Triumph Daytona 675-tråden!

Se där:tummenupp ! Hur gick det för Dig och Jorpes? Nöjda (verkade ju så sist jag kollade i racingforumet)?

Är det bara privatteam Ni fajtas mot där nere, eller många helsponsrade (nationella ÅF m.m.) Ni tampas med?

Hur som haver visar väl detta att det inte är hojen som begränsar i a f undertecknad:rolleyes: :gnissla



Många semitrailers var det.... Vår fullpackade vivaro var rätt liten!
Många proffsteam, många stora team och några som vi!

Jag är nöjd som f-n med helgen! Jag slog 12 man!
mozz
 
Nån som hade något att kommentera...

Har inte varit inne på service än sedan jag köpte den så jag vet inte hur du kollar att allt är gjort.

Däremot såg jag igår att det finns en servicebulentin som tydligen var allvarlig på min hoj när jag knappade in inividnummret här http://www.triumph.co.uk/sweden/2436.aspx
Undra om det är de där bultarna vid styrkronan som diskuterats på 675.net. Får ringa och kolla. Om du inte kollat bör du nog göra det i alla fall. Värt att kommentera när när du servar i så fall.
 
Nån som hade något att kommentera...
1 - Be om uppdaterad TOR-mapp (Du bör märka om den är installerad, hojen går smidigare).
2 - Är bullentinen fixad (nytt relä till bränslepumpen)? Inget problem om Ni stänger av motorn med nyckeln.
@ninan - de bultarna är ingen stor grej - har Ni inte tappat dom nu tappar Ni dom inte. Det är dom som håller fast "luffarturbointaget" till ramen. Jag vet inte om "bullentinen" för detta endast gick ut i USA...
3 - Olja+filter: kolla oljestickan före och efter så syns det på färgen på oljan
4 - Luftfilter, koll av tändstift etc - här får Ni lita på verkstan:) .
5 - Har Ni PP 2CT monterade fram och firman säljer dom kan Ni passa på att få dom utbytta.

@JAJ - 27 mm hylsa (ett skitfabrikat från en 20 år gammal verktygssats) funkar för mig:) Köp en fin uppsättning insex, då hojen i huvudsak är ihopskruvad med sådana bultar. För framdäcket - har Ni inte en "jätteinsex" - använd en bult och två muttrar. Hur detta löser problemet får bli dagens tankenöt (eller -vurpa):rolleyes: :tungan

...Den vändbara mejseln, så den var med trajjan, fick för mig att den var med sonens EU-moppe...

Ja dra på trissor - nu blev jag osäker:näsblod . Den kan ju komma från dotterns moppe, och det är ju faktiskt bara mejseln jag fått användning för några gånger:huvet

Ha de!
 
Last edited:

@ninan - de bultarna är ingen stor grej - har Ni inte tappat dom nu tappar Ni dom inte. Det är dom som håller fast "luffarturbointaget" till ramen. Jag vet inte om "bullentinen" för detta endast gick ut i USA...


@JAJ - 27 mm hylsa (ett skitfabrikat från en 20 år gammal verktygssats) funkar för mig:) Köp en fin uppsättning insex, då hojen i huvudsak är ihopskruvad med sådana bultar. För framdäcket - har Ni inte en "jätteinsex" - använd en bult och två muttrar. Hur detta löser problemet får bli dagens tankenöt (eller -vurpa):rolleyes: :tungan



Ja dra på trissor - nu blev jag osäker:näsblod . Den kan ju komma från dotterns moppe, och det är ju faktiskt bara mejseln jag fått användning för några gånger:huvet

Ha de!

Jag kollade i alla fall då jag såg tråden, mina satt som berget. Skall snart också på service så jag får fixa det där med reläet då.

Jag har köpt jätteinsex och 27mm hylsa på Biltema för en billig penning. Funkade klockrent när jag bytte däck nyss. Kör numer på M3or.

...och ja, både insexnyckeln och mejseln ingick i min gigantiska verktygssats, så du har inte drömt och det var inte från moppen tror jag. :hojsmilie :hojsmilie
 
Jag kollade i alla fall då jag såg tråden, mina satt som berget. Skall snart också på service så jag får fixa det där med reläet då.

Jag har köpt jätteinsex och 27mm hylsa på Biltema för en billig penning. Funkade klockrent när jag bytte däck nyss. Kör numer på M3or.

...och ja, både insexnyckeln och mejseln ingick i min gigantiska verktygssats, så du har inte drömt och det var inte från moppen tror jag. :hojsmilie :hojsmilie

Villka skruvar snackar vi om?, Är det kupolmuttrarna på ramen framför tanken?
 
Jaha, efter en oändlig massa körnslag med efterföljande borrning, lite svetsjobb och en del rörkapning så börjar det se ut såhär. Skall kapa "slutänden" i 45 grader är det tänkt.

Men, nu är plattan i 3mm rostfri plåt. Orignalpipen var 2,46mm eller nåt sånt. Säkert nåt amerikanskt ickemetriskt mått :gnissla

Någon som har en TBR (Roffe ? :D ) och skulle kunna uttala sig om man har den prutmånen när man skall skruva dit grejerna?

