Triumph Speed Triple-tråden

Jo de gör jag men endå blir de olika spänn på i vilket läge den är.vet ju att de är excentrisk men drevet ska ju löpa lika över alla lugg för de. Men men aka ut o Åka i helgen å tar med verktyg för att kunna justera till de känns bra, tack för svaren
 
Jo de gör jag men endå blir de olika spänn på i vilket läge den är.vet ju att de är excentrisk men drevet ska ju löpa lika över alla lugg för de. Men men aka ut o Åka i helgen å tar med verktyg för att kunna justera till de känns bra, tack för svaren

Orsaker till ojämnt spänn brukar vara sliten/kärvande kedja och/eller slitna/ocentrerade drev.
 
Med ditt problem i färskt minne bad jag dom byta kamsträckarfjädern när dom ändå hade den isär, gick på 1300:-. Känns i alla fall tryggare, om än lite fattigare:D.

Ja det kan nog vara en bra investering. Hela kalaset vart lite dyrt även fast Hojshopen fixade ett riktigt kanon pris.
 
Nu är min GSG Mototechnik bellypan lackad och monterad. Tänkte först lacka rött men det blev blanksvart istället. Den är gjord i rätt tjock glasfiber, fästen skruvas i motorkåporna. Jag fick slipa bort lite under kopplingskåpan för den tog i lite, och så kan man inte ha värmeskyddet för det tog i bakre fästet (det behövs ändå inte och det ser lika bra ut utan tycker jag).
 
Hej hopp

Köpte mig en Daytona T595 (955) igår för billig peng, har ägt två S3 & en likadan 595 tidigare.
Tomgången är ganska låg & den tjyvstannar vid rödljus ibland vilket stör...hur är det med tomgången på en 955:a med Sageminsprutet, ställs den hos verkstad via uppkoppling till datorn eller hur funkar det?
 
Nu är min GSG Mototechnik bellypan lackad och monterad. Tänkte först lacka rött men det blev blanksvart istället. Den är gjord i rätt tjock glasfiber, fästen skruvas i motorkåporna. Jag fick slipa bort lite under kopplingskåpan för den tog i lite, och så kan man inte ha värmeskyddet för det tog i bakre fästet (det behövs ändå inte och det ser lika bra ut utan tycker jag).

Du tror inte den skulle vara snyggare röd med 1050 dekal på?, har orginal bellyn på min och tycker den är lite liten men vill hitta något som inte är fullt lika stor som GSG´s ska bara avakta tills mitt helsystem kommer innan ja bestämmer vad det blir, är total junky av kolfiber så det lär nog strös en del över den i vinter.
 
Du tror inte den skulle vara snyggare röd med 1050 dekal på?, har orginal bellyn på min och tycker den är lite liten men vill hitta något som inte är fullt lika stor som GSG´s ska bara avakta tills mitt helsystem kommer innan ja bestämmer vad det blir, är total junky av kolfiber så det lär nog strös en del över den i vinter.

Jag har provat i photoshop men nej jag gillar inte resultatet, det delar liksom hojen i två delar. Jag ville ha mer ett riktigt race-båt stuk och inte en liten "näbb" som sticker fram, GSG är den enda jag sett hittills som har den designen, den är mycket välgjord och följer konturerna under tight.
 
Har precis kört TuneECU mot min S3:a. Har förstått att det är en tidig modell av 1050:an med VIN235248.

Det är alltså en av de första så jag har inriktat mig på de map´arna. Original hade den map 20077 men denna gick inte att läsa från ECU´n med mjukvaran. Dock gick det att skriva över.

Snabbtänkt gjorde jag det med map: 20273 som är gjord till "1050cc Speed Triple with aftermarket exhaust(TORS duals) without catalyst and secondary air injection"

Min fråga är om "Secondary air injection". I bilspråk så handlar det om en luftpump som drar in luft inför katten för en effektivare avgasrening. Är det samma på Triplen? Har jag en sån pump på min i så fall?


Map`en jag tänker använda i slutändan är 20214 "1050cc Speed Triple with Arrow exhaust (3in1) without secondary air injection" då jag ska köra 3-1. Är detta rätt tänkt?
 
Last edited:
Jag har provat i photoshop men nej jag gillar inte resultatet, det delar liksom hojen i två delar. Jag ville ha mer ett riktigt race-båt stuk och inte en liten "näbb" som sticker fram, GSG är den enda jag sett hittills som har den designen, den är mycket välgjord och följer konturerna under tight.

Bild 2 gjorde huggern mer rättvis:tummenupp, funderar faktiskt på att beställa en och försöka få till SE lackeringen även på huggern om det går att få tag i färgkoden på den vita färgen.
 
Bild 2 gjorde huggern mer rättvis:tummenupp, funderar faktiskt på att beställa en och försöka få till SE lackeringen även på huggern om det går att få tag i färgkoden på den vita färgen.

Ta med en bit till lackfirman så kan de matcha färgen.
Man kan ju blanda svart, rött och vitt i olika fält och ge bellypan'en i princip vilken form man vill. GSG's hemsida har flera projekthojar som man kan hämta lite idéer från.
 
Styvare fjädring bak?

Jag undrar om jag behöver spänna förspänningen på bakdämparen (fjädern).

Körde lite bana första gången förra helgen och har nyligen fått se lite foton från körningen. Jag ser att vid utgången av kurvorna vid acceleration så ser det mer eller mindre ut som min bakdämpare är i botten.

Kedjan ser välsträckt ut och bakhjulet är långt upp under sadeln. Jag har inte så mycket erfarenhet så jag känner det själv under körningen utan har bara konstaterat detta med fotona som underlag.

Har jag helt fel eller bör jag kolla på det? Är en lättviktare annars på ca 70 pannor och hojen är original.
 
Jag undrar om jag behöver spänna förspänningen på bakdämparen (fjädern).

Körde lite bana första gången förra helgen och har nyligen fått se lite foton från körningen. Jag ser att vid utgången av kurvorna vid acceleration så ser det mer eller mindre ut som min bakdämpare är i botten.

Kedjan ser välsträckt ut och bakhjulet är långt upp under sadeln. Jag har inte så mycket erfarenhet så jag känner det själv under körningen utan har bara konstaterat detta med fotona som underlag.

Har jag helt fel eller bör jag kolla på det? Är en lättviktare annars på ca 70 pannor och hojen är original.

Ett måttbad och ett par stadiga polare och följ proceduren enligt det här:
http://www.svmc.se/upload/Distrikt/Stockholm/Dokument/Mätblankett häng 3 3 (2).pdf
 
Tjenixen pojkar och flickor(?) :)

Jag har mer eller mindre bestämt mig för att min nästa hoj troligen (jaja, jag velar alltid innan jag köper en ny hoj...) ska bli en Speed tripple. :)
Ska bara vänta till midvinternatten sänker sig något mer över priserna... :D

Är det någon årsmodell som man ska se upp med?
Hur är 955 motorn vs 1050 motorn? Märker man stor skillnad? Jag ska inte bomba på stan, bara ha en skön hoj att dra runt på som funkar för lita allt möjligt. :)
Service och sådant? Samma intervaller och kostnader?
Chassie skillnader? Är den nya så mycket bättre, eller är det nyansskillnader?
etc etc...

:hej
 
Verkstadshandbok 2011

Vart kan jag få tag i en verkstadsmanual till 2011 ABS?
Har en pdf på 2005 modellen.

Tjenixen pojkar och flickor(?) :)

Jag har mer eller mindre bestämt mig för att min nästa hoj troligen (jaja, jag velar alltid innan jag köper en ny hoj...) ska bli en Speed tripple. :)
Ska bara vänta till midvinternatten sänker sig något mer över priserna... :D

Är det någon årsmodell som man ska se upp med?
Hur är 955 motorn vs 1050 motorn? Märker man stor skillnad? Jag ska inte bomba på stan, bara ha en skön hoj att dra runt på som funkar för lita allt möjligt. :)
Service och sådant? Samma intervaller och kostnader?
Chassie skillnader? Är den nya så mycket bättre, eller är det nyansskillnader?
etc etc...

:hej

Jag har haft en 2008a som jag bytte till en 2012 ABS. Bägge har lika mycket bus och personlighet att glida med. Men >2011orna känns betydligt modernare och tajtare vid snabbare körning och på bana.
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top