Triumph Speed Triple-tråden.

Josth

Ny medlem
Gick med
9 May 2011
Ort
Umeå
Hoj
Triumph Speed Triple -07
Någon som har i huvet hur stor insexsnyckel jag måste ha för att få bort framhjulet? Stor som ett hus, inget man har i standardverktygslådan direkt ....

Edit: hade ju en sån Biltemamojäng, bra när man vet vilka prylar man har hemma :)

Nu hade du ju biltema mojängen... Men till nästa gång du springer på en bamse-insex! Hers a tip for ya all: Mät storlek med ett skjutmått.
Hitta sedan i ditt välsorterade garage (Alt U'r local järnaffär) en bult med samma dimension på skallen som din insex. Applicera två muttrar på sagd bults gänga och lås dessa genom att dra åt dem mot varandra.

Hysta in bultskallen (I.E Din provisoriska insxenyckel) I insexbulten och lossa genom att dra på den inre muttern som hindras från att rotera på gängan av den yttre muttern. Typ...
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Har testat det, men muttrarna bara gled, lyckades inte låsa muttrarna tillräckligt. Kanske får våldföra mig på gängorna nästa gång.

Hur som, tack för tipset :)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Lite stark loctite eller punkta med en svets så sitter det.
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Sådär. Efter min stulna (nyinköpta) 955a blev klar så bestämde jag mig för en 1050a istället.

Det blev dyrare, men jag kommer säkert må bättre av den :D

EDIT: Kudos till Bilsport&MC här med föresten. Snabb handläggning av fallet när de insåg hur pass viktig en mc-säsong är för mig.

EDIT2: Hur stor är hylsan på baknavet? Måste byta bakdäck på momangen.
 

Bifogat

  • nyatriplen.jpg
    nyatriplen.jpg
    115 KB · Visningar: 86
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Sådär. Efter min stulna (nyinköpta) 955a blev klar så bestämde jag mig för en 1050a istället.

Det blev dyrare, men jag kommer säkert må bättre av den :D

EDIT: Kudos till Bilsport&MC här med föresten. Snabb handläggning av fallet när de insåg hur pass viktig en mc-säsong är för mig.

EDIT2: Hur stor är hylsan på baknavet? Måste byta bakdäck på momangen.

46mm / 150Nm
 

Painriche

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Götet
Hoj
Triumph Daytona 675
Kommit hem från SMC kurs på Kinnekulle. FAAAN VA KUUUUL :))

Måste vara det roligaste jag nånsin gjort.
Asså fan va mycket man lärde sig.
Alla som inte provat på detta rekommenderar jag det starkt.

Det regnade som fan men var ändå hur kul som helst. Helt sjukt hur mycket man kan pressa hojjen när det e blött. Vanligtvis brukar jag få anus-kramp vid körning i regn.
Nu kändes det helt lugnt och man körde nästan med fotpinneskrap.

Dom sa inget om mitt arrows helsystem heller. Jag var jävligt nojjig i början men drog på som fan efter tredje passet...no problem.

Enda problemet var att köra dit och tillbaka från göteborg i regnet.


Ha de gött!
 

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
buhu..... la ikull tripeln igår(fredag). Blev inte så bra alls. 8 timmar på sjukan efter att dumt nog försökt tackla en trottoar med högeraxeln, trottoaren var visst lite hårdare än min axel kan jag säga :p. Blir nog inte till att åka nå mera på ett par veckor nu.... Någon som har IF-försäkring som vet hur bra dom är att ha att göra med?
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
buhu..... la ikull tripeln igår(fredag). Blev inte så bra alls. 8 timmar på sjukan efter att dumt nog försökt tackla en trottoar med högeraxeln, trottoaren var visst lite hårdare än min axel kan jag säga :p. Blir nog inte till att åka nå mera på ett par veckor nu.... Någon som har IF-försäkring som vet hur bra dom är att ha att göra med?

Ajaj, fan så trist. Tror det var IF jag hade när jag slet sönder mitt knä och då var de generösa. Men det var inte trafikolycka utan vanlig olycksfallsförsäkring
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
buhu..... la ikull tripeln igår(fredag). Blev inte så bra alls. 8 timmar på sjukan efter att dumt nog försökt tackla en trottoar med högeraxeln, trottoaren var visst lite hårdare än min axel kan jag säga :p. Blir nog inte till att åka nå mera på ett par veckor nu.... Någon som har IF-försäkring som vet hur bra dom är att ha att göra med?
Tråkigt. Bra att det inte blev värre skador på dig iaf. Ligger en bild utlagd på din hoj på blåljus och en polare ringde och undrade om det var jag som dratt omkull.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
gsxr 600-1000 2005-2008 passar bolt on tror jag passar. Står längre tillbaka i tråden ett antal ggr. :)

Jag har 2005 1000 gsxr ok. Man måste köpa längre bromsslang för att få dem att passa.
 

Kynta

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2011
Ort
Gävle
Hoj
Honda CBR900rr -97.(även haft speed triple x2, och en Dr Big)
Ajaj, fan så trist. Tror det var IF jag hade när jag slet sönder mitt knä och då var de generösa. Men det var inte trafikolycka utan vanlig olycksfallsförsäkring

Tråkigt. Bra att det inte blev värre skador på dig iaf. Ligger en bild utlagd på din hoj på blåljus och en polare ringde och undrade om det var jag som dratt omkull.

Dom på if verkade tillmötesgående på telefon i dag iaf.

Nej, jag klara mig rätt bra, axeln hamna en bit bakom ryggen men annars så är det skapligt. Kolla GD, någon jävel försökte knycka tripeln efter att jag krascha, för att sen förskanska sig på taket till någon skola, sicka knärkare :arsele
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
buhu..... la ikull tripeln igår(fredag). Blev inte så bra alls. 8 timmar på sjukan efter att dumt nog försökt tackla en trottoar med högeraxeln, trottoaren var visst lite hårdare än min axel kan jag säga :p. Blir nog inte till att åka nå mera på ett par veckor nu.... Någon som har IF-försäkring som vet hur bra dom är att ha att göra med?

När jag vurpade med min första var dom mycket seriösa och inget tjafs.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Då har man en SP3:a mindre känns skummt efter att ha haft den i 9 år men man kan ju inte ha hur mycket som helst när man har så litet garage:)
Så jag får väl ta & renovera mitt hembygge här framöver så att man har en Trajja eller låna Tjejens om trepipsabstinensen blir för stor.
Däremot så har jag lyckats att byta ett av två däck på Duccen & jävlar vilken skillnad det blev:)
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Kommit hem från SMC kurs på Kinnekulle. FAAAN VA KUUUUL :))

Måste vara det roligaste jag nånsin gjort.
Asså fan va mycket man lärde sig.
Alla som inte provat på detta rekommenderar jag det starkt.

Det regnade som fan men var ändå hur kul som helst. Helt sjukt hur mycket man kan pressa hojjen när det e blött. Vanligtvis brukar jag få anus-kramp vid körning i regn.
Nu kändes det helt lugnt och man körde nästan med fotpinneskrap.

Dom sa inget om mitt arrows helsystem heller. Jag var jävligt nojjig i början men drog på som fan efter tredje passet...no problem.

Enda problemet var att köra dit och tillbaka från göteborg i regnet.


Ha de gött!

Körde både fredag å lördag och man kan inte sluta flina......
Speedy´n är bra i regn för den har en så mjuk motorkaraktär, då det är bara att ha en övertro på gas kontrollen så går det att smiska riktigt bra. Jag fick ett par släpp båda fram å bak och det var innan Molinsknäpp där det rann floder av vatten ifrån kullen.... Lördagen var var bättre fäste så då gick det att prutta på ordentligt... PÅ lördagen var det flera som fick anmärkningar på ljudet men det beror nog mest på att de gasade mycket mer när det var torrt. Egentligen är det bäst att köra med DB killer i pipan så att det inte blir en massa klagomål, man vill helst fortsätta att brumma på bana i framtiden.
HadeBäst

buhu..... la ikull tripeln igår(fredag). Blev inte så bra alls. 8 timmar på sjukan efter att dumt nog försökt tackla en trottoar med högeraxeln, trottoaren var visst lite hårdare än min axel kan jag säga :p. Blir nog inte till att åka nå mera på ett par veckor nu.... Någon som har IF-försäkring som vet hur bra dom är att ha att göra med?

Skönt at det inte blev värre skador på dig.
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top