andersbrink
hasenfrasen
View attachment 420651
Någon som vet vad detta är för koppling som sitter på min GSX-R1100 1991 ?
Det är en diafragmakoppling. Mycket enklare att få till "snabba och riviga starter" med den än med 4-fjäders kopplingen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
View attachment 420651
Någon som vet vad detta är för koppling som sitter på min GSX-R1100 1991 ?
Hur får jag tag i starkare fjädrar ?
Jag tittade på Suzukis sprängskisser senast i går kväll.
Är inte alls säker på vad jag skall köpa.
Jag har löst mysteriet.
Dom rackarna har satt en Bandit koppling i min motor. (suck)
Hur gör jag nu ?
Jag har läst att Bandit-kopplingen är vekare än GSX-R original.
Jag gissar att jag har runt 150hk. Klara Bandit kopplingen det ?

J-Bone, vart köpte du den. Har du rekommendation på någon webshop med artikelnummer ?
Har beställt nya brickor på AVAmc. Shit vad dom kan ta betalt för några brickor. Har lite bråttom att fixa kopplingen då jag skall plåga hojen lite på Gotland-ring nästa vecka. Ska bli kul.![]()
Vad har dom små skruvarna för funktion ?
Tack, bra info!1127-toppen funkar rakt av på 1157'an. Du lär dock byta släpan för kamkedjan baktill på toppen.
Kammar hämtar du enklast från 86-90 gsxr1127 .330" lyft eller 88-89 gsxr750 (bästa kammarna) .350" lyft.
Jag rekommenderar inte trimkammar med mer lyft än .350" till originalvipporna. Vippor bör bytas vid kambyte - om inte - rekommenderas översyn typ var 500 mil.
Gör någon annan än Suzuki nya kammar med samma mått?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |