Triumph Daytona 675-tråden!

Maila mig med dina reservdelskrav, kan inte jag skicka upp det i rimlig tid får väl cykelstyret gräva lite i mina lådor och leta upp reservdelar :)

Det fixar vi isf vettu :)
Jag behöver själv lite reservdelar om du har till övers. Bl.a en blinkers med. :D
 
Tja
Jag är lite inne på att skaffa en Daytona 675.. Är det någon som vet hur mycket effekt man får ut av en PCIII? Hur mycket ger ett helsystem. Jag provade 675an på mc-live förra helgen och tyckte den va riktigt skön att köra men saknade några hästar, men det kanske går att fixa med nya luftfilter en PCIII och nytt avgassystem... är det någon som har koll på vad effektökningen blir?
 
Jag tömde ur all kylarvätska ur behållaren och tänkte fylla på med nytt. Jag köpte koncentrerad kylarvätska. Hur mycket föreslår ni att jag spär ut den?
 
Shit vilken rigg!! BAra filma och lägg ut :tummenupp

Schysst! En sån där kamera-arm skulle man ha bak på skinnstället. :D

Ärligt talat så vore det grymt nyttigt att filma alla sina pass på banan, man ser ju allt från ett helt annat perspektiv än då man sitter på knarren och tror att man är världsmästare... :rolleyes:
Ibland har man ju tur och hamnar i en grupp med en instruktör som har kamera på hojen, det brukar iaf ge mig väldigt mkt! :tummenupp
 
Roffe???

Har du bänkat din hoj?? mest nyfiken på hur mycket dina modifieringar har gett, hade varit intressant att se hela bänkpappret, hur den är från botten och upp.
 
Kinnekulle 1+2 maj

Tillbaka i verkligheten sedan ett par dagar efter en kanonhelg på Kinnekulle den 1:a och 2:a maj! :)


Lördagen bjöd på mulet och kallt väder, men vi klarade oss från regn.
Jag gick steg 3 (igen) och det var verkligen en bra "avrostning" och inledning på säsongen för min del.
Hade ju knappt suttit på hojen tidigare, så det var mkt nytt att vänja sig vid. Men vartefter dagen gick så kom man mer och mer in i det och vande sig vid både hojen och åkandet och jag måste ju säga att 675:an gör sig otroligt bra på bana! :Bugar Inte f*n saknar jag min gamla litertwin(VTR), tvärtom. Här fanns ju kraft över hela registret och över ett bra mycket större varvregister, bara att mata på! Grymt! Åtminstone räcker det långt för min typ av körning och nivå. :tummenupp
Det enda jag kan anmärka lite på är den rätt tydliga(och ökända) av-på effekten då man drar på gas igen efter avslag. Detta trots byte av gasrullen till Speed Triplen's dito, samt bortjusteringen av spelet i gaswiren... Detta blev dock bättre ju längre dagen led och man lärde sig hantera problemet med hjälp av lite stödgas innan man vinklade ner cykeln i kurvan.

Söndagen
bjöd på blå himmel och strålande sol och något lite högre temperatur än lördagen, underbart!
Jag hade dagen till ära laddat in en ny mapp i hojen, nämligen Tuneboy-Wayne's mapp för originalbestyckad 675:a, vilken han jobbat fram i bänk. Jag upplevde att hojen gick jämnare och renare överlag och av-på känslan i gasen var även den ngt reducerad. Hela hojen kändes mer smooth, liksom. Egentligen är jämförelsen med lördagens mapp och körning lite orättvis eftersom jag kände mig rejält varmare i kläderna under söndagen, så det kan mkt väl ha berott på det oxå. T.ex. så gick söndagens första pass rejält mkt snabbare än lördagens (två) sista. Åtminstone kändes det så... :rolleyes:

Nya Dunlop Sportsmart satt på GuldGossen och de passade både honom och mig som handen i (MC-)handsken! Förtroendeingivande fäste under båda dagarna och ett jämt, fint slitage. :tummenupp
Efter lunch på söndagen så testade jag att släppa ut lite luft ur pupporna; från vanligt gattryck(ca 2,5/2,3) till ca 1,9/2,1, vilket ska funka att göra med dessa däck. Möjligtvis kunde man ana en tendens till kallrivning på höger bak efter avslutad bandag - Kvarnkurvan käkar däcks högersidor till frukost!:näsblod - men enligt min mek(farsan, alltså ;)) så kan det bero på att jag inte värmde däcken tillräckligt i början av körpassen utan var lite väl ivrig att komma upp i tempo. :gnissla


