Triumph Daytona 675-tråden!

Så,då är man en glad ägare till ytterligare en leksak:)
Kunde inte motstå duccens skönhet,nu snackar vi sång på hög nivå:kär
Ska givetvis försöka behålla 675:an,var grym på bana igår(Sviesta)
Kanske inte jag,men hojen...haha!
 
Ingen som vill byta sin 675:a mot min Speed Triple Limited Edition -07?
Endast 3st i Sverige!
Mattsvart
Endast 50 mil och en månad gammal!
Utrustad med Arrow helsystem i titan, K&N
luftfilter och Iridium tändstift. Är givetvis
mappad för detta. Ca148hk/178kg
Framlyset är ett Duke.
Pm:a vid intresse!
 
Som det verkar kommer jag att beställa mig en 675'a tills nästa vår också, ska bara spara ihop lite pengar... Har tänkt av den svarta färgen, får nog bli en gul med massor av coolfiber ;)
 
Som det verkar kommer jag att beställa mig en 675'a tills nästa vår också, ska bara spara ihop lite pengar... Har tänkt av den svarta färgen, får nog bli en gul med massor av coolfiber ;)

Min står kanske till förfogande,färdig kittad o klar:tummenupp
 
Ingen som vill byta sin 675:a mot min Speed Triple Limited Edition -07?
Endast 3st i Sverige!
Mattsvart
Endast 50 mil och en månad gammal!
Utrustad med Arrow helsystem i titan, K&N
luftfilter och Iridium tändstift. Är givetvis
mappad för detta. Ca148hk/178kg
Framlyset är ett Duke.
Pm:a vid intresse!

Varför byta redan? S3an är ju den absolut grymmaste fabriksfightern som finns, har inte sett Ltd versionen men den låter fräck:tummenupp.
 
Last edited:
Nu finns 08orna i affärerna

Var inne och servade min idag och då stod det en turkosblå 675a med större dekaler i affären :va Nästa årsmodell kommer visst i blått med alltså. Ytterligare en att välja på då.

Blev förresten glatt överaskad på servicen 1300kr inklusive allt. Fick också servicebulentinen fixad och ny mappning. De satte dit den för helsystemet då jag kör en del bana med odjuret. Skall prova den så snabbt det bara går.
 
Var inne och servade min idag och då stod det en turkosblå 675a med större dekaler i affären :va Nästa årsmodell kommer visst i blått med alltså. Ytterligare en att välja på då.

Blev förresten glatt överaskad på servicen 1300kr inklusive allt. Fick också servicebulentinen fixad och ny mappning. De satte dit den för helsystemet då jag kör en del bana med odjuret. Skall prova den så snabbt det bara går.

Har sett den blå och jag skulle då inte köpa den, min nästa ska bli vit.
 
Någon som har lust att kanske dra en Skillnad mellan en R6á och era fina Daytona 675´s ?

Vad/Hur mkt skiljer dom åt och är det en rent överlag bättre mc?

*Skulle uppskattas väldigt mycket*
 
Är det någon som vet om Triumph säljer en färdig supersport kittad 675:a
för race har för mig att jag läste det i Teknikens värld en gång hade varit
perfekt för nästa racesäsong.
Tacksam för svar.
 
Är det någon som vet om Triumph säljer en färdig supersport kittad 675:a
för race har för mig att jag läste det i Teknikens värld en gång hade varit
perfekt för nästa racesäsong.
Tacksam för svar.

Kolla här: http://www.triumph.co.uk/uk/Triumph_Racing.aspx

Det går säkert att köpa en hoj med kittet som vilket tillbehör som helst. Det är dock inte gratis....

Här finns det mesta om kittet. Det stod en svart kittad hoj på mc mässan i Stockholm i våras.
 
Last edited:
Kanske ett av dom mindre positiva inläggen här....

