Triumph Speed Triple-tråden

Har kört lite över 400 mil och heller inte orkat att ställa in indikatorn och den är alldeles för låg när jag fick hojen. Kollar knappt aldrig på den heller.
 
tober skrev:
2326294 Har kört lite över 400 mil och heller inte orkat att ställa in indikatorn och den är alldeles för låg när jag fick hojen. Kollar knappt aldrig på den heller.

När jag köpte hojen (beg) var den avstängd. Efter att ha ställt på den så kollar jag nästan uteslutande dessa lampor.
 
Så man kan alltså stänga av den också? Låter bra. Tycker det räcker med varvräknaren och främst så tycker jag att man känner i hojen när man ska växla etc.
 
S.k. "motoröra" :hihi
 
Triple T509

Behöver lite hjälp !
skall titta på en Triple-98 med "gamla"motorn 885cc
vad skall man kolla efter ?
några typfel som skall vara åtgärdade ?
hur är insprutningen på dom tidiga,mycket strul ?
alla tips varmt välkomna ! :)
 
kungsberga69 skrev:
2328381 Behöver lite hjälp !
skall titta på en Triple-98 med "gamla"motorn 885cc
vad skall man kolla efter ?
några typfel som skall vara åtgärdade ?
hur är insprutningen på dom tidiga,mycket strul ?
alla tips varmt välkomna ! :)

Insprutningen är ganska rejält "av/på", tycker iof att det fortfarande är det med min -05. Hade även lite problem med brustna kopplingsfjädrar (hittade en massa skrot i tråget). Gäller en 97:a
 
Skulle bara tacka för en trevlig tur på öland förra veckan då jag fick sällskap av en annan triple (-01 eller äldre och blåmetallic) från strax norr om köpingsvik hela vägen in till kalmar...

:öl
 
varningslampa tänd efter tändstift byte

Har just bytt tändstift, men efter jag monterat i hop aset så lyser motorvarningslampan.
Startar hur bra som helst.

Nån som har nån ide varför lampan lyser ??????
 
du måste nog köra tre varm kall cykler. starta upp, låt hojen gå varm (vet ej tempvärde på varm och kall) och låt den sedan svalna. ska nolla lampan...
 
För en värmecykel krävs:
-Kylvätskan måste nå 72 grader
-Kylvätskan måste stigit 23 grader eller mer för att nå 72 grader
-Tändningen måste ha slagits av emellan
Gör detta tre gånger utan att det finns ett fel i datorn och lampan släcks.
 
Tja! Jag skulle vilja ha lite synpunkter på en grej.

För nån dag sen började hojen (s3 02) plötsligt gå dåligt och oljetryckslampan började lysa. Jag ringde verkstan som sa: aj, aj motorrenovering.

Jag tyckte det var märkligt för den har bara gått 1600 mil och var servad för 400 mil sen. Sen ringde de dan efter jag lämnat in hojen och sa att de hade fyllt på olja, 2,5 LITER !! och att nu gick den bra i bänken. Va!? Hur fn kan i princip all olja försvinna utan att jag har märkt några läckage. Visst har den blårykt lite när man kört hårt men är det verkligen rimligt att den skulle ta så mycket olja på så kort tid??

Vad tror ni?
 
dags att gå ner och kolla oljan kanske...:öl

trist. hoppas att den inte fick ngra större men...
 
selin skrev:
2319827 Nån som vet om det går att få på styrdämpare på Triplen?

Känner du nån som är bra på CNC kan du få mått av mig, inga större problem att göra fästen till Öhlinare. Funkar kanon på min i alla fall.
 

Bifogat

  • styrdämpare.jpg
    styrdämpare.jpg
    66.6 KB · Visningar: 155
Hej triplekompisar, jag behöver hjälp att köpa kraschpuckar. Jag har kikat in mig på R&G:s utbud och de har två par kraschpuckar, ett par för främre montering strax bakom kylaren och ett par strax under ramen.

Vilka är att föredra egentligen? de som sitter mer i mitten, kommer dom inte ivägen för benen när man klänger runt på hojen? Eller ska man satsa på båda uppsättningarna för maximalt skydd?

Dessa är det: http://www.rg-racing.com//showprodu...Protectors/Speed_Triple_Crash_Protectors.aspx

img235_3.jpg


Jag har en 02:a men dessa skall tydligen passa alla S3:or från 97 och framåt.
 
Sadel cuts

Är på jakt efter en sadel cuts till min 01:a och undrar om det passar från en -98 Daytona?:confused: :confused:

nån som har koll på det.
 
sgtpepper skrev:
2359417 Hej triplekompisar, jag behöver hjälp att köpa kraschpuckar. Jag har kikat in mig på R&G:s utbud och de har två par kraschpuckar,
.


Halloj,

Jag är 192cm och jag slår i benen (knäna) i dom som sitter på mitten. Jag testade min brors s3a, där han monterat dessa, samt de främre. Brollan är ca 17xcm och för honom fungerar det utmärkt. För en långben som mig så har jag kommit fram till att det är jobbigt när dom trycker på, jag kan inte krama om tanken som jag vill. Jag kör bara på dom främre.

Kastar upp en till fråga till kraschpuckar. Är det någon som vet om det finns några med lägre placering, vid fotpinnarna någonstans?

Mvh
CR
 
sgtpepper skrev:
2359417 Hej triplekompisar, jag behöver hjälp att köpa kraschpuckar. Jag har kikat in mig på R&G:s utbud och de har två par kraschpuckar, ett par för främre montering strax bakom kylaren och ett par strax under ramen.

Vilka är att föredra egentligen? de som sitter mer i mitten, kommer dom inte ivägen för benen när man klänger runt på hojen? Eller ska man satsa på båda uppsättningarna för maximalt skydd?

Jag har en 02:a men dessa skall tydligen passa alla S3:or från 97 och framåt.

Jag kör med de "bakre". Är 178 cm, och det händer att mina ben tar emot puckarna, dock inget jag stör mig på.

Dubbla puckar låter lite overkill va..?

mvh/J.
 
czech_racing och Lt Jake, tack för svaren! Det får bli de främre puckarna tror jag, jag är 188 cm lång.

Det är fascinerande att två runda gummiklossar, två bultar och några brickor kan kosta i runda slängar 900 kr. Priser på hojgrejer är verkligen helt befriade från normalt sans. En billigare hobby skulle vara att t.ex elda tusenlappar, eller kasta diamanter i gatbrunnar.
 
Macfly skrev:
2359724 Är på jakt efter en sadel cuts till min 01:a och undrar om det passar från en -98 Daytona?:confused: :confused:

nån som har koll på det.

Ja, cutsen ska vara samma på daytona och triple -97 till -01
 
Back
Top