Triumph Daytona 675-tråden!

Hej

Sitter och väntar på bärgning.
Efter bogan vägrade hojen starta. Alla lampor tändes men startmotorn vägrade försöka dra igång hojen. Funkade att rulla igång den. Åkte sen ca 5min på E18 sen började varvmätaren hoppa upp och ner för att sen lägga sig i botten. Strax efter det dör hojen

Någon som vet vad det kan vara för fel?

/Björn

Slut ström/laddar ej.
 
Hank har nog tyvärr rätt, om nu hojen inte drabbats av akut Bogan-allergi:)

Du har förmodligen tomt batteri och därmed för dålig laddning. Diagnosen blir tyvärr att en av stator, laddrelä eller batteri gett upp. Det skrevs en hel del om detta i våras i tråden men enklast (och billigast) är att ladda batteriet fullt och sedan mäta spänningen över polerna med motorn av, under start och under gång med lite högre varv.

Kolla ett par, tio sidor tillbaks så hittar Du råd och procedurer.

Lycka till:)
 
Ptjaa, inga enkla tankenötter Du kommer med så här på kvällskvisten:va

Kylsystem brukar ju inte vara någon rocket science, men just de symptom Du beskriver har jag inte drabbats av eller hört talas om tidigare. Du har i princip kollat det jag kommer på, förutom termostat och lock. Är locket annorlunda på -10 eller kan Du låna ett lock och testa från någon hoj "nära Dig"? :) Termostaten ska ju inte kunna orsaka de symptom Du beskriver och jag antar att motortempen uppträder normalt likaså?

Någon på triumph675.net har rensat bladen i vattenpumpen men det var på en äldre maskin och i kombination med något mankemang vill jag minnas? Enligt denna tråd borde dock vattenpumpen märkas på var läckaget finns - är det genom den normala dräneringsslangen, prova bytlåna lock och se om det hjälper. Att nivån ska ligga nära min-strecket har Du ju redan koll på...

Lycka till:)

Tur det gäller min hoj då och inte den som är på väg till Kemora ;). Den har dummat sig hela Gotlandsvistelsen :huvet och från början trodde vi att det bara var så att den hade för mycket vätska (mittemellan min o max) så den gjorde sig av med överskottet bara. Men nej... jag får väl jaga rätt på ett nytt lock helt enkelt. Ska inte köra något nästa vecka, men tanken var ju att den skulle få vara pendlingsfordon till o från jobbet ett par veckor sen...får väl se.

Ni får väl tänka ut något braigt i bastun till veckan :D

Kram på dig Roffe

/Cicci
 
Muahaha, det glömde han nog att berätta, Cicci:) Annars finns ju ett fräscht och väl inkört lock att stjäla till helgen - på en Daytona nära Dig...=)

Vi höres!
 
Köpte en multimeter och mätte lite nu

12,9v fulladdat batteri
12,28v med tändningen på
12,15 med motorn igång
Om jag förstått rätt när jag läst så borde spänningen va över 13 med motorn igång.
Har jag förstått det rätt så laddar den inte nu utan det är byta laddregulatorn?
 
Någon som vet om en fram skiva från en -07 passar på en -10? Jag har fått lite olika bud tyvärr...
 
Hej.

Råkade ut för något konstigt igår.
Efter att ha kört i ca en timme i hög hastighet så var jag tvungen att stanna i ca 5 min, trafikolycka på E6'an.
Stänger av hojen och efter ca 5 min startar jag den. Kylartempen var då högre 1-2 snäpp men såg inga problem med det.
Dock tyckte jag mig höra ett missljud från motorn men körde lungt hem då kylartempen gick ner igen.
Väl hemma garaget tog jag filmsnutten nedan.
Hör inte samma ljud som vid stoppet. Någon annan som tycker min hoj låter konstigt?
Vill inte skriva hur jag tyckte det lät utan om folk tycker hojen låter normalt så är det bara bra.

Mvh
Andreas
 
Hej.

Råkade ut för något konstigt igår.
Efter att ha kört i ca en timme i hög hastighet så var jag tvungen att stanna i ca 5 min, trafikolycka på E6'an.
Stänger av hojen och efter ca 5 min startar jag den. Kylartempen var då högre 1-2 snäpp men såg inga problem med det.
Dock tyckte jag mig höra ett missljud från motorn men körde lungt hem då kylartempen gick ner igen.
Väl hemma garaget tog jag filmsnutten nedan.
Hör inte samma ljud som vid stoppet. Någon annan som tycker min hoj låter konstigt?
Vill inte skriva hur jag tyckte det lät utan om folk tycker hojen låter normalt så är det bara bra.

Mvh
Andreas

Normal.
 
Kanske var fläkten som drog igång bara, dem kan låta lite konstigt ibland. Gnissla och ha sig. Men det lät normalt nu tycker jag. Bara att köra!
 
Det jag hörde var något som lät som ett tickande ljud.
Misstänkte direkt att ventilerna var felinställda men när jag spelade in ljudet var det tickande ljudet borta.
Vore ju trist om man fick dyra reparationer pga ventiler som tar i toppen av kolven eller något liknande.
Kan ana det lite men misstänker att det är ventilerna som öppnas och stängs.

//Andreas
 
Någon som vet om en fram skiva från en -07 passar på en -10? Jag har fått lite olika bud tyvärr...

Jag svarar mig själv, den funkar men har en annan färg på innerringen.

Om någon behöver en komplett kylare med fläkt och allt är det bara att höra av sig!
 
Jag svarar mig själv, den funkar men har en annan färg på innerringen.

Om någon behöver en komplett kylare med fläkt och allt är det bara att höra av sig!

Hm, minns jag inte alldeles fel var det väl de gamla skivorna med annan färg på innerringen som ibland slog sig lite. Inget som hände alla, men det hände iaf ibland. Nåja, skulle den börja vibrera, så vet du ju vad det antagligen är iaf.
Det var väl därför de ändrade skivorna vill jag minnas.
 
Är ny här på forumet. Det är så att jag ska köpa min första hoj och det kommer bli en 675:a. Jag har inte någon större erfarenhet av motorcyklar, så jag skulle vara tacksam för lite hjälp.
Vilka Är dom vanligaste "fel" på dom som jag ska vara medveten om. Är lite sugen på en -07 som har gått ca3400, för mig så känns det som väldigt mycket men det kanske inte är så mycket ändå.
 
Är ny här på forumet. Det är så att jag ska köpa min första hoj och det kommer bli en 675:a. Jag har inte någon större erfarenhet av motorcyklar, så jag skulle vara tacksam för lite hjälp.
Vilka Är dom vanligaste "fel" på dom som jag ska vara medveten om. Är lite sugen på en -07 som har gått ca3400, för mig så känns det som väldigt mycket men det kanske inte är så mycket ändå.

Bläddra bakåt 1-3 sidor så har du informationen du söker.
Har du ingen erfarenhet av motorcyklar så kan Daytonan upllevas som extrem i körställning samt att du kan uppleva den som svårmanövrerad i låga hastigheter.
 
Tjenare anglofiler!
Jag skulle vilja se lite fler likasinnade på Gröndals Motorstadion nu på söndag (29/7)!
Är det några som är åksugna på en motardbana i Eskilstuna? Det är ca 11 mil till Gröndal från Människobyn (Stockholm).
Körningen sker bara på asfaltslingan och inga hopp med motorcykel är med..... ;-)

På söndag den 29/7 körs det på Gröndals Motorstadion mellan kl 13.30 och kl 17.30. Inskrivningen börjar kl 12.00.
Att tänka på är att Gröndal är en bullerzon. Det innebär att man inte behöver bry sig om ljudnivån på hojen.....
Körningarna sker i SMC Södermanlands och Västmanlands regi.

Innan vår körning tränar motardgrabbarna/tjejerna och det är kul att se dem. Galna förare som inte bryr sig om buller , utan är där för att ha kul på hoj!

Som ni säkert alla vet , är dessa körningar till för alla som har hoj.
Mer info hittar ni här:
http://www.svmc.se/Distrikt/soderman...Tider__Priser/

Kom igen nu alla på en brittisk hoj.......
 
Wiihoo!! Idag anlände kylarlocket i brevlådan och nu sitter det monterat på hojen och allt funkar som det skall!! Inget kokande här inte! Normal arbetstemp.

Tack för tipsen :hej
 
Söker efter en insugssnabel till 675:an. Ingen fara om den är lite sönder :-)
Gärna rena kallingar också...
Gick grönjävligt fort.
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1343234289100.jpg
    uploadfromtaptalk1343234289100.jpg
    93 KB · Visningar: 115
  • uploadfromtaptalk1343234337695.jpg
    uploadfromtaptalk1343234337695.jpg
    116.6 KB · Visningar: 106
Ingen som har en snabel/airduct liggande...?

På ebay finns två "air intake", ca 1 000:- inkl frakt. Rena kallingar hittade jag tyvärr inte under rubriken "mc-tillbehör"...:)

Tyvärr inte ovanligt att snorkeln går sönder vid en vurpa, därför kan det vara svårt att hitta dessa. Men kolla gärna skrotarna innan Du handlar på ebay!
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top