Triumph Daytona 955i - tråden

Kolla så avluftningen till tanken inte är igentäppt & har du nån liten plastgrej på slangen (cylinderformad) så släng den.
Hur höjde du tomgången?? Det är ju insprut höjer man inte med trajjas v.tyg som man kopplar in??? Annars så åk förbi nån som har ett & be dem dra in en ny mapp.
Om den går jätteryckigt på låga varv brukar det vara fukt i tändhattarna, fast det är mest på nyare modeller.
Hopp kanske hjälper nåt..
 
Ingen som har en Orginalljuddämpare till salu till en Daytona 955NS -02?
Jag är ute efter en sådan till lite bandagar.

Edit: Det blev en KTM 690 till bandagarna i stället...
 
Last edited:
Några som ska till Britannia-rallyt i helgen?
 
Hey..
Jeg är 190 cm. Kommar jeg at sitta bra på en 955i? Jeg kör inte bana, utom bara motor- och landsväg...
 
Hey..
Jeg är 190 cm. Kommar jeg at sitta bra på en 955i? Jeg kör inte bana, utom bara motor- och landsväg...

Ända jag kan klaga på sitt ställningen är vinkeln i knävecket. Får ont där efter bara ett par mil. Jag är 187 cm lång.
 
Nån som vet vad Original drevningen är på en Daytona -02?
 
Kolla så avluftningen till tanken inte är igentäppt & har du nån liten plastgrej på slangen (cylinderformad) så släng den.
Hur höjde du tomgången?? Det är ju insprut höjer man inte med trajjas v.tyg som man kopplar in??? Annars så åk förbi nån som har ett & be dem dra in en ny mapp.
Om den går jätteryckigt på låga varv brukar det vara fukt i tändhattarna, fast det är mest på nyare modeller.
Hopp kanske hjälper nåt..

Jäkligt sent svar här. Sorry.
Jag "höjder" inte tomgången direkt utan "spände" (justerade) gasvajern. Funkade ju självklart mi9ndre bra.
Slutade med att ajg tog in henne till Triumph center i Uppsala där den mappades om. Går nu som klockan.

Måste samtidigt passa på och ge en eloge till Triumph i Uppsala för grymt bra service och sjukt mycket bättre bemötande och även pris än vad som erbjöds i Länna
 
Går magkåpa från en Speed Triple att slänga rakt på om jag skulle strippa min T595?
 
bränslenivå givare

Någon som vet eller var man kan få tag på vad det är för ohm på bränslenivå givarna som triumph använder sig av?
 
Någon som vet eller var man kan få tag på vad det är för ohm på bränslenivå givarna som triumph använder sig av?

Tyvärr så är det svårt. Jag har försökt mäta både trasiga som hela utan att få fram ett riktigt svar.
Det sitter en liten grafitgrå stav, ca 1 cm lång tändstickstjock, lödd på givaren, som inte leder när den ligger i bensin, men när den inte gör det sluter den kretsen till lampan. Då har man gjort av med ungefär 14 liter. (Mer på krokig väg när det skvalpar.)
Förbikoppla givaren, om bränslelampan lyser så är givaren trasig! Om inte, så är det något annat fel.
En ny givare kostar en tusing. Och det är surt men inte mycket att göra åt om man vill ha en fungerande givare.
Jag vet inte vad den lilla saken är som inte leder i bensin men gör det annars. Den har ingen märkning och jag har letat på nätet och kollat med Triumph och med mer elektriskt kunniga utan att hitta. Annars är det bara att löda dit en ny som rimligen borde kosta mindre än 1/10del av en komplett givare...
 
Precis som du säger så är din hastighetsmätare analog.
Så du har ingen hastighetsmätargivare (Sär skrivet på sidan du hänvisade till) utan en hastighetsmätardrivning som är mekanisk.
(Precis om på 50-talet för er som vill häckla och tycker ni är Modärna!)

Men du har ju en av historiens vackraste mätartavlor! :kär :kär
Enda anledningen jag kan se är att få rätt hastighet, för tyvärr visar H-mätaren för mycket, men jag störs inte av det...
 
Precis som du säger så är din hastighetsmätare analog.
Så du har ingen hastighetsmätargivare (Sär skrivet på sidan du hänvisade till) utan en hastighetsmätardrivning som är mekanisk.
(Precis om på 50-talet för er som vill häckla och tycker ni är Modärna!)

Men du har ju en av historiens vackraste mätartavlor! :kär :kär
Enda anledningen jag kan se är att få rätt hastighet, för tyvärr visar H-mätaren för mycket, men jag störs inte av det...

Så jag får leta reda på en analog mätare eller en digital med analog anslutning?

Jo jag tycker också om original mätaren men jag bygger fighter och då blir den lite väl klumpig på styret ;)
 
Fått på min nya styrkrona och styre nu! Ett problem bara, bromsslangen är för kort :huvet
Någon som vet vad jag ska ha för slang nu?
 
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top