Triumph Street Triple-tråden

K-ken fi-an h-vete ... rullade iväg med bromslåset kvar i skivan :mad: Bara att beställa en ny. Fan va skraj jag blev när jag skulle bromsa och bromshandtaget stutsade. Skivan har nog blivit skev.

Förmodligen den enda i Stockholm som skulle vara nöjd om det spöregnar restan av veckan.
 
K-ken fi-an h-vete ... rullade iväg med bromslåset kvar i skivan :mad: Bara att beställa en ny. Fan va skraj jag blev när jag skulle bromsa och bromshandtaget stutsade. Skivan har nog blivit skev.

Förmodligen den enda i Stockholm som skulle vara nöjd om det spöregnar restan av veckan.

Nej då, jag har just skadeanmält och imorn ska jag lämna in hojen på MC-varuhuset. Det blev ett försäkrings-fall ändå. :huvet

Jag hade tänkt att bara vrida tillbaka styret och leva med mina repor men var tvingad att köpa nytt styre så då tyckte MC-varuhuset att jag skulle gå hela vägen. :gnissla

Nytt styre, ny tank, ny motorkåpa på vänstersida. :huvet

Jag kommer att ta det jävligt lugnt i regn i framtiden... Och krasch-puckar är beställa från RG-racing.
 
Kika lite efter krasch puckar men vete fan vad man ska ha för några.... Nån som har tips på vart man ska köpa och vilka man ska köpa??
 
Funderade på precis samma sak faktiskt...

Vet ju att Speed triplen tydligen fått bättre säte på -08 och uppåt, ganske är att det sitter på orginal...

Får kolla med ÅF och se vad som säger, en verkstadskille på Triumph Stockholm sa att gelseat är standard på R modellen, men det vetefasen då den erbjuds som option...

En kort fråga ...igen...man är ju lite ny som sagt.

Efter servicen så tycker jag att hojjen börjat "knacka" när man kör på 4000 varv eller mer, låter ungefär som på min gamla mt-5 när man planat toppen för mycket eller att man satt i fel tändstift.

Är detta normalt "knack" ljud eller något man ska åka bort till triumph center och be dom kolla på (inte fel att höra efter innan, så man slipper bli dagens samtalsämne i verkstaden ;-) )

K-ken fi-an h-vete ... rullade iväg med bromslåset kvar i skivan :mad: Bara att beställa en ny. Fan va skraj jag blev när jag skulle bromsa och bromshandtaget stutsade. Skivan har nog blivit skev.

Förmodligen den enda i Stockholm som skulle vara nöjd om det spöregnar restan av veckan.

Shite, surt..... Kanske är en bra ide att köpa en sån där med larm, den har räddat mig 2 ggr hittils då man spontanhoppat på bågen och skulle dragit iväg..
 
Last edited:
Är detta normalt "knack" ljud eller något man ska åka bort till triumph center och be dom kolla på (inte fel att höra efter innan, så man slipper bli dagens samtalsämne i verkstaden ;-) )

Vete fan faktiskt.. har inte startat min efter servicen i fredags än :P Va uppe i garaget idag och plockade bort ljuddämparna för att förbereda för slip on montaget i morgon.. blev oehört förvånad över hur lätt det va att polcka bort tog strax under 5min :) men jag åter kommer i morgon med pics på det nya systemet :) Och då kan jag även kolla om min "tickar" åxå :)

K-ken fi-an h-vete ... rullade iväg med bromslåset kvar i skivan :mad: Bara att beställa en ny. Fan va skraj jag blev när jag skulle bromsa och bromshandtaget stutsade. Skivan har nog blivit skev.

Förmodligen den enda i Stockholm som skulle vara nöjd om det spöregnar restan av veckan.

Fan va surt :( Jag har ett såntdär fult senil snöre från låset till styret har räddat mig några ggr :)
 
Last edited:
""""
Vet ju att Speed triplen tydligen fått bättre säte på -08 och uppåt, ganske är att det sitter på orginal...

Får kolla med ÅF och se vad som säger, en verkstadskille på Triumph Stockholm sa att gelseat är standard på R modellen, men det vetefasen då den erbjuds som option..."""""""

Det sitter inte orginal på R:en, men man kan tro det eftersom gel sätet har samma "design" som R:ens orginal.
 
Last edited:
Nej då, jag har just skadeanmält och imorn ska jag lämna in hojen på MC-varuhuset. Det blev ett försäkrings-fall ändå. :huvet

Jag hade tänkt att bara vrida tillbaka styret och leva med mina repor men var tvingad att köpa nytt styre så då tyckte MC-varuhuset att jag skulle gå hela vägen. :gnissla

Nytt styre, ny tank, ny motorkåpa på vänstersida. :huvet

Jag kommer att ta det jävligt lugnt i regn i framtiden... Och krasch-puckar är beställa från RG-racing.

Hoppas dem är snabba med att fixa den för dig! Det tog en månad för mig när jag lämnade in min efter att jag gått omkull. Men var rätt nöjd med det jag hade mentalt ställt in mig på att vara utan hoj en bra bit in på sommaren.:banana
 
Hoppas dem är snabba med att fixa den för dig! Det tog en månad för mig när jag lämnade in min efter att jag gått omkull. Men var rätt nöjd med det jag hade mentalt ställt in mig på att vara utan hoj en bra bit in på sommaren.:banana

Tack tack. Han gick med på att justera styret så att jag ivf kunde köra tills dom fick in grejorna och fick tid. :yoparty
 
Ni som bytt slips på era tripplar: Behöver ni inte göra några efterjusteringar på verkstaden efter ingreppet? Många hojar måste ju efterjusteras lite så att motorn beter sig rätt i förhållande till de nya piporna...
 
Kika lite efter krasch puckar men vete fan vad man ska ha för några.... Nån som har tips på vart man ska köpa och vilka man ska köpa??

Om man går in på www.mitonga.se och kan klickar på R&G:s ruta där, så kan man välja fabrikat, modell osv och se vilka puckar man vill ha. Skriv upp deras nummer och dra iväg ett mail till Mitonga, så kommer grejerna med posten!

Jag ska beställa en del grejer därifrån, men hittade ett par andra puckar från Rizoma, som passade mej bättre för mittmonteringen, (Motorfästet närmast knäna) där jag inte riktigt ryms bakom R&G:s puckar. Rizomas puckar sitter där på en liten svart led, som gör att de kommer ner/bort ca 5 cm från fästet, så det passade mej bättre!

Jag är ingen expert, men nåt mittmonterat, styränden, framgaffeln och sen tycker jag mej sett alltför många skrapade motorkåpor på senare tid...:gnissla
 
Om man går in på www.mitonga.se och kan klickar på R&G:s ruta där, så kan man välja fabrikat, modell osv och se vilka puckar man vill ha. Skriv upp deras nummer och dra iväg ett mail till Mitonga, så kommer grejerna med posten!

Jag ska beställa en del grejer därifrån, men hittade ett par andra puckar från Rizoma, som passade mej bättre för mittmonteringen, (Motorfästet närmast knäna) där jag inte riktigt ryms bakom R&G:s puckar. Rizomas puckar sitter där på en liten svart led, som gör att de kommer ner/bort ca 5 cm från fästet, så det passade mej bättre!

Jag är ingen expert, men nåt mittmonterat, styränden, framgaffeln och sen tycker jag mej sett alltför många skrapade motorkåpor på senare tid...:gnissla

Ajaj, är du 200 cm? Jag är 191 och har beställt RG-racing, hoppas jag får plats.

Jag har beställt mitt-monterat uppe + motorkåpor, och skydd till sving och framgaffel.

Så fort mina grejjer är på så ska jag ta lite kort, det är för få kraschpucks-bilder...
 
Har precis varit ute och klenat på mina stompgrips :yoparty Blev ett par sport universal som fick klippas till för ultimat passform ska ut och känna på dem en sväng sen.
 
Nån som har koll på vad det finns för olika helsystem till streeten, har bara sett arrows helsystem, samt vad priset ligger på
 
zard finns... kolla rucknrun racing eller kolla här i tråden
 
Här kommer lite dåliga mobil pics på hojen med leo vince slip on med db-killers i... Bättre Hi-res bilder kommer inom kort :P

DSC00001.jpg


DSC00003.jpg


Utan db-killers
DSC00002.jpg
 
Någon här som fick sin Street triple fastkilad under en bil på munkebroleden i stockholm strax efter 8 i morse?

Svart orginalpipor, föraren svart alvädersställ..

Hoppas allt gick bra med dig. När jag gled förbi fick han hjälp av ambulans som kolla nacken.
 
Någon här som fick sin Street triple fastkilad under en bil på munkebroleden i stockholm strax efter 8 i morse?

Svart orginalpipor, föraren svart alvädersställ..

Hoppas allt gick bra med dig. När jag gled förbi fick han hjälp av ambulans som kolla nacken.

Ja det går man verkligen hoppas.

Finns en kille här i forumet nicket är "campar" han bor i Stockholms trakten och svarvar till krashpuckar. Jag såg dom på en annan Street och kvallen verkar vara ok.

Jag kommer åka till honom och få det fixat nästa vecka. Hoppas och tror att priser är 450kr för bägge sidor, men jag vet inte. Om ni är sugna kan ni pm'a honom.

/Sture
 
Last edited:
Kört in hojen nu (160) mil. Vi lekte lite vid gränsen till Norge (roliga vägar) märkte att Triple'n flyger upp på bakhjulet hela tiden. rätt obehagligt men skoj då jag är en rätt så nybörjare på sådana saker. så jag släper gasen rätt fort. rätt jobbigt när man kapkör :/ man man vänjer la sig.. (ville bara skriva av mig lite efter en rolig tur) hur gör ni när ni acc:ar mot varandra. känner att man förlorar lite tid på det hela. men man kanske klarar av att dra den fullt ut innan den börjar lyfta för mycket? är lite försiktig i början.. men roligt var det!:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top