Triumph Daytona 675-tråden!

Quickshiftern kommer knappast revolutionera din körning och göra dig snabbare. Så jag hade gått på de andra grejerna
 
Såg att den tolfte var en måndag nu, har svårt att få ledigt fårn mitt jobb :/
Länsförsäkringar täcker upp till steg 3 vid 5 tillfällen på 3 år tyckte jag mig läsa.


Sitter för övrigt och funderar på att lägga ungefär 2200 spänn på cykeln.
Antingen quickshifter. Eller tail tidy, stomp grips och korta broms/kopplingshandtag.
Svårt att bestämma mig, någon som har lite input? :)

Vet inte vad du har för färg pa hojen, men jag har ett par Caspian blue Watsen design blinkers liggandes, köpte fel färg. Ge mig ett bud.

Det som i mitt tycke är absolut viktigast är stomp grips. Ja dom sliter på stället om man flyttar sig på fel sätt. Jag har kört med dom i flera ar och mitt ställ är inte slitet. Man måste lätta benen från tanken när man flyttar sig. QS är kul att ha men då ska man ha raceväxlat också. Resten är bara kostmetika och kommer inte förändra ditt körsätt. Köp stomp grips och lägg resten på kurs, det kommer att utveckla din körning rejält. Knix så väl som storbana (Ja, jag tycker SMCs kurser är riktigt bra)
 
Den kommer fortsätta vara gathoj, men det skall införskaffas kraschkåpor osv till nästa säsong då planen är att köra mer bana än i år. Ändå kört 7 dagar med min gamla hornet.

Hittat en från lightech som jag tyckte verkade s ebra ut, dock itne sett den på cykeln...
Blinkerserna tycker jag afktiskt ser ok ut så det är inget jag tänkt på än.

Väl medveten om att QS knappast föbättrar min körning, men det är häftigt :)

Hojen är svart så blåa blinkers blir det inget med ;)

Kört tre SMC-kurser och jag tycker att det är skitbra jag med, resterande fyra bandagar har jag också haft tillgång till instruktör.


Summa sumarum verkar nästan alla tycka att stompgrips är något som faktiskt underlättar och att resten mest är för skojs skull.
Hmm hmm, ändå sugen på QS pga kul :) Hur bygger man om till raceväxlat?
 
Prio 1: Stomps (eller motsv.) alla dagar i veckan. Lika självklart som att det är gummerade handtag eller räfflade fotpinnar. Borde vara monterat från fabrik. Billigt också.

Resten ev grejjerna beror lite på vad man är för slags förare...
 
Är det stomp grips som gäller eller finns det nåt annat att satsa på?

Typ av förare, glad amatör som inte kör så jävla snabbt, men ambition att bli snabbare? :p
Rullar en del gata också.
 
Är det stomp grips som gäller eller finns det nåt annat att satsa på?

Typ av förare, glad amatör som inte kör så jävla snabbt, men ambition att bli snabbare? :p
Rullar en del gata också.

Min personliga åsikt: Stomp Grips utan att tveka.
Jag vet att det finns en hel del andra åsikter också, men för mig är saken solklar. Ja, jag har provat andra oxå och ingen har kunnat mäta sig med stomps.
 
Verkade inte skilja så mycket i pris direkt å de flesta säger stomp, så kör på det!

Ingen som vill köpa sänkningssats till sin hoj?
 
Kaxigt kompis, kaxigt... :hihi

Du noterat säkert att det kit som listas hos Öhlins heter FPK 110, det Du har på länken FPK 109? Så det är inte alls omöjligt att det är framtaget för 2006-2008, det verkade komma just 2008: http://www.ohlins.se/test_ny_artikel/RoadTrack-Motorcycle/Front-Fork-Piston-Kit/

Det verkar ju kunna monteras separat utan andra delar, så visst kan det vara något att satsa på :)

Delade box med Henrik Andersson på Gelleråsen nu i helgen och han kör med dessa på sin R6. Dessa ihop med en mera rätt fjäder skulle tydligen funka riktigt bra.

Motospeed säljer dom med och dom heter som du säger 109

http://www.motospeed.se/product/front_fork_piston_kit_triumph_675_dayt_08
 
Någon som vet om en 08a och en 09a likadana oljefilter?
 
Hej alla,
Ni som kör med racekåpor och har +09 modellen.
Hur och var har ni fäst laddningsregulatorn (r/r).
Jag funderar på kardborreband inne i nosen. Tror ni det räcker med luft genomströmming där?
 
Tja
Funderar på om det är värt att testa variera drevningen lite på olika banor. Finns det några som drevar om inför dom olika banorna? Kör Mantorp, Gelleråsen, Kinnekulle och Gotland Ring.
 
Jag börjar tröttna på styrfladdret efter kvarnkurvan på Kinnekulle. Några tips eller erfarenheter från styrdämpare? Den som sitter på orginal verkar ju inte göra så mycket och om det gör det så vill jag inte tänka på hur det fladdrat utan den.
 
Image1.jpg

Då hade jag satt in ny map med TuneEcu. Det var en rätt smärtfri grej, kabeln kostade mig 30€. Hojen ändrade, den ryckiga och ojämna gången speciellt på låga varv försvann!

Nu är jag kåt på dual bi-xenon. Det sitter väl H7/H9 på hojen.
Hur skall man lösa detta? Kan man köra bi-xenon H7 + bi-xenon H9, hur blir ljusbilden då?
Finns det några enkla kit?
 
Har idag orginal luftfilter samt ToR slipon.
Funderar på att byta luftfilter.
Hur förändras hojen av luftfilterbyte?
Vilket filter ska man byta till?
Måste jag byta map om jag byter luftfilter?
 
View attachment 389819

Då hade jag satt in ny map med TuneEcu. Det var en rätt smärtfri grej, kabeln kostade mig 30€. Hojen ändrade, den ryckiga och ojämna gången speciellt på låga varv försvann!

Nu är jag kåt på dual bi-xenon. Det sitter väl H7/H9 på hojen.
Hur skall man lösa detta? Kan man köra bi-xenon H7 + bi-xenon H9, hur blir ljusbilden då?
Finns det några enkla kit?

Borde funka?
http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xenon-motorcykel-kit/mc-xenonkit.html

Tänk dock på att besiktningsgubben kan underkänna hojen om du xenonkonverterar.
 
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top