Tristaste hojen?

Tristast

• Antal röstningar
    0

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Vilken hoj tycker ni är absolut tristast, alltså lam och tråkig och som ni inte skulle vilja tvinga er köra.
En antihoj helt enkelt

En enkel poll följer med lite hojar jag kan tänka mig folk tycker är trista, och en del jag tycker är trista.
Mest nyare hojar på min lista, vem är tristast?
Tar med en del japsracers för att få pejl på om de verkligen är så trista.
Motivera varför ni tycker en viss hoj är trist?
Välj de 3 tristaste typ.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Jag röstar på ER6 för att Gustav1 har en sådan :mattias
haha, jag ogillar namnet på den, det utsrålar tristhet, smaka på ER-6 liksom, låter som om den drevs med elmotor.
Om den är tråkig i övrigt vet jag inte, men jag förstår inte Gustavs byte till denna, när ska han växa ur tanthojarna?:lol

MT-01 bara måste vara den tristaste hojen ALLA kategorier. Den känns som en överviktig moppe. Brt-brt-brt, så har man accat igenom hela registret på 3 sec och uppnått den aktningsvärda hastigheten av 7 km/h.

Hyosungen...

.. får min röst för att den är ful... och alla BMW kan inte tänka mej nåt präktigare... Sedan glömde du alla typer av bussar t ex Gold Wing och Ultra... usch. måste dock försvara sportstern som låg lite illa till i pollen.. en ny chippad 1200 kan jag ha kul på! :3freak

Det är skillnad på sportster och sportster,
En gammal med gjutjärnsmotor var en frustande best.
Det kanske inte gick så fort men det kändes kul att köra iaf.
De nya känns bara slöa och tråkiga.

Last edited:
Silwer skrev:
haha, jag ogillar namnet på den, det utsrålar tristhet, smaka på ER-6 liksom, låter som om den drevs med elmotor.
Om den är tråkig i övrigt vet jag inte, men jag förstår inte Gustavs byte till denna, när ska han växa ur tanthojarna?:lol

..och växa upp till vad? :va

Gustav1 skrev:
..och växa upp till vad? :va
hehe, till en outlaw som flyger över krön.

gthyni skrev:
Det är skillnad på sportster och sportster,
Dn gammal med gjutjärnsmotor var en frustande best.
Det kanske inte gick så fort men det kändes kul att köra iaf.
De nya känns bara slöa och tråkiga.
jamenm asså tänk på en 883 eller nåt, 0-100 på en eftermiddag, toppfart som en ordinär stadsbuss.
Jag minns killen som skulle köra ifrån mig på min gammla oerhört risiga penselmålade RD350 med en sådan 883, ett minne för livet.

I övrigt är det lite intressant att en R1 ligger på samma nivå som den där koreanska maskinen.

Och skärp er hur kan en polisBMW ligga bra till eller Freewind som är så tråkig att färgen flagnar på husen när den kör förbi.

Last edited:
Jag svarar R1, för att det retar flest och för att jag inte har råd med en just nu... :huvet

xanlar skrev:
guldvinge... eller är det en hoj?
Nope det är en ½ bil.

edit,,jaha någon annan hann före.

Men förutom GoldWing så finns det inga tråkiga hojar alla hojar har sin charm

Silwer skrev:
Vilken hoj tycker ni är absolut tristast, alltså lam och tråkig och som ni inte skulle vilja tvinga er köra.
En antihoj helt enkelt

En enkel poll följer med lite hojar jag kan tänka mig folk tycker är trista, och en del jag tycker är trista.
Mest nyare hojar på min lista, vem är tristast?
Tar med en del japsracers för att få pejl på om de verkligen är så trista.
Motivera varför ni tycker en viss hoj är trist?
Välj de 3 tristaste typ.

Oslagbar vinnare i denna ohedersamma ranking:
1:a plats:
URAL eller DNPR eller vad den nu heter, men ni vet vilken jag menar. Enda pluspoäng för denna båge är att körkortet sitter säkert (dock inget annat)

2:a plats: allt som det står HD på. Motiven ungefär som ovanstående.

Busafreak skrev:
URAL eller DNPR eller vad den nu heter, men ni vet vilken jag menar. Enda pluspoäng för denna båge är att körkortet sitter säkert (dock inget annat)

Nu är väl inte kriterierna prestanda, utan snarare om hojen är det minsta intressant?
Tror att en Ural vrider på fler huvuden än en Suzuki Freewind...

Den absolut tristaste hojen som hittills tillverkats är tvivelsutan Honda CB 125 B6 74-77.
Den var ful, slö, otillförlitlig och hade en obegriplig matta på tanken som luktade mögel!
Luftfiltret såg ut som ett dammsugarfilter och det behövdes en fri sträcka mellan Stockholm och Nyköping för att få den att varva ur ordenligt. Den toppade då osannolika 115km/h!
Oftast så skar de innan södertälje.

Busafreak skrev:

Hah! prova det här med din vattenbuffel :hihi
bike09.jpg

bike07.jpg

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...