Triumph Speed Triple-tråden.

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Shit MBA, så jävla trist. Jag tror att försäkringsbolaget kommer titta på hur du låst hojjen, och utgå från det när dom gör skadebedömningen! berätta gärna hur går, kan vara bra att veta om samma sak skulle hända en själv!
Låst med tändingslås och ett ABUS quick granit (bygellås som går runt hela skivan)i bromsskivan fram. Försäkringensbolaget var faktiskt trevliga...

-Hur var den låst?

- Med tändningslås och ett godkännt ABUS lås i bromsskivan fram.

- OK!

Inget skit om att skicka in kvitton och nycklar. Men ärendet är inte klart ännu så vi får väl se...
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Michelin Pilot Power 2ct

Är det någon som testat Michelin Pilot Power 2ct däcket på sin S3:a? Det skall visst ha en blandning av två gummin med mjukare gummi på sidorna för mer grepp. Verkstaden skall slänga på ett nytt bakdäck och undrar om jag vill ha ett pilot power eller det nya pilot power ct2.

Någon som har testat?
 
Last edited:

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
2936237 Är det någon som testat Michelin Pilot Road2 däcket? Det skall visst ha en blandning av ett hårdare gummi i mitten och mjukare på sidorna för mer grepp. Verkstaden skall slänga på ett nytt bakdäck och undrar om jag vill ha ett pilot power eller det nya pilot road2.

Någon som har testat?

http://two-wheels.michelin.com/2w/f...codePage=2092004104045_13032007105938&lang=EN
Är nog inte många som hunnit testa det än eftersom det verkar som att Michelin har svårt att leverera. Bridgestone har ett liknande med dual compound och det vann ett tyskt däckstest nyligen! BT021 heter det! :tummenupp
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Är det någon som testat Michelin Pilot Power 2ct däcket på sin S3:a? Det skall visst ha en blandning av två gummin med mjukare gummi på sidorna för mer grepp. Verkstaden skall slänga på ett nytt bakdäck och undrar om jag vill ha ett pilot power eller det nya pilot power ct2.

Någon som har testat?

på vägen kändes ingen större skillnad men ct2 på bana är stor skillnad testade även road ( gamla modellen ) på bana och den var lite läskig.
Jag hade tur och kunna testa 3 dagar i rad på bana förra året. Hade vanlig power en dag och den tog slut, skulle svåla om men fick fel leverans och la på en road och tredje dagen svålade jag om till min ct2:a och den var klart bäst.
ct:2 kanske håller lite mer mil än den gamla power. jag rullar ca 7-800 mil på mitt senaste ct2. Kompisens road håller visst i evighet .
Hade´

Hej alla Trippel ägare.
Fick chansen att provköra en Speed Trippel idag, och det gav rejält med mersmak. Kunde ha kört på hela dagen om jag fick, men det blev bara en liten runda runt kvarteret till mc butiken.
Är det någon som har kört längre sträckor med en Trippel? Har lust att bege mig ut på lite längre resor runtom i skandinavien. Har en Honda CBR 600 just nu, men den tror jag kan bli lite jobbig att köra längre streckor med. Ser att det finns att köpa vind avvisare att montera frampå. Är de effektiva? Kände att det kan bli lite tufft att köra över 100km/h i längre sträckor.
Annars som sagt en underbar maskin med ett härligt utseende och ett härligt ljud. Min egen Honda kändes ganska slö när jag körde hem igen.
Vill ha!

//Micke

Jag kör helt naket och åker gärna långturer är ute på heldags rundor och det funkar bra utan kåpor, Ska du på högfartsturing i Tyskland blir det nog jobbigt utan kåpor, men på svedalas småvägar funkar det bra.
Klart du ska ha en triple!
Hade´
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Fartvind

Ålänningen, jag köpte en begagnad flyscreen av en kille här på forumet som funkar kanon, jag är ganska kort, 171, och om jag åker fort räcker det med att trycka ner skallen en liten bit (inte dikt an mot tanken) för att förhindra fartvind direkt i ansiktet :) Skulle nog vilja säja att beroende på min längd funkar det att gasa på upp till tja, 120, sen måste skallen ner bakom skärmen :D
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
Triumphs tillbehörsdämpare...

Hej,

När hojen ändå är inne på reparation så funderar jag på att byta ut de orginal dämparna som sitter på speed triplen (2006) mot ev. triumphs utbytesdämpare som ser precis likadana men skall enligt uppgift vara öppnare och låta bättre samt göra motorn lite trevligare. Kostnad runt 5000 spänn. Är det någon som har testat eller har ett par av dessa?

Go - No go?

ps. Det är alltså inte arrowssystemet som jag menar.

på vägen kändes ingen större skillnad men ct2 på bana är stor skillnad testade även road ( gamla modellen ) på bana och den var lite läskig.
Jag hade tur och kunna testa 3 dagar i rad på bana förra året. Hade vanlig power en dag och den tog slut, skulle svåla om men fick fel leverans och la på en road och tredje dagen svålade jag om till min ct2:a och den var klart bäst.
ct:2 kanske håller lite mer mil än den gamla power. jag rullar ca 7-800 mil på mitt senaste ct2. Kompisens road håller visst i evighet .
Hade´
Nice. Det låter som en win-win situation med ct:2 jmf med gamla pilot power. Ett sånt får det bli!:tummenupp
Tackar för infon.
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Är det någon som testat Michelin Pilot Power 2ct däcket på sin S3:a? Det skall visst ha en blandning av två gummin med mjukare gummi på sidorna för mer grepp. Verkstaden skall slänga på ett nytt bakdäck och undrar om jag vill ha ett pilot power eller det nya pilot power ct2.

Någon som har testat?

Japp (PP2CT), handlat av fursten, kört ca 150 mil, funkar perfa.:tummenupp
 
Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Sak dra på Power 2CT på min nu i veckan, ska vara ett bra däck vad jag hört.

Har dock en fråga:
Ska man inte få med ett verktyg som passar i framaxeltappen? Ikväll (söndag efter 18) hade jag ren tur som fick tag på en 17mm sexkantsnyckel. Såg att Biltema har ett oljepluggset som innehåller 17mm sexkantsnyckel men det kittet kostar 179kr. Några tips på vart man köper en lös hylsa/nyckel i den storleken?
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Fotpinnar?

Någon som har eller känner till begagnade passande racefotpinnar till triple 05? :)
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Hej,

När hojen ändå är inne på reparation så funderar jag på att byta ut de orginal dämparna som sitter på speed triplen (2006) mot ev. triumphs utbytesdämpare som ser precis likadana men skall enligt uppgift vara öppnare och låta bättre samt göra motorn lite trevligare. Kostnad runt 5000 spänn. Är det någon som har testat eller har ett par av dessa?
Tackar för infon.

Jag hade originaltrim burkarna förra sommaren, funkar helt OK om man vill behålla utseendet på hojen. de ger lite mer effekt och mer ljud.
Zard slippon som jag satte på nu ( ca 4700:) är klart ballare i ljud och jag tycker de ser fränare ut när man har städat upp rumpan på hojen.
kolla i tråden det finns info om Zard, det är flera som kör med dem.
Hade´
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Punktering!

Jaha då var det nästa bekymmer då! En olycka kommer sällan ensam sägs det.. men va fan nu får det va bra!

En liten spik och så vips kostar det mej minst 2000:- för ett nytt däck.:huvet
Jävla runk spik.JPG
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jaha då var det nästa bekymmer då! En olycka kommer sällan ensam sägs det.. men va fan nu får det va bra!

En liten spik och så vips kostar det mej minst 2000:- för ett nytt däck.:huvet
View attachment 193469

har oxo en punktering nu, o inte nog med att det kostar, så är man förvisad till andra transportmedel innan det nya gummit anlänt....

:huvet

min spik sitter så fint, rakt på, rakt in, som om någon varit där o hamrat dit den....:näsblod
 

Bergis

Båda hjulen i backen!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZ6-n -04
Undertail till Speed Triple

Tjena killar, antar att det redan finns någon som funderat över samma sak redan här i tråden men den är såååå lång numera.

Skulle iallafall vilja ha tips på snygg undertail till Speed Triple -02. Gärna med nytt lyse och allt. Har sett en undertail i kolfiber som var riktigt snygg men som kostade flis. Jag tar hellre en vanlig plast-variant.

Tacksam för tips!

Puss på er
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
har oxo en punktering nu, o inte nog med att det kostar, så är man förvisad till andra transportmedel innan det nya gummit anlänt....

:huvet

min spik sitter så fint, rakt på, rakt in, som om någon varit där o hamrat dit den....:näsblod

Är det bakhjulet så är det ju en perfekt anledning till att bränna lite gummi. Laga och burna ! Lägg sen upp bilderna här.:tummenupp

Tjena killar, antar att det redan finns någon som funderat över samma sak redan här i tråden men den är såååå lång numera.

Skulle iallafall vilja ha tips på snygg undertail till Speed Triple -02. Gärna med nytt lyse och allt. Har sett en undertail i kolfiber som var riktigt snygg men som kostade flis. Jag tar hellre en vanlig plast-variant.

Tacksam för tips!

Puss på er

Jag vet ju inte hur -02 ser ut under sadeln men på en -05-> så är det skitlätt att göra en själv av alu plåt eller "plastplåt".
 
Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Är det bakhjulet så är det ju en perfekt anledning till att bränna lite gummi. Laga och burna ! Lägg sen upp bilderna här.:tummenupp

framhjulet dessvärre, men det är dags att byta bakhjulet oxo så kommer tiden att räcka till så blir det lite bilder, I promise :hojbusa

//M
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Clip-on or not, that's the question

Har börjat fundera på om jag ska slänga på ett clip-on styre på triplen... :va

Har kört ganska många mil nu med originalstyret och för mig känns fortfarande inte körställningen bra för den typ av körning som jag gillar. Dvs smalare slingriga vägar med mycket aktiv körning... Buskörning i sta'n mm är ju hur lätt som helst men det är ju inte det jag är ute efter.

Kanske måste ge det än mer tid med nuvarande körställning, är nämligen van vid ett sportigare stuk samt en lättare cykel. Hade tidigare en liten suzuki sv650s som jag kunde hålla ett mycket bra tempo med på små favoritvägar... Svårare nu med S3an, ganska mycket svårare.

Trodde först att det bara var pga att S3an är "tyngre" men idag så provkörde jag en daytona 955i och vips så kändes det som att det flöt på bättre, lättare att styra med kroppstyngden och med bättre kurvhastighet... Ville inte trycka på alltför mycket med lånad hoj men i alla fall.

Vad tror ni S3-tomtar?

1. Fel i huvudet!? S3 är bästa hojen (som den är) för kurviga sommarvägar, ge det mer tid!
X. Clip-on är kalas, prova!
2. Du har köpt fel cykel pucko, byt till en "sporthoj".

Eller andra vettiga kommentarer eller erfarenheter? :)
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top