Triumph Speed Triple-tråden.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Hittar du en 09:a i SE utförande så får du en gel-sadel som är lite bekvämare (går att köpa som tillbehör). Vet inte det med skjutsningen, på tidigare modeller fanns det ett konstig T-handtag att sätta bakom sadeln om passageraren ville ha nått annat än föraren att hålla sig i.

Förändringen mellan 08:a och 09 är som sagts komsetisk med undantag av bromsarna.

Som jag har förstått det så är förändringen mellan 07 och 08a.
Ska till Johans MC i Göteborg nu och hämta en 08a med lite arrows och annat lullul.
Gelsadel tänkte jag beställa en custom från England som fått mycket beröm.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Som jag har förstått det så är förändringen mellan 07 och 08a.
Ska till Johans MC i Göteborg nu och hämta en 08a med lite arrows och annat lullul.
Gelsadel tänkte jag beställa en custom från England som fått mycket beröm.

Så är det givetvis, tryckfel av mig!

Regga dig och kolla på "www.thespeedtriple.com", där finns många bra inlägg och tips om våra hojar!

Gå oxå in i stockholmsforumet och S3 Sthlm tråden och säg hej till alla Speedy åkare i Sthlm, ett rätt aktivt forum där vi åker en del tillsammans och hittar på andra trevligheter!
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Haha! Vilken jäkla maskin!
Körde 55 mil mellan Göteborg och Söderham (typ) idag.
Jisses vad kul jag hade trots långa sega sträckor med motorväg och ensamkörning.
Draget genom hela registret är ju skitskönt och Brembosarna fram är ju minst sagt tydliga.

Det enda problemet jag märkte var att tutan inte funkade (äldre herre som svängde ut på 90väg och missade mig, behövde den där), hade iofs bra koll så det var aldrig någon fara.
Ångrade dock att jag knackade lite på rutan när jag körde förbi, skrämde honom mer än nödvändigt. Han såg på mig som om jag var jävulen själv.
Osnyggt.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Haha! Vilken jäkla maskin!
Körde 55 mil mellan Göteborg och Söderham (typ) idag.
Jisses vad kul jag hade trots långa sega sträckor med motorväg och ensamkörning.
Draget genom hela registret är ju skitskönt och Brembosarna fram är ju minst sagt tydliga.

Det enda problemet jag märkte var att tutan inte funkade (äldre herre som svängde ut på 90väg och missade mig, behövde den där), hade iofs bra koll så det var aldrig någon fara.
Ångrade dock att jag knackade lite på rutan när jag körde förbi, skrämde honom mer än nödvändigt. Han såg på mig som om jag var jävulen själv.
Osnyggt.

Grattis... bra val :) ...släng nu upp lite bilder på snyggingen så vi andra får glädjaas också :tuttar
 

zmase

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Falun
Hoj
06 Triumph Speed Triple
Har problem med att starta min triple -06a när den blivit varm. Idag startade den inte kall heller. Kopplade till ett bilbatteri och då startade direkt. Vet att andra har haft liknande problem men vet inte hur de löstes eller vad orsaken var. Någon som vet?
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Har problem med att starta min triple -06a när den blivit varm. Idag startade den inte kall heller. Kopplade till ett bilbatteri och då startade direkt. Vet att andra har haft liknande problem men vet inte hur de löstes eller vad orsaken var. Någon som vet?

Ja idag på firman när jag köpte den.
Om batteriet är klent så försöker den inte ens starta.
Testa att underhållsladda om inte det funkar så kanske ett nytt batteri gör susen.

Grattis... bra val :) ...släng nu upp lite bilder på snyggingen så vi andra får glädjaas också :tuttar

Imorgon kompis
 
Last edited:

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Någon som har crashpuckar som ligger o skräpar o vill bli av med dom så kan nu väl slänga iväg ett mess till mig :)
 

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Har problem med att starta min triple -06a när den blivit varm. Idag startade den inte kall heller. Kopplade till ett bilbatteri och då startade direkt. Vet att andra har haft liknande problem men vet inte hur de löstes eller vad orsaken var. Någon som vet?

