Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte dela med mig ifall det är nån stackare som drabbas i framtiden...
Om det inte är så att datorn inte ser för stort avstånd som ett fel. "Boken" säger 0,8 - 1,2 mm spel så du låg på övre gräns och ligger nu på undre gräns. Här har jag ingen egen erfarenhet, det har aldrig krånglat och jag har inte justerat.Hallå.
Tänkte nu byta till orginal gasvajer, då det bara varit en gasvajer innan.
Nu undrar jag vilken "väg" gasvajern ska vandra från rullen till hållaren. Tyckte det var lite underlig väg förra ägaren dragit den.
Sen,vad är meningen med gas & returvajer? Är det en ren säkerhetsåtgärd?
//Rickard
Citerar mig själv.Har haft batteriet urkopplat och nu lyser motorlampan fast allt verkar okej.
Har läst någonstans att lampan släcks efter motorn kommit upp i en viss temperatur visst antal ggr.
Någon som vet något om det?
//Rickard
Har du t ex vridit på tändningen när tanken inte var på plats så kommer den att varna. Den varningen försvinner med 3 varm/kall cykler. Släcks inte lampan då så kan det vara något annat som felar, en glömd kontakt el liknande.
En cykel görs enl detta:
Motortempen måste nå 72 grader elller högre.
Tempen måste ha stigit med minst 23 grader från start när den når 72.
Tändningen ska slås av helt mellan cyklerna.
Enklare beskrivet:
Starta hoj kall, låt den gå över 72 grader.
Stäng av tändningen helt.
Pilla navel i 10 minuter.
Upprepa.
Nu har jag ett snäpp nyare motor på min (2002+) men så här funkar det på den. Bensinlampan tänds 1-2 sekunder efter att tändningen slagits på. Direkt efter start så slocknar den igen, förutsatt att bränslenivån i tanken inte är låg dvs.Försöker fråga igen, innan man startar, lyser bensin lampan då? Eller ska den vara släckt? Har bytt ut hela instrumenthuset och har kopplat in en helt annan bensin lampa, så hade varit skoj att veta!
Även vilken anses vara max temp i kylaren? Samt i oljan? Ska ställa in nya mätaren.


Tycker det ser ut som en 02+. Pimpad eller tidigt uttagen?Det är årsmodell -01. Kan kolla mitt garage.
Det är en flottör som styr resistansen och möjligt är att den fastnat och därför ger missvisning. Hade sensorn gått sönder i själva mätdelen borde den ge ett så pass felaktigt värde att ECU bör ha varnat. Men oftast är det ändå helhaveri på sensorn med tänd motorlampa som följd man brukar höra om.Har kollat lite och min är densamma som -02 och uppåt men triumph släppte visst några redan året innan. Så länken tackar jag för! Tror ni det är sensorn i 99% av dessa fall?
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |