Triumph Daytona 675-tråden!

Det kanske kan vara en orsak, men kolla även att det verkligen är tätt kring anslutningarna där Du eliminerat SAI... Normalt handlar detta om tjuvluft eller felaktig indata till ECU. På låga belastningar styrs bränsletillförseln av MAP och att de värdena ligger rätt och uppträder normalt kollas bäst m h a TB.

Du har ju inte fingrat kring statorn, som bekant sitter ju tändlägesgivaren där. Men hade Du problem med den borde det inte vara begränsat till låga varv...

Prova byta till helsystemsmappen. Försvinner inte problemet är stalltipset fortfarande en eller annan luftslang...:)

... Alla slangar till MAP-sensorn sitter och verkar hela.
Däremot så upptäckte jag nu att vevhusventilationslangen inte är inkopplad!:brinnerup Ska ta ett snack med meckarnikern senare.. Kan detta vara en bidragande orsak eller ska jag fortsätta felsöka?

Tack själv:tummenupp Det var himmelens roligt att kampera ihop hela tiden. Men ruta 1 - hur tänker Du då? Vi hade väl trevligt under (de alltför få) passen ihop? Jag ser fram emot nästa gång det är dags:)
...@Roffe: Tack för dagarna på banan:Bugar. Nu är man tillbaka på ruta 1 i mc-åkat.:va
 
Det ska vara tätt där hoppas jag..
Jag har kollat MAP med TB och fick ett ganska konstigt värde på trean.. Kan ta det via pm så slipper vi söla ner tråden.

Det kanske kan vara en orsak, men kolla även att det verkligen är tätt kring anslutningarna där Du eliminerat SAI... Normalt handlar detta om tjuvluft eller felaktig indata till ECU. På låga belastningar styrs bränsletillförseln av MAP och att de värdena ligger rätt och uppträder normalt kollas bäst m h a TB.

Du har ju inte fingrat kring statorn...
 
Rosenhill kl 1500 i morgon för att ta en kräftmacka och sen hem via Skanssundet!
Vad sägs? Är ni på?
 
Packa om TOR burken.

När nu cyckeln gått ca 1200mil med TOR burken tycker jag att ljudnivån har ökat en del. Med kommande besiktning och bandagar slet jag av burken för att packa om ullen. Det jag hittade då var inga små poppnitar eller liknande utan hela burken är svetsad :va. Är det någon har som öppnat en TOR burk och packat om den?

// Spindisc
 
HrHptm skrev:
Rosenhill kl 1500 i morgon för att ta en kräftmacka och sen hem via Skanssundet!
Vad sägs? Är ni på?

Tja jag rullade ju in, men sen när jag parkerat gick ja bort mot där ni stod men då hade ni dragit, ses nästa gång :)
 
Hej!

Var och provkörde en Daytona 675 och funderar på att köpa en, men jag kände att jag fick ont i handlederna efter en kort tids körning, är det en vanesak?

Tack
 
Hej!

Var och provkörde en Daytona 675 och funderar på att köpa en, men jag kände att jag fick ont i handlederna efter en kort tids körning, är det en vanesak?

Tack

Det skulle jag tro, själv får jag alltid lite ont / träningsvärk i början på säsongen men efter lite tid på hojen är det helt borta.
Har lite med körteknik och vana att göra med, säger inte att jag kan men hemligheten ligger i att inte hänga på styret å knipa med knäna runt tanken för att avlasta!
 
Smärta är vekhet som lämnar kroppen :D

Skämt åsido, jag fick ont i kopplingshanden mest efter min första längre tur..det är en vanesak, körställningen är rätt extrem trots allt.
Du kommer att vänja dig..men glöm inte att det är ingen vidare bra touringhoj om man inte står på (lite väl mycket).
Vad väntar du på? tjöp..

Hej!

Var och provkörde en Daytona 675 och funderar på att köpa en, men jag kände att jag fick ont i handlederna efter en kort tids körning, är det en vanesak?

Tack
 
Hej!

Var och provkörde en Daytona 675 och funderar på att köpa en, men jag kände att jag fick ont i handlederna efter en kort tids körning, är det en vanesak?

Tack

Ingen expert och har inte haft min så länge men jag råkade ut för samma sak i början. Som dom flesta andra säger är det nog en vanesak och att man skall knipa med knäna. Kan rekommendera att direkt skaffa techspec tankpads eller liknande. Dom gör underverk för inbromsning och kurvtagning.
Runt 100 blir det lättare för handlederna och 120+ så lyfts kroppen upp av luftbubblan som blir. Så att sitta och fisa i innerstan med den är inte roligt.

Tjöööp!

:öl
 
hockeyliran skrev:
Tack för svaren.

Får väll steloperera handlederna om de inte går över :yoparty gillar den hojen, köper den nog imon :fyllisar

Jag följde Roffe och Hrhndhdivnånnting ;) s tips om att vrida ut clip-onsen något(5mm för min del) funkar lite snällare mot handleder. Dessutom ökad kontroll, och känsla enligt mej. Det tillsammans med tankpads av något slag gör ställningen bättre. Det är lite av en vanesak också som de andra påpekar. Att den är rätt hög i röven ser jag mer som en tillgång snarare än något negativt för kroppsställningen. Jag är 169cm.
 
Nån som har en gaffel med kronor liggandes?
Anton #9 lyckades kröka till den ordentligt på Falken.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top