Ojdå, det blev ju nästan en C-uppsats av detta.. Jag kunde iofs sammanfattat det hela med:

Kanonhelg på en grymt skön bana och en GRYMT skön hoj! :banana
 
2 hojjs pappa helt plötsligt = )

Jaha, då står den på innergården och ser jävligt uppkäftig ut.
En 660 smc blev det, årgång 05 med 1200 mil på mätaren...
Premiären turen kändes precis så kul som man kan ha på 2 hjul och kläderna på.
( Dock vid lidingö bron på vägen hem så har vägverket bestämmt att hälla av allt överflödigt grus i en höger kurva vilket gjorde att bakhjulet tog en annan bana än planerat ).
Detta var för min del ganska odramatiskt, men polaren som körde i bilen bakom höll på att skita i sätet :tummenupp...
 

Bifogat

  • 31311_392229091295_609386295_4571998_2030728_n.jpg
    31311_392229091295_609386295_4571998_2030728_n.jpg
    67.9 KB · Visningar: 61
Jag har kollat i serviceboken men kan inte hitta det. Är du säker på 50/50? Jag vill ju inte blanda fel.

Blandar du med mycket mer vatten försämrar du frysskyddet och smörjning.
Har du för lite vatten blir det också sämre effekt.. Visserligen skall du väl inte köra i -35°, men det är samtidigt en smörjeffekt och korrosionsskydd att ta hänsyn till också.
Använd du 50/50..det blir alldeles utmärkt. Det är inte direkt raketforskning, så så noga är det inte. (Idealet är väl 47/53 om man skall vara petig)
Gå inte lägre än 25% glykol. Dessutom, om du kan, så använd dest. vatten.

Däremot skall du se till att du har rätt sort. Blanda inte Propylen- och Etylenglykol. Finns mer trådar om det i Mekhörnan..orkar inte leta just nu.
 
Jaha, då står den på innergården och ser jävligt uppkäftig ut.
En 660 smc blev det, årgång 05 med 1200 mil på mätaren...
Premiären turen kändes precis så kul som man kan ha på 2 hjul och kläderna på.
( Dock vid lidingö bron på vägen hem så har vägverket bestämmt att hälla av allt överflödigt grus i en höger kurva vilket gjorde att bakhjulet tog en annan bana än planerat ).
Detta var för min del ganska odramatiskt, men polaren som körde i bilen bakom höll på att skita i sätet :tummenupp...

Fasen va kul, välkommen i Daytona+motard-klubben :D

Fast jag har inte en sån cool KTM, utan en gubbmotard ... men jag är ju också en gubbe :huvet
 
Tillbaka i verkligheten sedan ett par dagar efter en kanonhelg på Kinnekulle den 1:a och 2:a maj! :)


Lördagen bjöd på mulet och kallt väder, men vi klarade oss från regn.
Jag gick steg 3 (igen) och det var verkligen en bra "avrostning" och inledning på säsongen för min del.
Hade ju knappt suttit på hojen tidigare, så det var mkt nytt att vänja sig vid. Men vartefter dagen gick så kom man mer och mer in i det och vande sig vid både hojen och åkandet och jag måste ju säga att 675:an gör sig otroligt bra på bana! :Bugar Inte f*n saknar jag min gamla litertwin(VTR), tvärtom. Här fanns ju kraft över hela registret och över ett bra mycket större varvregister, bara att mata på! Grymt! Åtminstone räcker det långt för min typ av körning och nivå. :tummenupp
Det enda jag kan anmärka lite på är den rätt tydliga(och ökända) av-på effekten då man drar på gas igen efter avslag. Detta trots byte av gasrullen till Speed Triplen's dito, samt bortjusteringen av spelet i gaswiren... Detta blev dock bättre ju längre dagen led och man lärde sig hantera problemet med hjälp av lite stödgas innan man vinklade ner cykeln i kurvan.

Söndagen
bjöd på blå himmel och strålande sol och något lite högre temperatur än lördagen, underbart!
Jag hade dagen till ära laddat in en ny mapp i hojen, nämligen Tuneboy-Wayne's mapp för originalbestyckad 675:a, vilken han jobbat fram i bänk. Jag upplevde att hojen gick jämnare och renare överlag och av-på känslan i gasen var även den ngt reducerad. Hela hojen kändes mer smooth, liksom. Egentligen är jämförelsen med lördagens mapp och körning lite orättvis eftersom jag kände mig rejält varmare i kläderna under söndagen, så det kan mkt väl ha berott på det oxå. T.ex. så gick söndagens första pass rejält mkt snabbare än lördagens (två) sista. Åtminstone kändes det så... :rolleyes:

Nya Dunlop Sportsmart satt på GuldGossen och de passade både honom och mig som handen i (MC-)handsken! Förtroendeingivande fäste under båda dagarna och ett jämt, fint slitage. :tummenupp
Efter lunch på söndagen så testade jag att släppa ut lite luft ur pupporna; från vanligt gattryck(ca 2,5/2,3) till ca 1,9/2,1, vilket ska funka att göra med dessa däck. Möjligtvis kunde man ana en tendens till kallrivning på höger bak efter avslutad bandag - Kvarnkurvan käkar däcks högersidor till frukost!:näsblod - men enligt min mek(farsan, alltså ;)) så kan det bero på att jag inte värmde däcken tillräckligt i början av körpassen utan var lite väl ivrig att komma upp i tempo. :gnissla


Ojdå, det blev ju nästan en C-uppsats av detta.. Jag kunde iofs sammanfattat det hela med:

Kanonhelg på en grymt skön bana och en GRYMT skön hoj! :banana

Åhh vad gott det låter!
Själv skall jag köra med Sydskånes på Sturup nu på söndag och det skall bli fantastiskt kul. Dessvärre är det regn och rusk på väg så det blir till att montera regndäck. Någon mer som skall dit på söndag härifrån tro??

Jaha, då står den på innergården och ser jävligt uppkäftig ut.
En 660 smc blev det, årgång 05 med 1200 mil på mätaren...
Premiären turen kändes precis så kul som man kan ha på 2 hjul och kläderna på.
( Dock vid lidingö bron på vägen hem så har vägverket bestämmt att hälla av allt överflödigt grus i en höger kurva vilket gjorde att bakhjulet tog en annan bana än planerat ).
Detta var för min del ganska odramatiskt, men polaren som körde i bilen bakom höll på att skita i sätet :tummenupp...

Grattis!! Grymt komplement till trajjan:yoparty
 
Last edited:
Jaha, då står den på innergården och ser jävligt uppkäftig ut.
En 660 smc blev det, årgång 05 med 1200 mil på mätaren...
Premiären turen kändes precis så kul som man kan ha på 2 hjul och kläderna på.
( Dock vid lidingö bron på vägen hem så har vägverket bestämmt att hälla av allt överflödigt grus i en höger kurva vilket gjorde att bakhjulet tog en annan bana än planerat ).
Detta var för min del ganska odramatiskt, men polaren som körde i bilen bakom höll på att skita i sätet :tummenupp...

Grattis till ett lyckat köp! :tummenupp

Skönt också att det gick bra i gruset! Nyttigt att öva (bort) överlevnadsreaktionerna då & då. ;)
 
Åhh vad gott det låter!
Själv skall jag köra med Sydskånes på Sturup nu på söndag och det skall bli fantastiskt kul. Dessvärre är det regn och rusk på väg så det blir till att montera regndäck. Någon mer som skall dit på söndag härifrån tro??
Jepp, jag skulle tro det, jag är Depåchef på söndag. :D
Kom gärna och hälsa.
 
Jaha, då står den på innergården och ser jävligt uppkäftig ut.
En 660 smc blev det, årgång 05 med 1200 mil på mätaren...
Premiären turen kändes precis så kul som man kan ha på 2 hjul och kläderna på.
( Dock vid lidingö bron på vägen hem så har vägverket bestämmt att hälla av allt överflödigt grus i en höger kurva vilket gjorde att bakhjulet tog en annan bana än planerat ).
Detta var för min del ganska odramatiskt, men polaren som körde i bilen bakom höll på att skita i sätet :tummenupp...


GRATTIS..... Blir det slirkoppling på den också ?
 
Tja grabbar fick äntligen hem tankskyddet men verkar va till en 1050?! Verkar lite kort, dessutom skulle hojjen kännas lite rostig vid gaspådrag med det skyddet på :hihi

Hur långt är 675 karbonskyddet? Det jag har här är typ 20cm, det kan väl inte stämma ni som har detta tankskydd??
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top