Trimning av oljekylda GSXR-tråden

Kollade märkningen på kolvarna. 3st H58G4 och en J55A6? Såklart är det den ensame som har spökat. 4617PS tror jag det står på alla. Fotade inte så noga på det.

Nån som har en rörstyrning till kamöverfall? .PIN 09206-08001
Funkar det utan?

Jag behöver även BOLT (L:19) 09106-07010 mitten ventilkåpa. Ev får jag svesta en mutter på den gamla. Insex grrr.

4 st COVER 33543-48B00 skulle även sitta fint. Då mina tändstiftsbrunnar alltid har småsten :-( . Fick inte på tändstiftsnycklen. Kollade ner och en 2mm sten ivägen :-( . Den gick inte att blåsa ut förrän jag spräckt den...

Ref. http://www.ronayers.com
 
Last edited:
Nån som har en rörstyrning till kamöverfall? .PIN 09206-08001
Funkar det utan?

Jag behöver även BOLT (L:19) 09106-07010 mitten ventilkåpa. Ev får jag svesta en mutter på den gamla. Insex grrr.

Huvudsaken kolvarna väger lika mycket.

Jag har både rörpinne (du måste ha dem) och ventilkåpsbult i min parts-bin. Var bor du? Finns för avhämtning i Hedesunda.
 
Alltid lika roligt att få delar över :-( . Kamkedjeskidan(eller vad den nu heter). Hoppas jag slipper lyfta toppen. Insugskammen åker ur, hoppas det räcker....
 
Hur gjorde du, ett till hål i ventilkåpan eller på annat ställe?

En sån här rackare

$_35.JPG
 
Hej, jag har en gsx-r 750 -85 som vevstaken har gått av på, med ett stort håll i blocket som följd, så min fråga är hur mycket trim pallar en originalstake av?? Då det va 771cc kolvar ,1100kammar, v&h tändpickup, bts34ss förgasare och ett termignoni helsystem och portad topp.
P.S. Jag har en motor i delar allt finns utom block cylinderrad
 
Ja alltså "hur mycket trim" är väl en relativ fråga, det brukar vara varv som dödar vevstakar. Jag har byggt en 750 turbo med ca 280hk och den höll då för 20 repor i bänk iallafall.
 
Geschwindt bänkade sin 1127 till 425 hästar med originalstakar. Som sagt, varv dödar. Spikningar dödar kolvbultar. Brustna kolvbultar dödar kolvar. Döda kolvar dödar vevstakar.
 
När staken gick av så hade jag svindlande 7000 varv, den har inte skurit på veven eller någon kolvbult å rätt oljenivå var det. kan en stake bara gå av, motorn va renoverad för drygt 10 år sen å har nog gått över 2000mil iallafall
 
Var skulle ni starta bestyckningsmässigt på en RS36 brygga till följande motorspec?
1216, portad, 30/25 ventiler, standard R-kam, delkevic grenrör och slipon, 50mm trattar med sockor
 
Var skulle ni starta bestyckningsmässigt på en RS36 brygga

I relativt kalla sverige bör du jetta upp ett steg från default som är 130 dvs 132.5. Var observant på flottörnivån som bör ligga på 17 mm. Från fabrik kommer de satta hur som helst.

http://andersbrink.se/tech_carburators.html (infon är ca 17 år gammal men gäller än)

T.ex. mina RS40 med 1370cc kör med 142.5 som levereras med 140.

Använd enbart Mikunis originalmunstycken dvs den med fyrkant-i-fyrkant stämplat på sig.
 
I relativt kalla sverige bör du jetta upp ett steg från default som är 130 dvs 132.5. Var observant på flottörnivån som bör ligga på 17 mm. Från fabrik kommer de satta hur som helst.

http://andersbrink.se/tech_carburators.html (infon är ca 17 år gammal men gäller än)

T.ex. mina RS40 med 1370cc kör med 142.5 som levereras med 140.

Använd enbart Mikunis originalmunstycken dvs den med fyrkant-i-fyrkant stämplat på sig.

Okej sjysst, jag läste inläggen på sidan och om jag fattar rätt så behöver man inte ändra på något annat munstycke än "mains"?

Bara sätta float height och i med 132.5 mains? Var skulle du börja med nålhöjd?
Sen bara justera idle mixture och provköra?

=)
 
Mittenläget på nålarna är en bra start. Kom ihåg att körbarheten bara skall beaktas med rejält uppvärmd motor, iaf för gatkörning. För strippen vill du gärna ha lite fetare eftersom motorn då oftast bara är fesljummen vid start.
 
Mittenläget på nålarna är en bra start. Kom ihåg att körbarheten bara skall beaktas med rejält uppvärmd motor, iaf för gatkörning. För strippen vill du gärna ha lite fetare eftersom motorn då oftast bara är fesljummen vid start.

Tack, det handlar om en ren gatmoppe =)
 
Det är avståndet från tätningsytan mellan förgasarkropp och flottörhus upp till högsta punkten på flottören. Notera att du lär vinkla förgasaren så att nålventilen precis tätar OCH att den inbyggda fjäderbelastade distanspinnen inte trycks in av flottören dvs lätt anliggning. Du justerar genom att böja flärpen som distanspinnen går emot.
 
Vad tror ni? Turbon slut eller ventiltätningarna?

 
"Ja"... :hihi ...eller kollapsade kolvringspår. Skruva loss en insugsslang, plugga oljan till turbon och se till att turbon inte kan snurra och prova igen att blippa gasen ett par gånger.

Hehe, bra svar :hihi Kolvringspåren hoppas jag inte på... Men bra tips att låsa turbon och plugga oljan! Det ska jag prova. Hoppas det slutar ryka då så jag slipper byta ventiltätningar eller kolvar.
 
Back
Top