den ikväll.

MVH Jocke
 
Någon som blivit av med sin svarta triple? Tror det var en -08 eller iallfall en nyare jag såg idag komma körandes/vinglandes i Göteborg med två unga jeppar på. Den ena som skjutsades hade hjälmen ej riktigt fastsatt utan uppdragen till pannan och mc.n saknade reg skylt originalhållaren kvar med skylten borttagen fick bara dåliga vibbar av det hela såg riktigt fel ut bara..:va
Ser denna kille åka dagligen mellan hjällbo och partille via bergsjön. Åker alltid på en gul/vit eu moped. (trimmad 90km/t+) han åker alltid med en svart jacka och en svart hjälm ner dragen till pannan. Såg honom bli jagad av mc polisen i hjällbo en gång. Höll på att köra ihjäl en liten flicka. Dom tog han tyvär inte den gången heller. Tror polisen har problem med just denna killen ganska ofta. En riktig dåre.
 
Last edited:
Såg dom i korsningen Vasa/Viktoriagatan sen körde dom mot Handels och svängde till höger vid kurs och tidningsbiblioteket förbi utmed Haga ner mot Rosenlund och sen vänstersväng bort mot Järntorget,det kom bilar och rödljus ivägen så hann eller kunde ej köra och se vart dom var påväg men jag körde ikapp en polis/ledningsbil och stannade dom och bad dom vända om varpå dom gjorde helvändning om och kollade det hela,hur det hela gick vet jag ej men om han ej fått tbka den så lyckades dom säkert ej finna idioterna men jag gjorde vad jag kunde av situationen. Skall hålla utkik efter dom idag med är ute nästan varje dag nu när det är varmt.Beklagar stölden det är faan att man aldrig får ha ngt ifred.

Inte omöjligt att det är min kompis hoj.
Mattsvart triple r med kolfiberslipon. Blev stulen i helgen utanför stan. Var såg du hojen någonstans?
 
Last edited:
Jag såg dom vid Vasa/Viktoriagatan korsningen,sen drog dom bort mot Handels och svängde höger ner mot Rosenlund.Vi får väl alla hålla ett extra öga öppet och slå larm om man ser jepparna igen dom är ju inte direkt smidiga trist att folk ej får behålla sina prylar :(
Jag såg den också, då var klockan ca 08.30 i tisdagsmorse, såg dem i Allén, de svängde av över trottoaren upp mot smyrnakyrkan. Såg dem även strax därefter och då körde de Viktoriagatan upp mot Engelbrektsgatan. Såg tyvärr inte vart de tog vägen sedan.

Mvh,

Richard
 
Last edited:
Jahapp, inga fler som anmält sig fast intresset var högt i vintras. Tre stycken tripplar till en trippelträff/körning känns inte lönt och är bättre att läggas till senare i vår. Så jag hänger på andra polare och hitta nya vägar i Halland istället. Ni som vill är välkomna, trolig startplats är Ängelholm.
 
Det kan ju vara min hoj som blev stulen natten till i söndags i Partille var den mattsvart så var det inte min, min var mattgrå. Jag hade kolfiberslipon på den med om ni hann se det.

Jag kanske kan slänga upp en bild på den ikväll.

MVH Jocke

Jo mattgrå är väl korrekt färg, i mitt minne var det mattsvart. Får skylla på att jag inte sett den så mycket :gnissla
 
Skaffade ett 3-1 system (arrow) för någon månad sen... Var en kompis som frågade om det sitter db-killer på... Inte vet jag blev svaret:) Så då ställer jag frågan vidare, sitter det en db killer på systemet eller ser det bara så ut? Glad påsk
 
Skaffade ett 3-1 system (arrow) för någon månad sen... Var en kompis som frågade om det sitter db-killer på... Inte vet jag blev svaret:) Så då ställer jag frågan vidare, sitter det en db killer på systemet eller ser det bara så ut? Glad påsk

Det sitter en fastsvetsad db-killer i systemet från fabrik. Dock låter det rätt mycket även med denna db-killer.
 
Tja!

Jag var på Triumph center i STHLM idag och provkörde både Street och Speed triple.
Väldigt trevliga grabbar där, och jag blev grymt imponerad av båda hojarna och överväger att köpa en Street!

Den enda jag stör mig på är att det exemplaret jag körde i butiken:

http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_31942891.htm?ca=11&w=1&last=1

på något sätt kändes understyrd, som att det var dåligt tryck i dämparna eller framdäcket. Det var särskilt märkbart vid hårdare kurvtagning, där den kändes liksom oförutsägbar. Det blev dock bättre om man försökte flytta bak tyngdpunkten vid körning.

Detta märkte jag dock inte alls av hos Speeden och enligt vad jag hört så ska väghållningen för dessa hojar vara väldigt snarlika, om inte Streeten ska vara kanske t.o.m. snäppet bättre.

Jag fann dessutom att styrningen vid lägre hastigheter (< 40 km/h) kändes svajig. Kan tänka mig att det orsakas av samma problem, eller så är det helt enkelt bara jag som är ovan med att styra så mycket med just styret vid sådana hastigheter.

Jag bad dem själva provköra hojen och ta en titt på den men tänkte även höra med er om det är någon som har upplevt de här fenomenen hos en Street tidigare och vad det i så fall beror på? Annars antar jag att det är ett måndagsexemplar/jag som är ovan. Vad tror ni?

Tack för hjälpen!
 
vanliga STen har en erkänd mjuk fjädring fram och bak. En Street R är nog vad du letar efter.
 
Du verkar ha helt rätt teXmeX. Jag körde en R- modell idag och fenomenet var betydligt mindre märkbart, trots att fjädringen på denna tydligen var mjukt inställd.
Däremot kan jag inte släppa tanken om att även en vanlig street borde vara tillräcklig för vanlig landsvägskörning, med tanke på de goda recensioner jag hört http://www.youtube.com/watch?v=3CMgwuC06Pc
http://www.motorcyclenews.com/MCN/b...s/Bike-Reviews/Triumph/Triumph-Street-Triple/

Annars överväger jag även att köpa en äldre Speed då dem verkar vara väldigt förmånliga i försäkring och inköp, har dock inte kört någon så jag vet inte vilken körkvalité jag kan förvänta mig jämfört med en Street.
Någon som kört en äldre Speed som kan jämföra den med en ny Street/Street R?
 
Jag hade en Speed 05a innan och jag går inte tillbaks till den, den är också mjuk i fjädringen och väger över 40kg mer än Streeten fulltankad. Mkt bättre chassi i Street också. Motorn är också mer involverande i ST och kraften räcker till. Bästa köpet är en Street R i längden. På min Speed gav jag 15k i försäkring genom IF som var billigast och 8k för Streeten och nu när jag flyttade till en zon4-stad så ligger det på 5k hel/hel.
 
Allright, grymt hjälpsamma svar måste jag säga!

Har för övrigt en kompis som tjatar på mig att jag borde köpa en 02a cbr 600 istället, har ni Triumph-åkare någon kommentar på det? ,D
 
Ja, att det går inte att matcha i körglädie alls! Provat en CBR600 03a och det var ett jävla varvande hela tiden och inget vridmoment som på våra hojar.
 
Haha ja kan tänka mig det, googlade på momentkurvan och den behöver tydligen komma upp till 8000 rpm för att få samma vrid som ST har över hela registret ^^
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top