Triumph Daytona 675-tråden!

saeco12 skrev:
äH, sluta fåna dig ... fram med saxen :fakta :D

Eller så flyttar du helt sonika på tanklocket, hur svårt kan DET vara?

Shut up! Inte ens en magisk sax kan förlänga skyddet :D

Nä kan inte flytta locket cliffan har lånat mitt innervägghåltagningsborr.
 
Shut up! Inte ens en magisk sax kan förlänga skyddet :D

Nä kan inte flytta locket cliffan har lånat mitt innervägghåltagningsborr.

haha, ja ha det var för KORT ... trodde det var för LÅNGT :va

Men det verkar ju helt självklart, eftersom en S3 förare antaligen inte har så stora grejjor :D

(så, nu skall jag sluta spamma SH:s bästa tråd ... sorry boys)
 
Fan jag fick beslutsångest idag.
Var på ducati i alingsås och kollade MC med en bekant. Fick då syn på 848an. Dvs den MC som stod och fightades mot daytonan när valet av MC gjordes förra året. Daytonan vann ju såklart men jag börjar tänka vad som hade hänt om man valt 848an!:näsblod
Fick gå hem genast och kolla på min igen för att sen några sekunder senare bekräfta att jag valde rätt.
Men sulle jag få ytterligare några anledningar att jag verkligen valde rätt mellan daytona och 848 så hade det fått mig att känna mig mycket bättre!
 
Hmm, vissa vet redan vad jag råkat göra:gnissla, men iaf..om någon vet eller känner till en 675:a som är till salu, gärna en -07, helst Scorched Yellow i den prisklassen som en lågmilad(<500 mil) -07 ligger i, får ni gärna höra av er.
Min gickde sönder lite här och där och jag har inget definitivt besked ännu, men det verkar vara lika bra att leta efter ett nytt objekt..

Det betyder inte att jag betalar vad som helst, snarare tvärtom i rådande ekonomiskt läge, men jag vill ju gärna ha en 675:a igen.

Dessutom, var hittar man ett vettigt 49t bakdrev? Ja, naturligtvis skall det vara till 675:an..hade önskat ett Supersprox, men de verkar bara ha standard?
 
Last edited:
:hej Liten fråga till alla Er Rejsputtar :tummenupp

Jag kör normalt med TOR systemet och mappning för det. Inför kommande bankörningar så monterade jag i en DB-Killer för att prova. Men dra mig baklänges vad slö hon blev på höga varv :gnissla

Så till frågan. Tror ni att det är stor skillnad i effekt om man istället monterar på orginalsystemet utan att mappa om?

Tacksam för hjälp :bow
 
Hur är känslan i frambromsen på era 675:or?? Inga problem med att dom är svampiga??

Frågar för vi är många med svampiga bromsar på våra Speed 3 speciellt rumt -06.
Och de som ska skilja på 675:an å sp3:an e visst huvudbromscylindern.

Ingen här inne som ligger på en extra huvudbromscylinder till fram bromsen???
 
:hej Liten fråga till alla Er Rejsputtar :tummenupp

Jag kör normalt med TOR systemet och mappning för det. Inför kommande bankörningar så monterade jag i en DB-Killer för att prova. Men dra mig baklänges vad slö hon blev på höga varv :gnissla

Så till frågan. Tror ni att det är stor skillnad i effekt om man istället monterar på orginalsystemet utan att mappa om?

Tacksam för hjälp :bow


Vill minnas att jag läst någonstans(på Triumph675.net, troligtvis) att rätt många kör med TOR-mappen även fast de har originalsystemet på. Det bör inte vara några problem! Roffe eller någon annan snitsare på det här med mappning får dock gärna gå in och svara definitivt på detta. :)

Själv har jag originalpipan och kör med Waynes(Tuneboys "pappa", alltså) modifierade originalmapp som han tagit fram i bänk. Jämför jag den med TOR-mappen så är det väldigt få skillnader, iaf i bränsletabellerna. Det är bara vid stora trottelöppningar och vid de högsta varvtalen som TOR-mappen är fetare. Iaf vad jag kan se...
 
Tja! Vill göra lite reklam för Bombrepa rullen från gänget Bombrepa jag åker med! hoppas ni gillar den :tummenupp

De bilder som är tagna "upp the rear" är jag på Svarta Blixten II. En hel del att lära om "hänga" :banana

Glöm inte vrida upp volymen.

http://tunguska.se/Bombrepa
 

Bifogat

  • Bombrepa.jpg
    Bombrepa.jpg
    28.5 KB · Visningar: 98
Last edited:
Tja! Vill göra lite reklam för Bombrepa rullen från gänget Bombrepa jag åker med! hoppas ni gillar den :tummenupp

De bilder som är tagna "upp the rear" är jag på Svarta Blixten II. En hel del att lära om "hänga" :banana

Glöm inte vrida upp volymen.

Skön rulle! Välgjord och skönt soundtrack! :tummenupp

Vad är det för kamerarigg med "armen" bakpå hojen du har? Ser intressant ut.


Kul att du brassade satan förbi min port mot slutet av filmen oxå. :banana
 
Skön rulle! Välgjord och skönt soundtrack! :tummenupp

Vad är det för kamerarigg med "armen" bakpå hojen du har? Ser intressant ut.


Kul att du brassade satan förbi min port mot slutet av filmen oxå. :banana


Tack :) det är en Manfrotto Magic Arm, kan dema den om vi ses, har mitt garage där mot slutet också :tummenupp
 
Vad kan hända om man kör med för mycket motorolja? Råkade fylla på ca 1cm (på oljestickan) för mycket.

Samt hur får jag lättast ut lite i taget utan att behöva göra om allting?
 
Najs film skön musik & snygg gammal look.
 
Googlade lite på de nu :) Har du köpt till "super clamp" ?
Hur fick du till de andra vinklarna i filmen från din hoj? (tror att de va din ialf)

Har contouren gängor på undersidan som passar en skruv på armen?

Finns massa små smarta fästen. Kolla in detta t.ex. Smutt fäste som du kan sätta på ram/sving, etc. Titta på sportscam.se, han en del skojiga saker.
 

Bifogat

  • 1489944-origpic-69ce01.gif
    1489944-origpic-69ce01.gif
    63 KB · Visningar: 69
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top