Tristaste hojen?

Tristast

• Antal röstningar
    0
BMW K1200R borde inte få ligga i pollen (om det nu var R) 165 bakhjulshästar, 275 blås på Mugello, varvtider som en dålig 250 i VM :D. Jag har i och för sig bara kört dom i MotoGP depåerna men... Nja trist är den inte! Låter grymt maffigt med Laser-pipa dessutom!

Och S modellen går ju inte illa den heller, polaren körde en sån på 7.57 på nordslingan, helt standard...(Vart lägger jag upp filmen? 18 meg zippad :D)

EDIT: Tråkig behöver inte betyda långsam, såg att giXXXXerERERRRRR :3freak 1000 fått en del röster :rofl

Last edited:
honda deauville 650
56hk, 223kg
Deauville_rv.JPG

xyx skrev:
Nu är väl inte kriterierna prestanda, utan snarare om hojen är det minsta intressant?
Tror att en Ural vrider på fler huvuden än en Suzuki Freewind...

Exakt !! :)

Alla former av "allround" hojar är ganska trista tycker jag. De är säkert oerhört...bra...men inte det minsta intressanta. Som båtmotorer ungefär...eller ATV´s. De finns där och gör sitt jobb..se´n slänger man dem ..

Fist Woman skrev:
Den absolut tristaste hojen som hittills tillverkats är tvivelsutan Honda CB 125 B6 74-77.
Den var ful, slö, otillförlitlig och hade en obegriplig matta på tanken som luktade mögel!
Luftfiltret såg ut som ett dammsugarfilter och det behövdes en fri sträcka mellan Stockholm och Nyköping för att få den att varva ur ordenligt. Den toppade då osannolika 115km/h!
Oftast så skar de innan södertälje.

Jag skulle gärna ha en så´n klassiker faktiskt. Har du den kvar nånstans?

Buell XB12X Ulysses... Suck vilket halvjobb, påminner lite om en SUV, stor, tung och varken bra på asfalt eller grus. Den tycker vi inte om...

den mest trista hoj jag kört är KAWA zxr1100 :arsele

hade förväntat så mycke mer än den hade att erbjuda :brinnerup

Inte kört så många men Honda CB750'n på körskolan var tristast. En klassiker som kvalitetsmässigt och bruksmässigt säkert är skit bra, men den utstrålade tråkighet. Hellre en Sportster 883 från 98, den väcker i alla fall känslor.

hmm

det absolut tråkigaste jag har kört var en honda transalp 600 eller va det va
till och med min gamla yamaha dt50 va mer spännande

Nu har jag som tur är aldrig testat en men jag lägger min röst på guldvingen.. (hört nån stans att den faktiskt klassas som mc :fakta ) :hihi

hmmm harkel harkel!! titta vilken som e roligast då?

står det inte falco där kanske :banana

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...