Triumph Speed Triple-tråden.

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
Har kört lite över 400 mil och heller inte orkat att ställa in indikatorn och den är alldeles för låg när jag fick hojen. Kollar knappt aldrig på den heller.
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
tober skrev:
2326294 Har kört lite över 400 mil och heller inte orkat att ställa in indikatorn och den är alldeles för låg när jag fick hojen. Kollar knappt aldrig på den heller.

När jag köpte hojen (beg) var den avstängd. Efter att ha ställt på den så kollar jag nästan uteslutande dessa lampor.
 

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
Så man kan alltså stänga av den också? Låter bra. Tycker det räcker med varvräknaren och främst så tycker jag att man känner i hojen när man ska växla etc.
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
S.k. "motoröra" :hihi
 

kungsberga69

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Stockholm/Färingsö
Hoj
M1800R-07,GS550E-82 ,XBR500-85,FJ1200-88
Triple T509

Behöver lite hjälp !
skall titta på en Triple-98 med "gamla"motorn 885cc
vad skall man kolla efter ?
några typfel som skall vara åtgärdade ?
hur är insprutningen på dom tidiga,mycket strul ?
alla tips varmt välkomna ! :)
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
kungsberga69 skrev:
2328381 Behöver lite hjälp !
skall titta på en Triple-98 med "gamla"motorn 885cc
vad skall man kolla efter ?
några typfel som skall vara åtgärdade ?
hur är insprutningen på dom tidiga,mycket strul ?
alla tips varmt välkomna ! :)

Insprutningen är ganska rejält "av/på", tycker iof att det fortfarande är det med min -05. Hade även lite problem med brustna kopplingsfjädrar (hittade en massa skrot i tråget). Gäller en 97:a
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Skulle bara tacka för en trevlig tur på öland förra veckan då jag fick sällskap av en annan triple (-01 eller äldre och blåmetallic) från strax norr om köpingsvik hela vägen in till kalmar...

:öl
 

Macfly

AEQUITAS VERITAS
Gick med
27 May 2006
Ort
Isla de muerte
Hoj
Triumph Speed triple -01 Med Daytona rova
varningslampa tänd efter tändstift byte

Har just bytt tändstift, men efter jag monterat i hop aset så lyser motorvarningslampan.
Startar hur bra som helst.

Nån som har nån ide varför lampan lyser ??????
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
du måste nog köra tre varm kall cykler. starta upp, låt hojen gå varm (vet ej tempvärde på varm och kall) och låt den sedan svalna. ska nolla lampan...
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
För en värmecykel krävs:
-Kylvätskan måste nå 72 grader
-Kylvätskan måste stigit 23 grader eller mer för att nå 72 grader
-Tändningen måste ha slagits av emellan
Gör detta tre gånger utan att det finns ett fel i datorn och lampan släcks.
 

Daviie

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Speed Triple
Tja! Jag skulle vilja ha lite synpunkter på en grej.

För nån dag sen började hojen (s3 02) plötsligt gå dåligt och oljetryckslampan började lysa. Jag ringde verkstan som sa: aj, aj motorrenovering.

Jag tyckte det var märkligt för den har bara gått 1600 mil och var servad för 400 mil sen. Sen ringde de dan efter jag lämnat in hojen och sa att de hade fyllt på olja, 2,5 LITER !! och att nu gick den bra i bänken. Va!? Hur fn kan i princip all olja försvinna utan att jag har märkt några läckage. Visst har den blårykt lite när man kört hårt men är det verkligen rimligt att den skulle ta så mycket olja på så kort tid??

Vad tror ni?
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
dags att gå ner och kolla oljan kanske...:öl

trist. hoppas att den inte fick ngra större men...
 

Sp3

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Ljungby
Hoj
Speed Triple -01
selin skrev:
2319827 Nån som vet om det går att få på styrdämpare på Triplen?

Känner du nån som är bra på CNC kan du få mått av mig, inga större problem att göra fästen till Öhlinare. Funkar kanon på min i alla fall.
 

Bifogat

  • styrdämpare.jpg
    styrdämpare.jpg
    66.6 KB · Visningar: 155

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Hej triplekompisar, jag behöver hjälp att köpa kraschpuckar. Jag har kikat in mig på R&G:s utbud och de har två par kraschpuckar, ett par för främre montering strax bakom kylaren och ett par strax under ramen.

Vilka är att föredra egentligen? de som sitter mer i mitten, kommer dom inte ivägen för benen när man klänger runt på hojen? Eller ska man satsa på båda uppsättningarna för maximalt skydd?

Dessa är det: http://www.rg-racing.com//showprodu...Protectors/Speed_Triple_Crash_Protectors.aspx

img235_3.jpg


Jag har en 02:a men dessa skall tydligen passa alla S3:eek:r från 97 och framåt.
 

Macfly

AEQUITAS VERITAS
Gick med
27 May 2006
Ort
Isla de muerte
Hoj
Triumph Speed triple -01 Med Daytona rova
Sadel cuts

Är på jakt efter en sadel cuts till min 01:a och undrar om det passar från en -98 Daytona?:confused: :confused:

nån som har koll på det.
 

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2019 Z900RS Cafe
sgtpepper skrev:
2359417 Hej triplekompisar, jag behöver hjälp att köpa kraschpuckar. Jag har kikat in mig på R&G:s utbud och de har två par kraschpuckar,
.


Halloj,

Jag är 192cm och jag slår i benen (knäna) i dom som sitter på mitten. Jag testade min brors s3a, där han monterat dessa, samt de främre. Brollan är ca 17xcm och för honom fungerar det utmärkt. För en långben som mig så har jag kommit fram till att det är jobbigt när dom trycker på, jag kan inte krama om tanken som jag vill. Jag kör bara på dom främre.

Kastar upp en till fråga till kraschpuckar. Är det någon som vet om det finns några med lägre placering, vid fotpinnarna någonstans?

Mvh
CR
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
sgtpepper skrev:
2359417 Hej triplekompisar, jag behöver hjälp att köpa kraschpuckar. Jag har kikat in mig på R&G:s utbud och de har två par kraschpuckar, ett par för främre montering strax bakom kylaren och ett par strax under ramen.

Vilka är att föredra egentligen? de som sitter mer i mitten, kommer dom inte ivägen för benen när man klänger runt på hojen? Eller ska man satsa på båda uppsättningarna för maximalt skydd?

Jag har en 02:a men dessa skall tydligen passa alla S3:eek:r från 97 och framåt.

Jag kör med de "bakre". Är 178 cm, och det händer att mina ben tar emot puckarna, dock inget jag stör mig på.

Dubbla puckar låter lite overkill va..?

mvh/J.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
czech_racing och Lt Jake, tack för svaren! Det får bli de främre puckarna tror jag, jag är 188 cm lång.

Det är fascinerande att två runda gummiklossar, två bultar och några brickor kan kosta i runda slängar 900 kr. Priser på hojgrejer är verkligen helt befriade från normalt sans. En billigare hobby skulle vara att t.ex elda tusenlappar, eller kasta diamanter i gatbrunnar.
 

Sp3

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Ljungby
Hoj
Speed Triple -01
Macfly skrev:
2359724 Är på jakt efter en sadel cuts till min 01:a och undrar om det passar från en -98 Daytona?:confused: :confused:

nån som har koll på det.

Ja, cutsen ska vara samma på daytona och triple -97 till -01
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top