Triumph Speed Triple-tråden.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag ringde Ailen Motor och de hade flera alternativ, Jag köpte en variant som man kan bulta på benet utan att behöva lossa gaffelkronan. tror att det var 52m.m. kommer inte ihåg vad de hette nått italienskt klingande iaf. ( känns som om man har superkoll ) kan ta en tur i garaget om du vill veta exakt....
Accossato tror jag det var.... Eller så finns Woodcraft.
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Körning i helgen?

Det verkar bli 10 grader varmt i helgen så va fasen, det får nog bli en tur på Speedy! :yoparty
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Jag ringde Ailen Motor och de hade flera alternativ, Jag köpte en variant som man kan bulta på benet utan att behöva lossa gaffelkronan. tror att det var 52m.m. kommer inte ihåg vad de hette nått italienskt klingande iaf. ( känns som om man har superkoll ) kan ta en tur i garaget om du vill veta exakt....
Accossato tror jag det var.... Eller så finns Woodcraft.

OM du skulle ha vägarna förbi hojen och kan kolla om det är 52mm så skulle det vara bra. Tror det blir woodcraft för min del.

God fortsättning.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Säkert avhandlat tidigare i tråden men är det så att speedykopplingarna vantrivs med något speciellt oljemärke? Tänkte handla upp mig på OKQ8 SBK-olja. Inga problem med den?
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Jag har blivir rekommenderad av den lokala triumph handlaren att åka på Castrol helsyntet och inget annat. Har hittills funkat bra:)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Säkert avhandlat tidigare i tråden men är det så att speedykopplingarna vantrivs med något speciellt oljemärke? Tänkte handla upp mig på OKQ8 SBK-olja. Inga problem med den?

Jag körde min på alla möjliga oljor och märkte inga problem. Antagligen byttes det till Castrol vid servicarna men jag fyllde på med den oljan som var närmast när det behövdes. Självklart bara JASO M.
 

RuneWebradio

GS i skogen.
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Hedemora
Hoj
BMW R1200GS -16
Tycker tråden är lite bortglömd.

Jag har inte gjort något på hojen sen jag ställde in den. Men tiden har runnit iväg och i år ska den vara helt klar när det är dax att ta ut den igen. Så idag gick jag till hojen och börja riva bromsoken fram. Börja på vänster sida och plocka isär den helt och gjorde rent allt med bromsrengöring. Inte för bromsarna tog dåligt men det är alltid kul att allt är så bra som det kan vara. Jag har tänkt sen jag köpte den, okt 2010, att jag ska iaf byta bromsvätskan och kolla över alla oken. Men förra vintern va det så mycket annat att göra på hojen så jag sköt upp det till denna vinter.
Det är ju bara det jag ska göra i vinter förutom att kolla ventil spelet igen efter jag bytte 8st shims i somras då alla shims på insugssidan va utan spel. Ska kolla om det har förändrats något. Tänkt även kolla över hjullagren, byta fett och göra rent.

Gör ni också en service på era hojar, ni som har lite äldre som man inte måste lämna in.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Jorå jag försöker mecka så mycket jag kan själv. :) Det som har blivit av hittills i vinter är byte av bromspumpen fram till en 16mm axiell Brembo och drivpaket. Nu i vinter ska jag försöka hinna med hårdare gaffelfjädrar och gaffelolja. Stötdämparen skall få sig en omgång med olja, gas och en goldvalvekit hos Kumlins i Sala.
Funderar också på att kolla kamkedjesträckaren då polaren TrippelKungen körde motorsallad i höstas pga en sliten sådan
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
R versionen kommer nog att fixa det som en del har som kritik om Speedyn. Själv har jag åkt massor med speedyn (05a) på bana och det funkar utmärkt på våra mussepiggbanor i Sverige. Klart kommer du ifrån 1000RR kommer du att märka att det är mindre prutt i spisen, men hur snabbt man kör hänger mer på piloten än hojen. Jag känner att det går att åka riktigt bra på Speedyn efter jag har skruvat med fjädringen lite och har cLipPoNgs, men med gula grejer så lär det bli ännu stabilare.... Jag har inte gått över till kåphoj pga att jag inte är beredd på att ta försäkringskostnaden, jag lägger hellre pengarna på däck och bandagar.
 

martin2011

Medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
göteborg
Hoj
s
Triplen är fin på bana men jag tycker det är lite svårt att hänga av pga att jag fastnar lite i sadeln. Det är svårt att komma bakåt på pga mjuk stoppning och att sadeln sluttar upp brant direkt bakom rumpan.
Jag vill helst även ha clip on eller lågtbyggt styre för att hänga av. Jag tycker även tyngdpunkten känns lite hög vilket fort kräver maxnedlägg på bana om man inte lyckas hänga av ordentligt. (men nog mest jag som behöver träna...) S3 är en grym bike med en personlighet/mysighet som fullständigt krossar s1000rr men den är inte lika tajt och suget vid fullgas kan inte jämföras. Därför kör jag både s1000rr & speed 3. Bästa hojarna i sina kategorier enl mig :kär
 

martin2011

Medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
göteborg
Hoj
s
+ tveksamt om R blir värd 20,000? extra pga öhlins, lättare (fulare) fälgar & annan växellåda (lådan från triumph tiger tror jag).
 

RuneWebradio

GS i skogen.
Gick med
13 Sep 2010
Ort
Hedemora
Hoj
BMW R1200GS -16
Jag undrar hur viktigt det är att byta soppafilter. Jag vet inte när det är bytt sist och hojen är ju rätt gammal men går bra. Det kanske är lika bra att byta? Hur skulle ni gjort?
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top