Triumph Speed Triple-tråden

Ok, tackar för svar så här långt! :tummenupp



Ja, jag får ge det några mil till. Om det inte känns bättre så provar jag med SBK-50 oljan...

Men just nu har det blivit lite kyligare så triplen får vila sig i form så länge... Hoppas att det blir varmare snart!

Min -05:a har gått ungefär 1400, och klonkar utav bara helvete, ibland. kall eller varm verkar inte spela någon roll! oavsett om man släpper gas eller inte vid själva växlingen! Och ibland klonkar den överhuvudtaget inte! Jävligt mystiskt. :gnissla
 
Jet Black färgkod

Är det nån som har färgkoden för jet black, LR om det finns någon annan färg till ex nån bil som är användbar för om målning av cuts. :va
 
Misständning

Tjena, jag har suttit länge och kollat på en speed3, har hittat en som är helt rätt men säljaren har sagt att den misständer, säljaren säger att det beror lite på slipon system samt något om insprutningen. det är en S3 från 97 som har gått 2500mil.

vad kostar det att fixa det i värst fall tror ni?? eller kan det vara något annat fel??
 
Tjena, jag har suttit länge och kollat på en speed3, har hittat en som är helt rätt men säljaren har sagt att den misständer, säljaren säger att det beror lite på slipon system samt något om insprutningen. det är en S3 från 97 som har gått 2500mil.

vad kostar det att fixa det i värst fall tror ni?? eller kan det vara något annat fel??

Misständer den eller syftar du på avgasknallar?

Det förstnämda bör den inte göra, det andra är ett resultat av mappning i kombination med slip-on eller slip-on + Secondary Air Injection.
 
Fast var det ett problem även på de tidigare årsmodellerna som 97?

Jag har läst om problemet på hojar från allt mellan 97 och 06, man undrar hur svårt det egentligen ska vara att fixa...

Detta löste iaf problemet för mig:

36-194_l.jpg
 
Jag har läst om problemet på hojar från allt mellan 97 och 06, man undrar hur svårt det egentligen ska vara att fixa...

måste få beklaga mej litegrann... min triple misstände lite grann för ett par veckor sen när jag tog premiär turen så det var nog dags att kolla på stiften tänkte jag.

Tog i litegrann när jag skulle ha loss det sista stiftet å fick bara med mej allt förutom gängan. :mad: så nu har jag skruvat ur motorn för att få loss topplocket så jag kan fräsa ur resterna.

Ringde å beställde nya packningar i tisdags, men de hann inte komma denna veckan. Väldigt frustrerande! när solen bara öser. Ska åka till min svåger å låna en kromsläde för att stilla lite av mitt begär senare idag.
 

Bifogat

  • stift.JPG
    stift.JPG
    40.4 KB · Visningar: 106
Zard pipa

En liten fråga.
Jag har äntligen fått min Zard pipa och moterat den på min lilla triple. Jag undrar om hur ni har löst att L sonden som sticker in under svingen? det ser jätte tajt ut eller det kanske räcker med det lilla utrymmet?

Jisses vilket ljud det blev, har suttit och garvat läppen av mig i hjälmen vid varje fullgasrepa idag.
Hade´
 
måste få beklaga mej litegrann... min triple misstände lite grann för ett par veckor sen när jag tog premiär turen så det var nog dags att kolla på stiften tänkte jag.

Tog i litegrann när jag skulle ha loss det sista stiftet å fick bara med mej allt förutom gängan. :mad: så nu har jag skruvat ur motorn för att få loss topplocket så jag kan fräsa ur resterna.

Ringde å beställde nya packningar i tisdags, men de hann inte komma denna veckan. Väldigt frustrerande! när solen bara öser. Ska åka till min svåger å låna en kromsläde för att stilla lite av mitt begär senare idag.

Det där lär ju kännas helt värdelöst, känns som man har haft tur själv, då det hände ett par ggr på dom triplar jag haft.

En liten fråga.
Jag har äntligen fått min Zard pipa och moterat den på min lilla triple. Jag undrar om hur ni har löst att L sonden som sticker in under svingen? det ser jätte tajt ut eller det kanske räcker med det lilla utrymmet?

Jisses vilket ljud det blev, har suttit och garvat läppen av mig i hjälmen vid varje fullgasrepa idag.
Hade´

3plE här på forumet hade samma problem med sin, han körde på bara vad jag vet, men det blir ju en jäkla skarp vinkel på kabeln.
 
Last edited:
Mitt lilla bygge är nu ute på vägen.. :)

Tjenar på er Trajja åkare.. Har nu istort byggt klart min Daytona speed triple 955i.. Har montera på 1050's -05 bakände och bakljus från s-racing, fatbarstyre, ombyggd termigoni dämpare osv. Fattas dock fortfarande lite plast och en mätare. Men hojen är körbar nu ialla fall och provturen var ett faktum i helgen nu..tjoohoo..:D
Vore kul med lite komments på bygget.. Hoppa in på mitt garage och kolla bilderna.

http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=view&id=26248

Kör lungt på vägarna nu grabbar o tjejer.. Har redan denna helgen sett allt för många idioter på vägarna som tror de är stålmannen/stålkvinnan.:huvet

Övrigt ha de så apgott i detta kalas väder.. nu ere ut o polera lite på bettan med tandborste och autosol på lite bultar.

//Andy
 
En liten fråga.
Jag har äntligen fått min Zard pipa och moterat den på min lilla triple. Jag undrar om hur ni har löst att L sonden som sticker in under svingen? det ser jätte tajt ut eller det kanske räcker med det lilla utrymmet?

Jisses vilket ljud det blev, har suttit och garvat läppen av mig i hjälmen vid varje fullgasrepa idag.
Hade´

Jag har kört med mitt ett tag nu, och det är nada problem! Så det är bara ut å gasa :tummenupp
 
Tjyvstannar

har precis köpt en Triple från -03. Allt frid och fröjd, men den far och tjyvstannar när man drar in kopplingen. I nio fall av tio händer det när man kör på ettan eller tvåans växel. Nån som varit med om det???

Den går fint annars och tomgången är ok.
 
har precis köpt en Triple från -03. Allt frid och fröjd, men den far och tjyvstannar när man drar in kopplingen. I nio fall av tio händer det när man kör på ettan eller tvåans växel. Nån som varit med om det???

Den går fint annars och tomgången är ok.

Åk till en auktoriserad verkstad och be dom nolla TPS, alternativt kolla över Idle fuel trim.
 
Åk till en auktoriserad verkstad och be dom nolla TPS, alternativt kolla över Idle fuel trim.

Herr Selin ser ut att blivit en R1-ägare? Får man höra ett "objektivt" utlåtande om +/- mellan R1:an och din fd triple? :)
 
Herr Selin ser ut att blivit en R1-ägare? Får man höra ett "objektivt" utlåtande om +/- mellan R1:an och din fd triple? :)

Jadu, visst är det skönt att ha en kåpa och visst är det lite skillnad på trycket i motorn.

Det stora minuset är såklart ljudet.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top