Triumph Street Triple-tråden

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Tjenna!

Är det någon här i gruppen som kör sin Street Triple med Remus Hypercone slip-on?

Hur uppfattar ni ljudet från den?
Va jag hört på alla Youtube-klipp så är det den jag gillar mest. Har även lyssnat på Arrow och SC-project o allt vad det varit men gillar Remus bäst.

Dock är ju frågan om det verkligen låter lika bra på riktigt som på Youtube?

Nästa fråga är om det är nödvändigt med en ommappning omedelbart eller kan man köra tillexempel resten av säsongen utan att något tar skada?

Tänkte be min återförsäljare lägga in Arrow-mappen vid nästa service men den lär inte bli förrens nästa vår är tanken.

Blir det stor negativ skillnad i motorkaraktär när man kör "omappat" med eftermarknads slip-on?

Mvh
Simon

Hej!
Hade Remus hypercone på min, bytte hoj för 2 veckor sedan. Skall ut o åka nu så återkommer med mer info sedan, annars finns det minst 10-15 på detta forum som hört den.
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Har lagt märke till att färgen på bromsok skiftar mellan olika standardmodeller av årsmodell 2014/2015. Vet att det har frågats efter tidigare i tråden utan att det har framkommit något svar.

Det är alltså inte R - modellen jag syftar på.

Någon som vet varför, och om det är någon skillnad på dessa?
 

Simon1988

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2014
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple R -14
Har lagt märke till att färgen på bromsok skiftar mellan olika standardmodeller av årsmodell 2014/2015. Vet att det har frågats efter tidigare i tråden utan att det har framkommit något svar.

Det är alltså inte R - modellen jag syftar på.

Någon som vet varför, och om det är någon skillnad på dessa?

Jag frågade om samma sak tidigare fast då om R-modellen då det var olika färg även där.

Verkade som att det inte var någon som visste då och att det troligen bara är en ny färg helt enkelt.
Alltså bara rent design mässigt. Inte funktion.

Men om någon annan fått höra något annat så är även jag intresserad av att veta :)

Mvh
Simon
 

Simon1988

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2014
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple R -14
Hej!
Hade Remus hypercone på min, bytte hoj för 2 veckor sedan. Skall ut o åka nu så återkommer med mer info sedan, annars finns det minst 10-15 på detta forum som hört den.

Hej!

Har du lite mer info att komma med om det jag fråga?
Verkade som att ingen av dom 10-15 andra här som hört den vill säga något eller helt enkelt inte läst det.

Mvh
Simon
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Hej!

Har du lite mer info att komma med om det jag fråga?
Verkade som att ingen av dom 10-15 andra här som hört den vill säga något eller helt enkelt inte läst det.

Mvh
Simon

Hej!
När jag började leta system så var det youtube som gällde. Efter antal "titta på samma videos" så valde jag mellan SC conic och Remus. Läste även på om systemen och sc utan db killer är väldigt högt och ger en hel del vibrationer i fotpinnen. Remus har en ljupare/ dovare ton (vilket jag gillar) och levereras med 2 st olika DB killers, 1 godkänd,1 för race men jag körde utan:banana.
Jag var väldigt nöjd med både kvaliten samt ljudet och flera som hörde den var väldigt positiva till hur bra den lät.

Jag la in Arrow mappen omgående då jag inte ville chansa.
 
Last edited:

Simon1988

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2014
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple R -14
Hej!
När jag började leta system så var det youtube som gällde. Efter antal "titta på samma videos" så valde jag mellan SC conic och Remus. Läste även på om systemen och sc utan db killer är väldigt högt och ger en hel del vibrationer i fotpinnen. Remus har en ljupare/ dovare ton (vilket jag gillar) och levereras med 2 st olika DB killers, 1 godkänd,1 för race men jag körde utan:banana.
Jag var väldigt nöjd med både kvaliten samt ljudet och flera som hörde den var väldigt positiva till hur bra den lät.

Jag la in Arrow mappen omgående då jag inte ville chansa.

Tack så mycket för ett kanon svar :tummenupp

Lär nog bli att investera i en Remus hypercone inom en snar framtid då!

Mvh
Simon
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Nybliven ägare av en mattsvart Street Triple R 2015 med QS :banana
Har inte kortet ännu men det betyder att mer tid finns för att skruva. Tagit bort passagerarpinnarna, monterat tail tidy och bytt till styrändspeglar. Väntar på att få hem ett SC-project conic sen får det vara bra för ett tag.
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Jag behöver skyddet för baksidan av instrumenteringen, den gamla versionen inte med näbb.

Nån som har en över?
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Jag monterade nyligen mitt SC Conic och det låter satans bra, högt som h-vete utan killer och högt med, det är ett galet smaskigt ljud. Körde nyss 22 mil men vet inte vad det är för skak i fotpinnen som nämns tidigare i tråden, skakar inget?

Har bara bytt burken, ingen mapp. Mappar ni, jag har fin gång som det är?
 

wmb

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Bandit 1200, dt125 LC
Tja! Tänkte hälsa som nykomling i denna tråd och samtidigt ställa några inledande frågor.

Har en grafitgrå R -09 som är ovanligt lågt utrustad de knäpptysta orginaldämparna, ingen flyscreen eller bellypan för att nämna lite

Först och främst. Vilken galet underhållande hoj. Känner mig lyckligt lottad har läst igenom alla inlägg i denna tråd *phuu*

Fråga 1; Har en repa på tanken. Blir det hjälpligt bra med lackstift/pensel från eBay för nån hundring?

Fråga 2; jag vill ha tag på andra handtag till koppling och broms. Tillräckligt långa för att inte enbart vara till två fingrar, men snygga. Problemet är färgmatchning, vill ha samma som bromsok och text på tank. Tips ?

Dyker nog på fler frågor närmsta veckorna

Till sist en bild!
ImageUploadedByTapatalk1437316205.647208.jpg
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Tja! Tänkte hälsa som nykomling i denna tråd och samtidigt ställa några inledande frågor.

Har en grafitgrå R -09 som är ovanligt lågt utrustad de knäpptysta orginaldämparna, ingen flyscreen eller bellypan för att nämna lite

Först och främst. Vilken galet underhållande hoj. Känner mig lyckligt lottad har läst igenom alla inlägg i denna tråd *phuu*

Fråga 1; Har en repa på tanken. Blir det hjälpligt bra med lackstift/pensel från eBay för nån hundring?

Fråga 2; jag vill ha tag på andra handtag till koppling och broms. Tillräckligt långa för att inte enbart vara till två fingrar, men snygga. Problemet är färgmatchning, vill ha samma som bromsok och text på tank. Tips ?

Dyker nog på fler frågor närmsta veckorna

Till sist en bild!
View attachment 421838


Angående lackstift så tror jag att det blir svårt att få det snyggt, matta lacker är jobbiga när det väl blir repigt, men jag tycker ändå att du ska köpa ett stift, mest för att vara säker på att det inte tränger in fukt under lacken.
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Jag monterade nyligen mitt SC Conic och det låter satans bra, högt som h-vete utan killer och högt med, det är ett galet smaskigt ljud. Körde nyss 22 mil men vet inte vad det är för skak i fotpinnen som nämns tidigare i tråden, skakar inget?

Har bara bytt burken, ingen mapp. Mappar ni, jag har fin gång som det är?

Hur lång leveranstid var det samt vilket företag skötte transporten i Sverige?
Beställde från SC Project förra veckan och dom ska skicka det i slutet av denna vecka.
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Hur lång leveranstid var det samt vilket företag skötte transporten i Sverige?
Beställde från SC Project förra veckan och dom ska skicka det i slutet av denna vecka.

Hur mycket kostade det allt som allt? Beställde du från deras officiella hemsida? Ska beställa idag tänkte jag.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Hur mycket kostade det allt som allt? Beställde du från deras officiella hemsida? Ska beställa idag tänkte jag.

Tar med nagges fråga också.

DPD kör transporten sen posten i Sverige, det tog knappt 2v. Då fick jag vänta en dag på att det skulle till mitt ombud då dom ej fått mitt mobilnummer av SC. Kostade 3400kr och jag beställde direkt av SC-Projects.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Kan tillägga att jag körde lite bana förra veckan, flertalet deltagare var besatta av ljudet när jag vred på och frågade mycket om systemet och berömde ljudet. Det bland Ducce 899 med termi och superduke med fullsystem utan killer samt en sportster med typ raka rör.... med andra ord, ljudet är magiskt!
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Hur mycket kostade det allt som allt? Beställde du från deras officiella hemsida? Ska beställa idag tänkte jag.

Ganska exakt 3800kr inkl frakt, från SC projects webshop, betalade med Paypal som kanske inte har bästa växelkursen. Beställde den 16e och fick mail idag att det skickas i slutet av veckan.

leppek: Tog själva transporten två veckor? Jag som längar så :gnissla
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Ganska exakt 3800kr inkl frakt, från SC projects webshop, betalade med Paypal som kanske inte har bästa växelkursen. Beställde den 16e och fick mail idag att det skickas i slutet av veckan.

leppek: Tog själva transporten två veckor? Jag som längar så :gnissla

Nej, typ 2-3 dagar från Italien till Hamburg sen typ 2 dagar från Hamburg till ICA på Kungsholmen :). Längsta tiden var tillverkningen.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top