Nån mer som har funderat lite över kvalitén på dessa hojar?
Min har, sedan 1:a servicen läckt olja från oljepluggen, jag
har har själv oxå bytt packning där men det läcker fortfarande,
min kåpor är oftare svarta än gula på insidan.
Min varningslampa för motorstyrningen lyser, tydligen en givare
för insugsluften som e paj, (servicetid bokad), och nu häromdan
när jag kom hem så står den o pissar vatten oxå....tycker inte det
ska ske så mycke konstigheter på en hoj som gått 500 mil....

Visst, jag är inte världens snällaste på gasen men det tror jag inte
så många här är heller, dom e ju byggda för att gasas med...
 

Bifogat

  • DSC00228.jpg
    DSC00228.jpg
    135 KB · Visningar: 86
Verkar som du fått en riktig "lemon", jisses!
Ta tillbaks den till handlaren och se till att allt fixas på garantin...
 
Verkar som du fått en riktig "lemon", jisses!
Ta tillbaks den till handlaren och se till att allt fixas på garantin...

mm, ska in till dom idag o gnälla lite, har ju en tid bokad redan för
givaren, den är ju mindre allvarlig men nu när det läcker vatten
vågar man ju knappast köra nåt mer innan det e fixat...
 
...Nån mer som har funderat lite över kvalitén på dessa hojar?
Min har, sedan 1:a servicen läckt olja från oljepluggen, jag
har har själv oxå bytt packning där men det läcker fortfarande,
min kåpor är oftare svarta än gula på insidan.
Min varningslampa för motorstyrningen lyser, tydligen en givare
för insugsluften som e paj, (servicetid bokad), och nu häromdan
när jag kom hem så står den o pissar vatten oxå....tycker inte det
ska ske så mycke konstigheter på en hoj som gått 500 mil....

Jag har samma fel på tempgivaren från luftintaget, felmeddelandet kom upp första passet under en tvådagarskörning på bana:mad: ...

Då jag hade datorn med mig läste jag felkoden och släckte lampan, men felet kom upp igen på tredje varvet i efterföljande pass. Jag rev bort tanken och mätte motståndet över givaren och det var oändligt - innebär givarpaj. Jag ringde då min Trajja-mek och meddelade att nu gasades det fullt med lampan lysande och eventuella konsekvenser behandlades som garantiärende! Detta accepterades, då felkod fanns och enda konsekvensen är att ECU-n tror att det är -20 °C och därmed pytsar på med extra soppa. Vid 1 000-mila förra veckan upprättades ett serviceärende och jag väntar nu på min nya givare. Så för detta fel kan Du lugnt köra vidare:tummenupp

Vattnet kommer förmodligen från ett brustet "knäled" i plast som finns bakom luftburken. Detta är ett "typfel" som det skrivits spaltkilometer om på 675.net

Oljan - :mad: . Det är ett nytt fel jag inte sett så mycket skrivet om tidigare... D675:an kan dra en del olja, framför allt i kombinationen helsyntet + bana, men är Du säker på att oljepluggen är boven i dramat och packningen är bytt måste det vara en skada, antingen i blocket eller pluggen! Garantiärende!

Allmänt kvalitetstänk: Vi äger och kör en hoj av "första generationen" från en mindre tillverkare. Detta innebär att man kanske kan förvänta sig någon servicebullentin. Tyvärr verkar Du ha drabbats av samtliga typfel (undantaget brunnen ECU p g a stoppswitchen, samt lossnade bultar från luftintaget/ramen) så jag kan bara hålla med XYX om att Du verkar ha drabbats lite hårdare än andra... En positiv grej kan ju vara att Du får allt fixat under garantin!

Jag tycker Du ska be verkstaden fixa samtliga ovanstående fel inklusive servicebullentinen för ECU:n på en gång (dom måste beställa prylarna för bullentinen (om Din hoj omfattas av den - ge verkstaden Ditt VIN/ram-nummer) samt knäleden till kylarslangen!) då Du har många mil kvar till ordinarie service!

Lycka till!
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top