Triumph Daytona 675-tråden!

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Hej

Sitter och väntar på bärgning.
Efter bogan vägrade hojen starta. Alla lampor tändes men startmotorn vägrade försöka dra igång hojen. Funkade att rulla igång den. Åkte sen ca 5min på E18 sen började varvmätaren hoppa upp och ner för att sen lägga sig i botten. Strax efter det dör hojen

Någon som vet vad det kan vara för fel?

/Björn

Slut ström/laddar ej.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hank har nog tyvärr rätt, om nu hojen inte drabbats av akut Bogan-allergi:)

Du har förmodligen tomt batteri och därmed för dålig laddning. Diagnosen blir tyvärr att en av stator, laddrelä eller batteri gett upp. Det skrevs en hel del om detta i våras i tråden men enklast (och billigast) är att ladda batteriet fullt och sedan mäta spänningen över polerna med motorn av, under start och under gång med lite högre varv.

Kolla ett par, tio sidor tillbaks så hittar Du råd och procedurer.

Lycka till:)
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Ptjaa, inga enkla tankenötter Du kommer med så här på kvällskvisten:va

Kylsystem brukar ju inte vara någon rocket science, men just de symptom Du beskriver har jag inte drabbats av eller hört talas om tidigare. Du har i princip kollat det jag kommer på, förutom termostat och lock. Är locket annorlunda på -10 eller kan Du låna ett lock och testa från någon hoj "nära Dig"? :) Termostaten ska ju inte kunna orsaka de symptom Du beskriver och jag antar att motortempen uppträder normalt likaså?

Någon på triumph675.net har rensat bladen i vattenpumpen men det var på en äldre maskin och i kombination med något mankemang vill jag minnas? Enligt denna tråd borde dock vattenpumpen märkas på var läckaget finns - är det genom den normala dräneringsslangen, prova bytlåna lock och se om det hjälper. Att nivån ska ligga nära min-strecket har Du ju redan koll på...

Lycka till:)

Tur det gäller min hoj då och inte den som är på väg till Kemora ;). Den har dummat sig hela Gotlandsvistelsen :huvet och från början trodde vi att det bara var så att den hade för mycket vätska (mittemellan min o max) så den gjorde sig av med överskottet bara. Men nej... jag får väl jaga rätt på ett nytt lock helt enkelt. Ska inte köra något nästa vecka, men tanken var ju att den skulle få vara pendlingsfordon till o från jobbet ett par veckor sen...får väl se.

Ni får väl tänka ut något braigt i bastun till veckan :D

Kram på dig Roffe

/Cicci
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Muahaha, det glömde han nog att berätta, Cicci:) Annars finns ju ett fräscht och väl inkört lock att stjäla till helgen - på en Daytona nära Dig...=)

Vi höres!
 

B33R

Medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Köpte en multimeter och mätte lite nu

12,9v fulladdat batteri
12,28v med tändningen på
12,15 med motorn igång
Om jag förstått rätt när jag läst så borde spänningen va över 13 med motorn igång.
Har jag förstått det rätt så laddar den inte nu utan det är byta laddregulatorn?
 

Squalus

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Någon som vet om en fram skiva från en -07 passar på en -10? Jag har fått lite olika bud tyvärr...
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej.

Råkade ut för något konstigt igår.
Efter att ha kört i ca en timme i hög hastighet så var jag tvungen att stanna i ca 5 min, trafikolycka på E6'an.
Stänger av hojen och efter ca 5 min startar jag den. Kylartempen var då högre 1-2 snäpp men såg inga problem med det.
Dock tyckte jag mig höra ett missljud från motorn men körde lungt hem då kylartempen gick ner igen.
Väl hemma garaget tog jag filmsnutten nedan.
Hör inte samma ljud som vid stoppet. Någon annan som tycker min hoj låter konstigt?
Vill inte skriva hur jag tyckte det lät utan om folk tycker hojen låter normalt så är det bara bra.

Mvh
Andreas
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Hej.

Råkade ut för något konstigt igår.
Efter att ha kört i ca en timme i hög hastighet så var jag tvungen att stanna i ca 5 min, trafikolycka på E6'an.
Stänger av hojen och efter ca 5 min startar jag den. Kylartempen var då högre 1-2 snäpp men såg inga problem med det.
Dock tyckte jag mig höra ett missljud från motorn men körde lungt hem då kylartempen gick ner igen.
Väl hemma garaget tog jag filmsnutten nedan.
Hör inte samma ljud som vid stoppet. Någon annan som tycker min hoj låter konstigt?
Vill inte skriva hur jag tyckte det lät utan om folk tycker hojen låter normalt så är det bara bra.

Mvh
Andreas

Normal.
 

Stofferider

Kör inte fortare än din ängel kan flyga
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Skärgården?
Hoj
675 Track, cbr250
Kanske var fläkten som drog igång bara, dem kan låta lite konstigt ibland. Gnissla och ha sig. Men det lät normalt nu tycker jag. Bara att köra!
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Det jag hörde var något som lät som ett tickande ljud.
Misstänkte direkt att ventilerna var felinställda men när jag spelade in ljudet var det tickande ljudet borta.
Vore ju trist om man fick dyra reparationer pga ventiler som tar i toppen av kolven eller något liknande.
Kan ana det lite men misstänker att det är ventilerna som öppnas och stängs.

//Andreas
 

Squalus

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2012
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Någon som vet om en fram skiva från en -07 passar på en -10? Jag har fått lite olika bud tyvärr...

Jag svarar mig själv, den funkar men har en annan färg på innerringen.

Om någon behöver en komplett kylare med fläkt och allt är det bara att höra av sig!
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Jag svarar mig själv, den funkar men har en annan färg på innerringen.

Om någon behöver en komplett kylare med fläkt och allt är det bara att höra av sig!

Hm, minns jag inte alldeles fel var det väl de gamla skivorna med annan färg på innerringen som ibland slog sig lite. Inget som hände alla, men det hände iaf ibland. Nåja, skulle den börja vibrera, så vet du ju vad det antagligen är iaf.
Det var väl därför de ändrade skivorna vill jag minnas.
 

Timra77

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2012
Ort
Timrå
Hoj
Triumph daytona 675
Är ny här på forumet. Det är så att jag ska köpa min första hoj och det kommer bli en 675:a. Jag har inte någon större erfarenhet av motorcyklar, så jag skulle vara tacksam för lite hjälp.
Vilka Är dom vanligaste "fel" på dom som jag ska vara medveten om. Är lite sugen på en -07 som har gått ca3400, för mig så känns det som väldigt mycket men det kanske inte är så mycket ändå.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Är ny här på forumet. Det är så att jag ska köpa min första hoj och det kommer bli en 675:a. Jag har inte någon större erfarenhet av motorcyklar, så jag skulle vara tacksam för lite hjälp.
Vilka Är dom vanligaste "fel" på dom som jag ska vara medveten om. Är lite sugen på en -07 som har gått ca3400, för mig så känns det som väldigt mycket men det kanske inte är så mycket ändå.

Bläddra bakåt 1-3 sidor så har du informationen du söker.
Har du ingen erfarenhet av motorcyklar så kan Daytonan upllevas som extrem i körställning samt att du kan uppleva den som svårmanövrerad i låga hastigheter.
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Tjenare anglofiler!
Jag skulle vilja se lite fler likasinnade på Gröndals Motorstadion nu på söndag (29/7)!
Är det några som är åksugna på en motardbana i Eskilstuna? Det är ca 11 mil till Gröndal från Människobyn (Stockholm).
Körningen sker bara på asfaltslingan och inga hopp med motorcykel är med..... ;-)

På söndag den 29/7 körs det på Gröndals Motorstadion mellan kl 13.30 och kl 17.30. Inskrivningen börjar kl 12.00.
Att tänka på är att Gröndal är en bullerzon. Det innebär att man inte behöver bry sig om ljudnivån på hojen.....
Körningarna sker i SMC Södermanlands och Västmanlands regi.

Innan vår körning tränar motardgrabbarna/tjejerna och det är kul att se dem. Galna förare som inte bryr sig om buller , utan är där för att ha kul på hoj!

Som ni säkert alla vet , är dessa körningar till för alla som har hoj.
Mer info hittar ni här:
http://www.svmc.se/Distrikt/soderman...Tider__Priser/

Kom igen nu alla på en brittisk hoj.......
 

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Ort
Fruängen, Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Wiihoo!! Idag anlände kylarlocket i brevlådan och nu sitter det monterat på hojen och allt funkar som det skall!! Inget kokande här inte! Normal arbetstemp.

Tack för tipsen :hej
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Söker efter en insugssnabel till 675:an. Ingen fara om den är lite sönder :)
Gärna rena kallingar också...
Gick grönjävligt fort.
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1343234289100.jpg
    uploadfromtaptalk1343234289100.jpg
    93 KB · Visningar: 115
  • uploadfromtaptalk1343234337695.jpg
    uploadfromtaptalk1343234337695.jpg
    116.6 KB · Visningar: 106

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ingen som har en snabel/airduct liggande...?

På ebay finns två "air intake", ca 1 000:- inkl frakt. Rena kallingar hittade jag tyvärr inte under rubriken "mc-tillbehör"...:)

Tyvärr inte ovanligt att snorkeln går sönder vid en vurpa, därför kan det vara svårt att hitta dessa. Men kolla gärna skrotarna innan Du handlar på ebay!
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top