Jag hade förvisso endast startproblem när min hoj var varm, men here goes iaf. Jag lossade på +kabeln ovanpå startmotorn. Sprayade lite 5-56 (el. liknande) och skruvade åt igen. Sedan dess har det fungerat felfritt.
 

zmase

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Falun
Hoj
06 Triumph Speed Triple
Jag hade förvisso endast startproblem när min hoj var varm, men here goes iaf. Jag lossade på +kabeln ovanpå startmotorn. Sprayade lite 5-56 (el. liknande) och skruvade åt igen. Sedan dess har det fungerat felfritt.

Det var samma sak för mig tidigare, dvs. endast problem när hojjen var varm.
Har batteriet på laddning nu och tänkte prova din metod med 5-56. Återkommer med resultat. Tack för tipset! :)

Var hittar jag ett billigt och bra batteri om jag måste byta?
 
Last edited:

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Det var samma sak för mig tidigare, dvs. endast problem när hojjen var varm.
Har batteriet på laddning nu och tänkte prova din metod med 5-56. Återkommer med resultat. Tack för tipset! :)

Var hittar jag ett billigt och bra batteri om jag måste byta?

Jag köpte nytt batteri på biltema. Kostade väl 3-4 hundra? Funkar utmärkt.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Grattis... bra val :) ...släng nu upp lite bilder på snyggingen så vi andra får glädjaas också :tuttar

IMG_0352.JPG

IMG_0347.JPG

IMG_0348.JPG


Ser ut som alla andra S3or :D
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Snygga bilder!

Bort med mussepigg-öronen bara och på med bar-end monterat så är du hemma! Flyscreen är pricken över I:t! :yoparty

( De som säger någe annat är bara för snåla för att köpa en själva. :D )

Ser ut som alla andra S3or :D

Jag köpte nytt batteri på biltema. Kostade väl 3-4 hundra? Funkar utmärkt.

Biltemabatterier är teh shit! Det räckte att köpa ett och lägga i bagagen så började batteriet i bilen att fungera igen. Sen åkte jag och lämnade tillbaks det igen. Det var typ ett år sen nu.
 
Last edited:

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Akut hjälp..!!

Jag var ute och körde för ett par dagar sedan med min -03:a och det var precis som nu varmt som fan (ca 31 grader varmt), jag stannade på fika hos en kompis.
När jag sedan körde iväg så tändes motorlampan efter typ 5 minuter.
Vad jag känner så går den inte sämre.
När jag sedan 2 dagar senare skulle ta en provtur så började hastighetsmätaren bete sig konstigt också.
(kändes som om den bara visade ca en tredjedel av den verkliga hastigheten)

Vad kan vara fel?:va

Väldigt tacksam för svar och vilda spekulationer..
 

Värmlänning

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Ort
Skövde
Hoj
2007, Suzuki Bandit 1250
Någon som har haft problem med startmotor på er speed3a? Fel/ symtom: Startmotorn verkar gå trögt och orkar ej riktigt "få snurr" på motorn, ungefär som att den får för dåligt med ström. Startmotor är bytt och transmissionen till vevaxel verkar ok. Startmotor är även "byglad" direkt på batteriet samt ny jordkabel dragen direkt från batteri till startmotor. Batteriet är nytt. Cykeln startar omgående då den rullstartas.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Har lite problem med en slirande koppling.
Lyckas inte koppla upp på slangen på 2an (däremot är det ju busekelt att gasa upp på ettan redan från ca 2,500 varv).

Tänkte börja med att byta till Biltemaolja för att se om det är problemet men nästa steg är nya lameller och ev skivor.

Frågan: Var köper man sina reservdelar i Europa och var hittar jag Micro fiches?

Orkar tusan inte sitta i telefon och förklara för den lokala handlaren vad det är jag behöver.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Rev det hela på grusgången nyss, skivorna såg skaplia ut, lite lätt blåning men inte mycket, smärglade bort det. Lamellerna var godd och väl inom toleranserna.
Så Bräkleenrengöring och biltemaolja fick det bli. Ska bli intressant och se om det blev skillnad.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top