Tog bara med mig själva slutpipen, fast som ni kan se på bilderna så är det en del andra ombord som plockat med sig lite mer och mekar med:D

Ja, jag vet att hålen inte är helt i linje...de är faktiskt inte ens i närheten utav det. Det är det redan en hel del som påpekat "live" :D
 

Bifogat

  • DSC00111.JPG
    DSC00111.JPG
    20.6 KB · Visningar: 69
  • DSC00108.JPG
    DSC00108.JPG
    34.3 KB · Visningar: 89
  • DSC00114.JPG
    DSC00114.JPG
    21.6 KB · Visningar: 66


Tog bara med mig själva slutpipen, fast som ni kan se på bilderna så är det en del andra ombord som plockat med sig lite mer och mekar med:D

Är ni inte hårt arbetande sjömänn, eller ska du förstöra myten om dessa, med tanke på motorn som någon tagit med sig till "jobbet" :D :D

Har du inget att pyssla med så har säkert jag något att skicka med dig nästa resa.:D
 
Då va man X antal tusenlappar fattigare men en 675a rikare :) (sorry sebbe, ja hann ta den röda på Johans. Hoppas du får din svarta!)Skrivit papper å allt, tänkte ta en liten provtur så kommer de så klart regn precis över det lilla stället jag var på. Hann köra 1km ung :gråta Körde med nytt ställe oxå så ville inte blöta ned mig för mkt. de slutade regna lagom till man skulle åka hem iaf.. Nåja, de kommer komma härliga soliga dagar då man kan njuta fullt ut av sin nyinköpta hoj *glad som fan* :)

(PS. ingen här som vill byta upp sig till en ER-6f? :tungan DS.)

Edit:
Fet verktygssats som va me btw.. :D

Det är lugnt för det blev en svart för min del! :D

Inte fått hem hojen än då den stog i fabriken. Men jag är redan sjukt nöjd :D Har uppkörning för a begr den 22.e aug. Johans mc fixar (tillfällig;)) strypning till mig också.
 
Är ni inte hårt arbetande sjömänn, eller ska du förstöra myten om dessa, med tanke på motorn som någon tagit med sig till "jobbet" :D :D

Har du inget att pyssla med så har säkert jag något att skicka med dig nästa resa.:D

Något måste man fylla ut frivakterna med :D

Sen är det ju faktiskt en gammal trajjamotor så från min sida är det ok:D
 
Efterlysning!!

"Bilder på omgjorda 675:or,gärna med mycket carbon(helst helt i carbon)"

Letat som fan,men hittar inget:huvet
 
Efterlysning!!

"Bilder på omgjorda 675:or,gärna med mycket carbon(helst helt i carbon)"

Letat som fan,men hittar inget:huvet

Sniffar du i samma burk som jag.:D

Har mailat "fabrikören" som vi tidigare diskuterade i tråden, kommer med info. så fort jag fått svar.

Har slängt upp lite nya bilder på kolfibern på min hoj efter önskemål, dock enbart OEM Triumph carbon delar.
 
Last edited:
Sniffar du i samma burk som jag.:D

Har mailat "fabrikören" som vi tidigare diskuterade i tråden, kommer med info. så fort jag fått svar.

Har slängt upp lite nya bilder på kolfibern på min hoj efter önskemål, dock enbart OEM Triumph carbon delar.

Japp,de vet du att jag gör:D

Väntar otåligt på svar då...

Snygga bilder,litet tips bara: Ta bort fotpinnarna,mycket snyggare utan:tummenupp
Du skriver oxå:
Kommer nog även att följa "roffe s" exempel och montera Tuneboy ECU-mapp.
Vad blir resultatet av det?
 
Japp,de vet du att jag gör:D

Väntar otåligt på svar då...

Snygga bilder,litet tips bara: Ta bort fotpinnarna,mycket snyggare utan:tummenupp
Du skriver oxå:
Kommer nog även att följa "roffe s" exempel och montera Tuneboy ECU-mapp.
Vad blir resultatet av det?

Mera pulver i rovan är målet.

Finns enl de som redan kör med TB monterat en hel del HK att hämta.
 
Ungefär hur mycket extra HK snackar vi:va
Lätt o fixa eller? Kostar?

Perra, jag kan skriva lite mer utförligt senare men priset för kabel + programvara hittar Du på deras hemsida. Enligt gruppköpet på 675.net 430 Au$(?).

Jag har precis kommit hem från två dagars bana, och fick användning för diagnostikdelen:huvet . Tydligen har min tempgivare i luftburken givit upp, men efter koll av felkod och ett telefonsamtal med min mek var det bara att rulla vidare med bibehållen garanti trots lysande varningslampa:D . Den gick lite fett men helt ok (ECU:n tror att det är -20 grader:rolleyes: ).

Nu har jag mappat min med bredbandslambda och det ger mig en skräddarsydd mapp. Det man fixar med är EXUP-öppning, soppa-och tändmappar.

Säg 2-5 hk på topp (beroende på hur Du mappar och om Du modifierar tändkurvan), men största vinsten är en jämn och fin vridkurva samt körbarhet (på/avreaktion samt "svackor" i registret).

Enligt en kille med en RSV1000 tog han inte en meter på långrakan, så visst tusan går den bra! Nu gäller det bara att chaffisen börjar nå samma klass:näsblod :D . Det var för övrigt ytterligare en D675:a där, med en betydligt raskare chaufför än undertecknad:D

Nåja - jag kan skriva lite utförligare om någon dag (om intresse finns)...

Ha de!
 
Har just kollat runt lite försäkringar på daytona... Vem vill inte ha en sån!?!?!?! Min fråga är nu: Var försäkrar ni era?? De priser jag fick går inte ihop med min lilla plånbok :( Värsta priset var 24700 i trafikförsäkring...
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top