Triumph Daytona 675-tråden!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det är säkert ett mycket bra däck, jag vet att J.Porta avverkat ett antal M3 under sin karriär. Vad åker Du på numera, förresten?

Lite garagerön efter oljebytet i framgaffeln, om nu någon skulle vara intresserad:

1. Triumph hade inte sin bästa dag når oljenivåerna skulle anges i mekhandboken. I gafflarna anges ett mått på 72 mm med demonterad fjäder/ihoptryckt ben, medan många på t ex 675.net anger 105-120 mm som referens, alltså en stor skillnad. Jag mätte nivån innan bytet till 90 mm på bägge benen och valde att lägga mig på ca 85 mm för att få lite styvare dämpning längst ned. Jag är ju ingen lättviktare så ska Ni själva byta bör Ni fundera hur mycket Ni fyller, 72 mm blir ordentligt mycket styvare än original.

2. Det kan vara värt att dela på kontakten för startknapp och slipa lätt på kontaktytorna om Ni tycker den börjar kinka, det blev i alla fall stor skillnad för mig.

Om någon behöver gaffelolja kan Ni ju höra av Er, nu har jag ca 9 liter kvar i 10-litersdunken den såldes i...:)

@HrHptm - har Du fått tag i någon likriktare än? Lyckades Du mäta Dig till felet?

Riddick skrev:
...Jag lade på Metzlers nya Sportec M5 Interact. ska bli spännande att prova dem ordentligt...
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR

Dan17

PMC
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675
Vår lilla PM-växling tidigare idag slutade med att det blev jag som beställde däck:)

En omgång Power Pure för landsväg/vått och ett set Sc2 (1 st fram och 2 st bak) blev resultatet, nu tusan ska det jämföras med Power One så jag vet vad som gäller...:hojsmilie


Kul... Hoppas att du inte skickar fakturan till mig :D

ЯK;4688547 skrev:
Sedär, tack för svaren. Ska funderade på det där med buntbanden. Vill helst inte att det skaver då jag bara har orginal-kåpor.
Skippar momentnyckel då eller alt. lånar en om jag hittar någon som har.

Beers :öl

Och ???... Min är från 40nm.... Men kan fixa en under helgen :tummenupp


Hur mycket kostar ST gasrulle?
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
håller på och pillar lite med cykeln och måste ha bort mätarhuset + framkåpan.. har fått loss allt annat. sitter det någon hemlig skruv som jag har missat, ingen som har någon gammal bild liggandes där fästpunkterna kan ringas in, eller något bra tips? tack på förhand
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
håller på och pillar lite med cykeln och måste ha bort mätarhuset + framkåpan.. har fått loss allt annat. sitter det någon hemlig skruv som jag har missat, ingen som har någon gammal bild liggandes där fästpunkterna kan ringas in, eller något bra tips? tack på förhand

Framkåpan sitter med skruvarna till rutan, mätarhuset med några stjärnskruvar har jag för mig..
Nej inte stjärn, nån liten hylsa är vad du behöver..
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
håller på och pillar lite med cykeln och måste ha bort mätarhuset + framkåpan.. har fått loss allt annat. sitter det någon hemlig skruv som jag har missat, ingen som har någon gammal bild liggandes där fästpunkterna kan ringas in, eller något bra tips? tack på förhand

menar du få bort mätarhuset?

TR-0606-449.gif


TR-0606-453.gif


TR-0606-454.gif


Hoppas du kan lista ut vart du ska sätta insexnyckeln, Bikebandit is your friend :D
 
Last edited:

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
På plats med både ECU och grenrör:tummenupp

Nu skall bara generatorn landa hos mig.........:huvet
 

Bifogat

  • IMG_0380.jpg
    IMG_0380.jpg
    237.2 KB · Visningar: 69
  • IMG_0385.jpg
    IMG_0385.jpg
    236.1 KB · Visningar: 62

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Härligt! Jag väntar på mitt grenrör som genomgår samma bypass operation! Men jag tänkte köra utan O2 sensor, ser att du behåller din? Gick det att få tag i en beggad generator?

På plats med både ECU och grenrör:tummenupp

Nu skall bara generatorn landa hos mig.........:huvet

Förresten har ni sett att acrapovic nu har släppt sitt slipon till världens bästa hoj? Om de bara kunde tillverka ett helsystem...
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Jorå! Generator kommer från Bike MC-demontering i Trollhättan.
Sören hade en liggandes..... :tummenupp
När den kommer skall det skruvas igen........:yoparty

Härligt! Jag väntar på mitt grenrör som genomgår samma bypass operation! Men jag tänkte köra utan O2 sensor, ser att du behåller din? Gick det att få tag i en beggad generator?
 

BearMan79

Konstant hjälmfrezzyr
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Södermalm, Sthlm
Hoj
Daytona 675 -06, "Golden Boy"
Förresten har ni sett att acrapovic nu har släppt sitt slipon till världens bästa hoj? Om de bara kunde tillverka ett helsystem...

Läckert! :drool

Ngn som sett några omdömen ang. detta? Är ju grymt sugen på ett slipon(men var det där rentav ett halvsystem?)!
 
Last edited:

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Har inte hört om nån som testat det än. Det är vad man brukar kalla ett slipon om än ett väldigt dyrt sådant...

Läckert! :drool

Ngn som sett några omdömen ang. detta? Är ju grymt sugen på ett slipon(men var det där rentav ett halvsystem?)!
 

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Sådär, nu är "Der Hauptmann" ihopsatt igen!



Härligt! Jag väntar på mitt grenrör som genomgår samma bypass operation! Men jag tänkte köra utan O2 sensor, ser att du behåller din? Gick det att få tag i en beggad generator?
 

Bifogat

  • _1.jpg
    _1.jpg
    219.3 KB · Visningar: 108
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Men ut och prova då:skrika

Du får väl köra så länge batterispänningen räcker...:)

HrHptm skrev:
Sådär, nu är "Der Hauptmann" ihopsatt igen!
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top