Triumph Speed Triple-tråden

Någon som har i huvet hur stor insexsnyckel jag måste ha för att få bort framhjulet? Stor som ett hus, inget man har i standardverktygslådan direkt ....

Edit: hade ju en sån Biltemamojäng, bra när man vet vilka prylar man har hemma :)

Nu hade du ju biltema mojängen... Men till nästa gång du springer på en bamse-insex! Hers a tip for ya all: Mät storlek med ett skjutmått.
Hitta sedan i ditt välsorterade garage (Alt U'r local järnaffär) en bult med samma dimension på skallen som din insex. Applicera två muttrar på sagd bults gänga och lås dessa genom att dra åt dem mot varandra.

Hysta in bultskallen (I.E Din provisoriska insxenyckel) I insexbulten och lossa genom att dra på den inre muttern som hindras från att rotera på gängan av den yttre muttern. Typ...
 
Har testat det, men muttrarna bara gled, lyckades inte låsa muttrarna tillräckligt. Kanske får våldföra mig på gängorna nästa gång.

Hur som, tack för tipset :)
 
Lite stark loctite eller punkta med en svets så sitter det.
 
Sådär. Efter min stulna (nyinköpta) 955a blev klar så bestämde jag mig för en 1050a istället.

Det blev dyrare, men jag kommer säkert må bättre av den :D

EDIT: Kudos till Bilsport&MC här med föresten. Snabb handläggning av fallet när de insåg hur pass viktig en mc-säsong är för mig.

EDIT2: Hur stor är hylsan på baknavet? Måste byta bakdäck på momangen.
 

Bifogat

  • nyatriplen.jpg
    nyatriplen.jpg
    115 KB · Visningar: 86
Last edited:
Sådär. Efter min stulna (nyinköpta) 955a blev klar så bestämde jag mig för en 1050a istället.

Det blev dyrare, men jag kommer säkert må bättre av den :D

EDIT: Kudos till Bilsport&MC här med föresten. Snabb handläggning av fallet när de insåg hur pass viktig en mc-säsong är för mig.

EDIT2: Hur stor är hylsan på baknavet? Måste byta bakdäck på momangen.

46mm / 150Nm
 
Kommit hem från SMC kurs på Kinnekulle. FAAAN VA KUUUUL :))

Måste vara det roligaste jag nånsin gjort.
Asså fan va mycket man lärde sig.
Alla som inte provat på detta rekommenderar jag det starkt.

Det regnade som fan men var ändå hur kul som helst. Helt sjukt hur mycket man kan pressa hojjen när det e blött. Vanligtvis brukar jag få anus-kramp vid körning i regn.
Nu kändes det helt lugnt och man körde nästan med fotpinneskrap.

Dom sa inget om mitt arrows helsystem heller. Jag var jävligt nojjig i början men drog på som fan efter tredje passet...no problem.

Enda problemet var att köra dit och tillbaka från göteborg i regnet.


Ha de gött!
 
buhu..... la ikull tripeln igår(fredag). Blev inte så bra alls. 8 timmar på sjukan efter att dumt nog försökt tackla en trottoar med högeraxeln, trottoaren var visst lite hårdare än min axel kan jag säga :p. Blir nog inte till att åka nå mera på ett par veckor nu.... Någon som har IF-försäkring som vet hur bra dom är att ha att göra med?
 
buhu..... la ikull tripeln igår(fredag). Blev inte så bra alls. 8 timmar på sjukan efter att dumt nog försökt tackla en trottoar med högeraxeln, trottoaren var visst lite hårdare än min axel kan jag säga :p. Blir nog inte till att åka nå mera på ett par veckor nu.... Någon som har IF-försäkring som vet hur bra dom är att ha att göra med?

Ajaj, fan så trist. Tror det var IF jag hade när jag slet sönder mitt knä och då var de generösa. Men det var inte trafikolycka utan vanlig olycksfallsförsäkring
 
buhu..... la ikull tripeln igår(fredag). Blev inte så bra alls. 8 timmar på sjukan efter att dumt nog försökt tackla en trottoar med högeraxeln, trottoaren var visst lite hårdare än min axel kan jag säga :p. Blir nog inte till att åka nå mera på ett par veckor nu.... Någon som har IF-försäkring som vet hur bra dom är att ha att göra med?
Tråkigt. Bra att det inte blev värre skador på dig iaf. Ligger en bild utlagd på din hoj på blåljus och en polare ringde och undrade om det var jag som dratt omkull.
 
gsxr 600-1000 2005-2008 passar bolt on tror jag passar. Står längre tillbaka i tråden ett antal ggr. :)

Jag har 2005 1000 gsxr ok. Man måste köpa längre bromsslang för att få dem att passa.
 
Ajaj, fan så trist. Tror det var IF jag hade när jag slet sönder mitt knä och då var de generösa. Men det var inte trafikolycka utan vanlig olycksfallsförsäkring

Tråkigt. Bra att det inte blev värre skador på dig iaf. Ligger en bild utlagd på din hoj på blåljus och en polare ringde och undrade om det var jag som dratt omkull.

Dom på if verkade tillmötesgående på telefon i dag iaf.

Nej, jag klara mig rätt bra, axeln hamna en bit bakom ryggen men annars så är det skapligt. Kolla GD, någon jävel försökte knycka tripeln efter att jag krascha, för att sen förskanska sig på taket till någon skola, sicka knärkare :arsele
 
buhu..... la ikull tripeln igår(fredag). Blev inte så bra alls. 8 timmar på sjukan efter att dumt nog försökt tackla en trottoar med högeraxeln, trottoaren var visst lite hårdare än min axel kan jag säga :p. Blir nog inte till att åka nå mera på ett par veckor nu.... Någon som har IF-försäkring som vet hur bra dom är att ha att göra med?

När jag vurpade med min första var dom mycket seriösa och inget tjafs.
 
Då har man en SP3:a mindre känns skummt efter att ha haft den i 9 år men man kan ju inte ha hur mycket som helst när man har så litet garage:)
Så jag får väl ta & renovera mitt hembygge här framöver så att man har en Trajja eller låna Tjejens om trepipsabstinensen blir för stor.
Däremot så har jag lyckats att byta ett av två däck på Duccen & jävlar vilken skillnad det blev:)
 
Kommit hem från SMC kurs på Kinnekulle. FAAAN VA KUUUUL :))

Måste vara det roligaste jag nånsin gjort.
Asså fan va mycket man lärde sig.
Alla som inte provat på detta rekommenderar jag det starkt.

Det regnade som fan men var ändå hur kul som helst. Helt sjukt hur mycket man kan pressa hojjen när det e blött. Vanligtvis brukar jag få anus-kramp vid körning i regn.
Nu kändes det helt lugnt och man körde nästan med fotpinneskrap.

Dom sa inget om mitt arrows helsystem heller. Jag var jävligt nojjig i början men drog på som fan efter tredje passet...no problem.

Enda problemet var att köra dit och tillbaka från göteborg i regnet.


Ha de gött!

Körde både fredag å lördag och man kan inte sluta flina......
Speedy´n är bra i regn för den har en så mjuk motorkaraktär, då det är bara att ha en övertro på gas kontrollen så går det att smiska riktigt bra. Jag fick ett par släpp båda fram å bak och det var innan Molinsknäpp där det rann floder av vatten ifrån kullen.... Lördagen var var bättre fäste så då gick det att prutta på ordentligt... PÅ lördagen var det flera som fick anmärkningar på ljudet men det beror nog mest på att de gasade mycket mer när det var torrt. Egentligen är det bäst att köra med DB killer i pipan så att det inte blir en massa klagomål, man vill helst fortsätta att brumma på bana i framtiden.
HadeBäst

buhu..... la ikull tripeln igår(fredag). Blev inte så bra alls. 8 timmar på sjukan efter att dumt nog försökt tackla en trottoar med högeraxeln, trottoaren var visst lite hårdare än min axel kan jag säga :p. Blir nog inte till att åka nå mera på ett par veckor nu.... Någon som har IF-försäkring som vet hur bra dom är att ha att göra med?

Skönt at det inte blev värre skador på dig.
 
Last edited:
Back
Top