Triumph Speed Triple-tråden.

Öla1

Nu på 3 + 1 cylindrar
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Speed Triple -02, XT 600E -91
Julklapp till Trajan

God fortsättning på er!

Min Speedy ska få nya tändsift i hjulklapp.

Hur bäst täta så att det inte kommer ner fukt till stiften i fortsättningen?
 

Bifogat

  • speedy_med_luva2.JPG
    speedy_med_luva2.JPG
    27.4 KB · Visningar: 75

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hur bäst täta så att det inte kommer ner fukt till stiften i fortsättningen?
Bäst är nog att passa på att byta tätningarna runt tändhattarna. De nya är kostruerade lite annorlunda och ska vara bättre än de gamla. Jag beställde nyligen, de kostade 45:50 styck. Om de verkligen är bättre vet jag inte än men de ser iaf bättre ut ur tätningssynpunkt.

Annars brukar någon form av silikontätning som tål lite temperatur användas.
 

roadrunnervbg

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Varberg
Hoj
Truimph Speed Triple 08
Gott nytt år på er alla.
Är det någon som ska köra något på bana i år. Hade varit roligt om det kom lite riktiga cyklar på lite körningar.
Ha det gott, hoppas att våren kommer snart HA HA
 

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Lite godis har det blivit under julen för speedien. En sadelkuts samt dessa
mirror_plugsuj.jpg


Även några detaljer har blivit svarta på hojen.. God fortsättning! :)
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Inte för mycket svart nu bara! Då vet du vad som händer!

Blå är den snabbaste färgen även 2010! :banana

Har du köpt puckar ännu? Finns snygga hemsvarvade att få tag i till bra peng här på SH. :tummenupp ( dock tyvärr bara i svart, tror jag.... )

Lite godis har det blivit under julen för speedien. En sadelkuts samt dessa
mirror_plugsuj.jpg


Även några detaljer har blivit svarta på hojen.. God fortsättning! :)
 

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Hehe allt blå blir kvar! Men "kylarvingarna" samt hälskydden är svarta nu.
Bakdelen är rensad. Har inte beställt någon ny skylthållare än.
Nya backspeglar ska inhandlas också innan kommande säsong.

Finns ju hur mycket som helst om man bara vill :)

Puckarna hade jag helt glömt bort :glömdet
 
Last edited:

Mathew

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
Street triple R -09
Då har man blivit ägare till en Street Triple R -09... om nu bara det här vita skiten på backen kunde försvinna! :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är det kontrollerat så att den inte har igensatt ventilation till tanken?

Någon "vacum" slang/plugg mellan spjäll och topp som hoppat av/läcker ?

Så, då är alltså allt på luftsidan bytt. Hojen går "ibland" dåligt, dock förbättrad. Fast nu med nytt startfrihjul..
Det är fortfarande när den blivit varm och på tomgång som den tappar en burk. Det börjar lukta spridare bannemig!


Så, eftersom ni hade kloka synpunkter tidigare; Har 955i:n haft nåt strul med bränslespridare? Eller om nån annan hört nåt om sånt?

För mig är det lite av ett unikum, för på 2000mil eller så ska inte sådana få lov att gå sönder...
 

Smillan

Guest
Tänkte bara höra med dig eftersom du också har en 01a. Vad ligger din tempmätare när du kör? min ligger på lite under halva nu efter jag bytat kylarvätska och spolat systemet jag har för mig innan jag bytte att den låg ännu lägre.


Har för mig att det är samma ja... en varm dag i somras i stan kom jag upp till halva om jag inte minns fel, men då satte fläkten igång så det antar jag e som det skall?

Tänkte bara höra med dig eftersom du också har en 01a. Vad ligger din tempmätare när du kör? min ligger på lite under halva nu efter jag bytat kylarvätska och spolat systemet jag har för mig innan jag bytte att den låg ännu lägre.

Någon som bytt motor (955i) och behövt byta distans för nedre motorfästet på vänster sida?

Den nämns inte i någon instruktion eller syns på någon sprängskiss. Normalt ska vänster sida dras och justeringar med brickor/distanser sker sedan på höger sida, men det ska sitta en distans även på vänster sida. Denna måste bytas i mitt fall då glappet med den nya motorn är aningen mindre.

Jag är lite fundersam varför denna distans inte nämns någonstans. Att dra fast motorn utan den ger ju stor risk för skada på ramen.

Lite sen respons kanske men jag minns att nu i höstas när vi hade nere min motor i molekyler så tyckte vi också att den inte passade in i ramen sen vid ihopsättning. Men sen kom vi på vad det berodde på. Har för mig att det rättade till sig när man drog åt bultarna i rätt sekvens o rätt moment. Men jag ska fråga the old man om han minns bättre än mig. Återkommer...
 
Last edited:

Smillan

Guest
Någon som vet vart man kan hitta denna lacken till vettigt pris i sverige/företag som skickar till sverige?

http://www.oldschoolflake.com/fx02.html

Svensk återförsäljare, men tar 2000spänn istället för som den am. ovanför som tar 1000spänn för 8oz. http://www.nordicflake.se/ Gå in på FX-series... Finns även liknande Kandy-lack...Några visdomsord eller tips i ämnet?

Vet någon hur mycket som kan behövs för att lacka hojen inkl. The eyebrow?
 

Henrikzzon

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2008
Ort
oskarshamn
Hoj
honda nsr 125-00 Yamaha YZF r-125-08 Triumph street triple R-09
Tjena! undrar om det är någon som har en flyscreen på hyllan över?
 

Smillan

Guest
Lite sen respons kanske men jag minns att nu i höstas när vi hade nere min motor i molekyler så tyckte vi också att den inte passade in i ramen sen vid ihopsättning. Men sen kom vi på vad det berodde på. Har för mig att det rättade till sig när man drog åt bultarna i rätt sekvens o rätt moment. Men jag ska fråga the old man om han minns bättre än mig. Återkommer...

Japp, så var det. Det var glapp på någon av sidorna vid nedre motorfäste så vi bara fick plats med en bricka (av 2 tunna och 1 tjock om jag inte minns fel) Men det rättade till sig när man drog resten av bultarna i rätt ordning med rätt moment. Står i Haynes (men inget om det glappet).
 

Smillan

Guest
Någon som vet om seat cowls till speed triple 955 passar alla 955'or, oberoende av årsmodell. Ex. seat cowl från en -03a på en -00-hoj?
 

Smillan

Guest
Någon som vet något om märket "Takkoni"? Funderar på en sådan hær

Jag har orginal kolfiber-slipon'et på min -01a men skulle nog vilja ha lite mer ljud från børjan, det låter bara litegrann nær man drar på. Tips på andra system/slipon?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top