Triumph Daytona 675-tråden!

Fixa hojen i vinter? Ni missar väl inte annonsen på alla extragrejer och en hel del originaldelar som finns ute på annons nu!? :banana
PM:a vid intresse och frågor.

/Cicci

Hade inbrott i garaget natten till i måndags.
Hojen var kvar men de hade råkat under kapellet.
Eftersom jag inte var hemma bad jag svåger flytta hojen till sitt garage och var där och hämtade den igår pga en sur hyresvärd som gnällde om att han hade två hojar på sin P-ruta.
När jag skulle starta hojen så var den riktigt svårstartad. Det var först på tredje försöket den startade med lite gashjälp. Enligt svågern var den likadan i måndags.
Den går som en klocka när den startat.
När jag kom hem provstartade jag den. Inga problem.
Funderar på om batteriet börjar bli kasst. Satte det på laddning och på några timmar var det fulladdat. Lite kort laddningstid tycker jag. Ska ner och montera och provstarta senare idag.
Om man nu ska köpa nytt batteri vad ska man då köpa?
Lithium Ion som gäller?
Var hittar jag det billigt?
Kan få ett shido från Tyskland för tusingen. Finns det bättre batterier eller är shido bra?
Är tusen kr dyrt eller ok pris för ett Lithium Ion batteri?
Kostar 1325 kr på Johans MC.
Kom gärna med tips på bra batterier.

Jag har en 2013 och bor i sthlms innerstad, har trygghansas avställningsbara. Betalar 2113:- när den är påställd, ca 2-300:- efter avställning. Totalt ca 12000:- per år.

Kollade Trygghansa, men för mig kostade avställningen strax över tusenlappen per månad, och runt +2000 när den är påställd... :confused::va

Var batteriet som behövde laddning.
Men det laddades fullt på bara några timmar.
Så nu är frågan vilket batteri man ska köpa?

Någon som monterat Triumphs egna QS på sin cykel och har någon värdefull input?

Någon som monterat Triumphs egna QS på sin cykel och har någon värdefull input?
Värdefull input är att när du en gång börjat använda QS you can´t stopp ;) Kör du bana är det ett moment mindre att tänka på, bara banka in växeln. Kör du gata är det en posör diamant. Bara att köpa! Du kommer inte ångra dig en sekund!
Vad du dock borde fundera på är OM du eventuellt ska byta fotpinnar är det i princip bara Attack Performance som klarar av pull sensorn (om du ska ha GP växling that is...).
Kolla med JackLillian, han brukar ha kampanj lite då och då....

Däck fråga;
- Vilka slicks kör ni med? Har slut på däck och tänkte bunkra ett par set...
- Vilka regndäck kör ni på? Någon som testat Pirelli Rain?

F

QS är redan köpt, montering kommer ske, när jag har tid :)
Jag läste mig till att woodcraft skulle funka med GP växling på triumph675 forumet. Får väl se hur det ter sig sedan, annars får det bli attack performance :)

Tar tacksamt emot tips på justerbara fotpinnar. Jag skulle behöva få upp dem en bit,. utan att betala massor =P

Ingen som helst koll på kvalitén, men på ebay finns mängder av justerbara fotpinnar från Kina... Någon annan kan säkert yttra sig om kvalisort på dem :)

Typ http://www.ebay.co.uk/itm/Adjustabl...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item257b6363c9

Man får vad man betalar för.... Just sådana där har jag kört med och efter en del modifiering så funkar det skapligt. Nu kör jag PP som Greven säljer och visst är dom dyrare men när man har testat båda så förstår man varför.

Har kört på Pirelli SC2 denna sommar och det har fungerat bra för mig. Har köpt en omgång Pirelli Rain (SC1) men inte fått tillfälle att testa dom än. Vart ju en kanonsommar!

2200 påställt /350 avställt för mig å jag e snart 31 å bor i betongdjungeln i gbg, lite för saftigt. vad e problemet med f-bolagen....

Oh jag skulle vilja ha ett par från PP tuning jag också =) det ser ut som att man skulle kunna ställa dem precis som man vill ha dem. Men dyra. Jag ska skriva upp dem på min önskelista, jag tycker nog att jag varit tillräckligt snäll i år...!=P

Oh jag skulle vilja ha ett par från PP tuning jag också =) det ser ut som att man skulle kunna ställa dem precis som man vill ha dem. Men dyra. Jag ska skriva upp dem på min önskelista, jag tycker nog att jag varit tillräckligt snäll i år...!=P
Visst kostar dom en bra slant. En fördel är att det brukar gå att få tag på delar ute vid banorna om olyckan skulle vara framme. Men som sagt, jag gick den dyra vägen och köpte Kina saker först....:huvet

Visst kostar dom en bra slant. En fördel är att det brukar gå att få tag på delar ute vid banorna om olyckan skulle vara framme. Men som sagt, jag gick den dyra vägen och köpte Kina saker först....:huvet

mmm så brukar jag göra. Köper ofta billigt skräp först, vilket leder till att det blir riktigt dyrt i slutändan. Kanske verkligen ska göra annorlunda den här gången. Jag tror nämligen att ett par riktiga fotpinnar skulle kunna göra mirakel med min körställning =)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra