Triumph Daytona 675-tråden!

Nya Pilot Road 3 monterat och klart om jag kommer med fälgarna i näven för 2900 kr ett ok pris?
Kan köpa däcken utan montering för ca 2400 kr på däck365.

Hojdäck (hojdack.se) tar ca 2500 för däcken.
Däcknasaren här hemma tar 300 kr/däck för påläggning och balansering om jag kommer med lösa fälgar, så 2900 kr känns helt ok.
 
Igår kväll lämnade Trajjan gårdsplanen för sista gången, i alla fall i min ägo. Några saker som blev över och någon av Er kanske är intresserade av är:

- Original grenrör med katalysator och EXUP kvar. Pris 2 000:- + frakt
- Bränslepump komplett med anslutningsring och skruvar. Pris 1 000:- + frakt.

Vi får se vad mer som dyker upp när garaget städats ur...:)
 
byte av bromsar

Hade hojen inne på service och fick rekommendationen att byta mina bromsklossar och bromsvätska inom en snar framtid. Nu kommer ju självklart frågan, var i sthlm kan jag göra detta till ett bra pris? Vad kan jag räkna med att detta kostar om jag låter någon göra det åt mig? Tyvärr har jag inte kunskapen att göra det själv och jag vill inte chansa med bromsarna/livet.

Är det billigare att köpa prylarna själv på nätet och sedan ta med dem till mecken? isf. tips på bromsklossar (kör mer eller mindre enbart på gata)

vore tacksam för svar.

be safe
 
Hade hojen inne på service och fick rekommendationen att byta mina bromsklossar och bromsvätska inom en snar framtid. Nu kommer ju självklart frågan, var i sthlm kan jag göra detta till ett bra pris? Vad kan jag räkna med att detta kostar om jag låter någon göra det åt mig? Tyvärr har jag inte kunskapen att göra det själv och jag vill inte chansa med bromsarna/livet.

Är det billigare att köpa prylarna själv på nätet och sedan ta med dem till mecken? isf. tips på bromsklossar (kör mer eller mindre enbart på gata)

vore tacksam för svar.

be safe

Jag ska lufta bromsarna på min hojj nästa vecka! Köp på dig broms vätska o klossar och dyk förbi så trollar vi till det på din hojj också! Mån kväll typ!
 
Igår kväll lämnade Trajjan gårdsplanen för sista gången, i alla fall i min ägo. Några saker som blev över och någon av Er kanske är intresserade av är:

- Original grenrör med katalysator och EXUP kvar. Pris 2 000:- + frakt
- Bränslepump komplett med anslutningsring och skruvar. Pris 1 000:- + frakt.

Vi får se vad mer som dyker upp när garaget städats ur...:)

Grattis min gode vän ( snyft )!
 
Jag ska lufta bromsarna på min hojj nästa vecka! Köp på dig broms vätska o klossar och dyk förbi så trollar vi till det på din hojj också! Mån kväll typ!


vore ju helt jäkla lysande om man kunde fixa det själv (behöver lära mig). Bor själv på artillerigatan., köper på mig lite DOT4..btw några rekommendationer för klossarna?
 
vore ju helt jäkla lysande om man kunde fixa det själv (behöver lära mig). Bor själv på artillerigatan., köper på mig lite DOT4..btw några rekommendationer för klossarna?

louis.de har ganska bra priser vet jag, men köp inte race belägg bara! ( dom kräver jätte hög värme ). :tummenupp
 
+1 för den, Lucas-beläggen funkar jättebra, de eller Brembo från Kvick MC är mina favoritval. Annars finns en hel uppsjö med "pirattillverkare" (Carbon Lorraine, Galfer, SBS m fl) om Du inte får tag i något av de tidigare föreslagna beläggen.

louis.de har ganska bra priser vet jag, men köp inte race belägg bara! ( dom kräver jätte hög värme ). :tummenupp
 
Måste ha loss pengar till uppstart av ett företag så min är till salu nu ! Pma om intresse finns
 
Har köpt tailen me passagerarsadeln till mitt hojbygge, är ute efter bromsljus och förarsadeln passar alla årsmodeller ihop me varandra elle ha dom byggt om tailen ngt genom åren? Kanske nån som har delar liggandes?
 
Hej alla D675 ägare. Jag har länge varit förbaskat sugen på en D675. Nu är man i köpetagen igen så jag har ett par frågor.
- Känner man skillnad på en model 08 och en 09. Med tanke på på extra hästkrafterna? Alltså för dagsbruk... Är det att föredra en 09 eller nyare?
- Jag förstår att det är ett monster på bana men hur känns det att susa runt på under vardagsbestyren?
- Har idag en VTR1000F som jag förvisso är grymt glad över. Tror ni vridet blir det samma eller mer?
- Hur tar sig hojen mot en äldre 1000RR så som en CBR från 04-05?

Tusen frågor till men nu är det visst helt tomt i skallen :huvet

fisken
 
Tjena Fisken,

Som 675-ägare i många år, och när brorsan nu haft en Blade -04, kanske jag kan ge en del svar trots att jag sålt min Trajja?

675 är en sjukt rolig hoj, i mångt och mycket som en trimmad moppe i f t stora literhojar. Först med generation -08 (Honda) och senare (Suzuki, Kawa, Apa m fl) börjar storlek och smidighet för literhojarna komma ikapp.

Men den är inte en bekväm stadshoj och kräver tillvänjning - sittställningen straffar obönhörligen en förare som hänger på armarna i stället för att låsa knäna mot tanken och använda ryggmuskulaturen för att bära överkroppen. Sitter man rätt är långa dagsturer inget problem.

Effektmässigt märker Du ingen skillnad mellan generationerna, den stora skillnaden är att -09 och senare har bättre bakdämpare med mer komfortabel utväxling.

Bladen från -04 är något bekvämare men samtidigt en pråm att lotsa runt i lägre fart i f t Trajjan. 675 hänger med jämnt upp till ca 150 km/h, över det drar Hyndan ifrån, långsamt till 175-200, däröver snabbare. Motormässigt liknar faktiskt hojarna varandra, de drar jämt från botten till rödmarkering utan större dalar eller toppar, lite som en elmotor. Trist enligt vissa, skönt säger vi som vill ha förutsägbart gassvar ut ur kurvorna.

Du kommer från stora hojar, gillar Du mindre, nätta och snabbhanterade hojar som lämnar tonvis med feedback från däck och ram är Daytonan så mycket roligare än motsvarande literhojar. Vill Du ha en stor och bekväm vardagshoj med lite sportigare approach finns det bättre alternativ.

Provkör! Det är en absolut rekommendation så att Du vet hur den funkar.

Hoppas Du hittar rätt, lycka till med Ditt köp :)
 
Hej alla D675 ägare. Jag har länge varit förbaskat sugen på en D675. Nu är man i köpetagen igen så jag har ett par frågor.
- Känner man skillnad på en model 08 och en 09. Med tanke på på extra hästkrafterna? Alltså för dagsbruk... Är det att föredra en 09 eller nyare?
- Jag förstår att det är ett monster på bana men hur känns det att susa runt på under vardagsbestyren?
- Har idag en VTR1000F som jag förvisso är grymt glad över. Tror ni vridet blir det samma eller mer?
- Hur tar sig hojen mot en äldre 1000RR så som en CBR från 04-05?

Tusen frågor till men nu är det visst helt tomt i skallen :huvet

fisken

Hej Fisken.
När det gäller hästkrafterna så är det inte speciellt stor skillnad så jag har svårt att tro att du kommer märka någon skillnad.
Precis som Roffe skriver är den inte snäll mot kroppen om man gör fel.
Jag har inte provkört någon VTR så det är svårt att uttala sig om hur vridet skiljer sig, men jämfört med andra hojar i samma klass är det inget snack om att 675an har en mycket trevligare motor. Ända sättet att avgöra är att provköra.

Jämfört med lite äldre hojar som hänger den med bra upp till ca 150, men där börjar hästkraftskillnaden göra sitt.
Däremot när det svänger finns det nog inte många äldre hojar som hänger med. 675an är lätthanterlig när det börjar gå undan, däremot är den inte speciellt lätthanterlig i låg fart. I och för sig tycker inte jag det spelar så stor roll om jag behöver sätta ut foten ibland när det går sakta.

Åk och provkör en 675a, jag tror inte du kommer att bli besviken. Tänk bara på att inte hänga i armarna utan använd knäslut runt tanken och rygg- och magmuskler för att hålla upp överkroppen
 
Ajdå :näsblod
Det blev visst en sprillans Daytona 675 2010 från TC Karlstad :tuttar
11520 minuter tills leverans! Ta o ge ett par tusen :huvet

Nu ska jag bli snabbast i gröna gruppen på smc´s körningar :banana
 
Ajdå :näsblod
Det blev visst en sprillans Daytona 675 2010 från TC Karlstad :tuttar
11520 minuter tills leverans! Ta o ge ett par tusen :huvet

Nu ska jag bli snabbast i gröna gruppen på smc´s körningar :banana

Gratulerar till köpet.
Hoppas du ska trivas på din nya hoj på torsdag nästa vecka.
 
Ajdå :näsblod
Det blev visst en sprillans Daytona 675 2010 från TC Karlstad :tuttar
11520 minuter tills leverans! Ta o ge ett par tusen :huvet

Nu ska jag bli snabbast i gröna gruppen på smc´s körningar :banana

Grattis å välkommen i gänget, upp med en bild så vi får se nykomlingen (bild på hojen alltså:D)
 
Äsch då, Arrow sliponet kommer bli försenat från england så leverans är framskjuten.... 15840 minuter tills den står på uppfarten :arsele

Tack för alla välkomnande :Bugar
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top