Triumph Speed Triple-tråden.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Äntligen så ramlade ljuddämparen ner mot marken! Fin hoj, gillar att den blivit lite slimmare.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Ser riktigt fin ut, gillar att dom valde bort elektroniska fjädringen. Då vågar man ju köpa en beggad om ett par år! :geek:
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Speed Triple har alltid vart trevliga / karekteristiska hojar att köra!
Dock lmed lite hög tyngdpunkt tycker jag... Denna ser mycket trevlig ut och nättare!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ser riktigt fin ut, gillar att dom valde bort elektroniska fjädringen. Då vågar man ju köpa en beggad om ett par år! :geek:
Jag håller med - hoppas att marknaden gör det också. Alla fordon ska ha massa teknologi idag och första ägaren har sällan hojen mer än några år, alltså är teknikstrul oftast inget problem för den ägaren. Kombinerat av vad många vill ha idag = så mycket bling som möjligt tror jag att detta beslut kan vara riskabelt då många av konkurrenterna har "leccy suspension".

Jag är som du glad för att det är samma fina Öhlins-grejer som suttit på Speed R innan, det är inga dåliga grejer och rätt skötta så håller de en evighet. Överlag känns nya Speed som den bästa hojen för mig i segmentet. Lagom mycket kraft, bra viktförhållande, snygg och (förmodligen) väldigt robust och pålitlig.

Blev väldigt sugen att byta min Street nu, men bestämde mig snabbt för att inte byta. Varför? Jo jag är nöjd med Streeten, och jag planerar att köpa en till hoj som är mer touring/pendlingsvänlig och komplettera istället för att byta. Det kanske blir en Speed till slut ändå, men inte nu.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Man måste ju "sticka" ut på något vis i denna klassen... ??
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Hade gärna beställt mig en ny 1200 men då det finns få vettiga verkstäder (som man kommer vara beroende av) så sneglar jag på en Tuono eller äldre RS. Eller så får det bli en tur till Karlstad, det är nog den enda verkstaden/åf där man känt sig välkommen efter att Triumph Länna såldes och konkade.
 

TePe13

Medlem
Gick med
4 Oct 2020
Ort
Mariestad
Hoj
Honda VTR 1000 -06
Hade gärna beställt mig en ny 1200 men då det finns få vettiga verkstäder (som man kommer vara beroende av) så sneglar jag på en Tuono eller äldre RS. Eller så får det bli en tur till Karlstad, det är nog den enda verkstaden/åf där man känt sig välkommen efter att Triumph Länna såldes och konkade.
Vet ju inte var du hör hemma men kika in hos mc-konsult i Lidköping. Köpte min rs-19 av Jalle där. Grymt trevliga.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Vet ju inte var du hör hemma men kika in hos mc-konsult i Lidköping. Köpte min rs-19 av Jalle där. Grymt trevliga.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Har inte varit i kontakt med dom tidigare mer än att försöka få kontakt med dom via telefon och mail vilket var svårt.
Men får kanske ge dom en chans till.

Har du servat hojjen där också? Hade varit kul med någon verkstad som kanske har lite sakkunskap om ett märke istället för som Poobike som säljer allt och bara är dryga. Men dom kanske har koll.
Tack för tipset, får kolla upp.
 

TePe13

Medlem
Gick med
4 Oct 2020
Ort
Mariestad
Hoj
Honda VTR 1000 -06
Har inte varit i kontakt med dom tidigare mer än att försöka få kontakt med dom via telefon och mail vilket var svårt.
Men får kanske ge dom en chans till.

Har du servat hojjen där också? Hade varit kul med någon verkstad som kanske har lite sakkunskap om ett märke istället för som Poobike som säljer allt och bara är dryga. Men dom kanske har koll.
Tack för tipset, får kolla upp.
Nä inte servat än. Köpte hojjen i november. Men dom säljer ju mycket triumph och min är servad där av tidigare ägare. Då utbudet av verkstäder som servar mc är skralt i min lilla stad så blir det nog till att åka dit framöver. Dom kan ju historiken eftersom den såldes där när den var ny. Men kan dock inte uttala mig om hur servicenivån är ännu.

/TP

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Har hört rykte om att det kommer bli förändringar på återförsäljarfronten i Stockholm. Ryktas om Desmocenter..... Kan bli bra.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad tycker ni? Jag gillade vad jag såg :D
Synd bara att den fortfarande har samma apfula ansikte. :(
Skulle vara smäck om de skulle göra en Trident 1200 (med samma spec då). Inte felfri, men tycker faktiskt att Trident ser mindre offensivt ful ut än speed / street triple. (som ser lukadana ut, fortfarande)
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Har hört rykte om att det kommer bli förändringar på återförsäljarfronten i Stockholm. Ryktas om Desmocenter..... Kan bli bra.
Det har gått många rykten genom åren, får hoppas att det stämmer då.
Känner inte till Desmocenter men dom kan knappast vara sämre än Probike.
Lär inte vara svårt att sno kunder från dom.
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Synd bara att den fortfarande har samma apfula ansikte. :(
Skulle vara smäck om de skulle göra en Trident 1200 (med samma spec då). Inte felfri, men tycker faktiskt att Trident ser mindre offensivt ful ut än speed / street triple. (som ser lukadana ut, fortfarande)
Ansiktet är ju det bästa med tripplarna :) Gör att dom sticker ut lite.
Tycker det är trist att det blir lite för lika, som S1000R i senaste upplagan, trist att dom tappat sitt lite unika face.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ansiktet är ju det bästa med tripplarna :) Gör att dom sticker ut lite.
Tycker det är trist att det blir lite för lika, som S1000R i senaste upplagan, trist att dom tappat sitt lite unika face.
Det sticker ju som tur är ut lite mindre nu än förra generationen, men tyvärr dom fortfarande ansiktet allt för långt framför gaffeln. :hihi


Tydligt vilken som är den snyggaste hojen. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top