Triumph Street Triple-tråden

Hallå!
Ska hämta ut hojen imorrn, och undrar lite hur man ska "köra" in den. Hur viktigt är det att man följer den rekommenderade inkörningen, 80 mil under 5000 varv. Vad exakt ska slitas in? Känns som det kommer bli lite halvtråkiga mil..:)

/David

tyvärr hade min gått 25mil när jag köpte den, så nej jag hade inte chansen, annars skulle jag helt klart gjort så

Jag körde på som vanligt. Jag lät den bli ordentligt varm först (och då menar jag inte stå på tomgång för att bli varm), sedan började jag köra på som fan, hyffsad hårda acc. och sen lät motorn bromsa ner sig och så vidare, precis som när man kör på en kurvig väg och låter varvtalen variera hela tiden. Segdra inte motorn!

Faan, vad snygg den är:yoparty, importerad??

Tackar!! :)
Yup, exporterad från sitt hemland :P

Såg den hos en lokal importör och kunde inte låta bli, mycket godis för pengarna :) Fick techspecs gripster pads och fullkittad med gb-racing protection innan den levererades :tummenupp

Tackar!! :)
Yup, exporterad från sitt hemland :P

Såg den hos en lokal importör och kunde inte låta bli, mycket godis för pengarna :) Fick techspecs gripster pads och fullkittad med gb-racing protection innan den levererades :tummenupp

ge mig adressen till importören:Bugar vill också ha, antar att priset var långt ifrån det svenska eller?

Barendspeglarna från USA har anlänt och är monterade (483 kr), ska fixa några bilder.

Och precis nu har jag beställt kopplings- och bromshandtag från the2wheels (263 kr). För de pengarna kan jag gott chansa. Har ni fått på era, ni som köpt därifrån? Blev standardstorlek, svarta med röd justerare.

Värre för plånboken är det med quickshifter (~3000) och Arrow rearset (~4700) som jag är sugen på. :-p

Ni som bytt olja inför säsongen. Rekommenderar ni någon speciell med bra kvalité?

Någon som blivit av med sin svarta triple? Tror det var en -08 eller iallfall en nyare jag såg idag komma körandes/vinglandes i Göteborg med två unga jeppar på. Den ena som skjutsades hade hjälmen ej riktigt fastsatt utan uppdragen till pannan och mc.n saknade reg skylt originalhållaren kvar med skylten borttagen fick bara dåliga vibbar av det hela såg riktigt fel ut bara..:va

Någon som blivit av med sin svarta triple? Tror det var en -08 eller iallfall en nyare jag såg idag komma körandes/vinglandes i Göteborg med två unga jeppar på. Den ena som skjutsades hade hjälmen ej riktigt fastsatt utan uppdragen till pannan och mc.n saknade reg skylt originalhållaren kvar med skylten borttagen fick bara dåliga vibbar av det hela såg riktigt fel ut bara..:va

Inte omöjligt att det är min kompis hoj.
Mattsvart triple r med kolfiberslipon. Blev stulen i helgen utanför stan. Var såg du hojen någonstans?

Precis hemkommen efter första turen med nya hojen. 15 mil får räcka för idag. Svårt dock att hålla tillbaka gasen.. :)
Riktigt rolig och lättkörd hoj! Undra hur kroppen mår imorrn..

en fråga från en okunnig vilsen 19åring...
tänkte beställa broms och kopplingsgrepp från the2wheels. man kunde tydligen bara betala med Paypal? och min fråga är vad det är och hur det fungerar? :o

en fråga från en okunnig vilsen 19åring...
tänkte beställa broms och kopplingsgrepp från the2wheels. man kunde tydligen bara betala med Paypal? och min fråga är vad det är och hur det fungerar? :o

Paypal är inget konstigt. Gammal och säker betalningsmetod på nätet.

Inte omöjligt att det är min kompis hoj.
Mattsvart triple r med kolfiberslipon. Blev stulen i helgen utanför stan. Var såg du hojen någonstans?

Jag såg den också, då var klockan ca 08.30 i tisdagsmorse, såg dem i Allén, de svängde av över trottoaren upp mot smyrnakyrkan. Såg dem även strax därefter och då körde de Viktoriagatan upp mot Engelbrektsgatan. Såg tyvärr inte vart de tog vägen sedan.

Mvh,

Richard

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP