Silverryggen
S-BACK MOTARDS
- Gick med
- 15 Jun 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
andersbrink skrev:2216347Ersätta ex-tanten med porrfilm ter sig bättre på en 42" plasma än med bigblock?![]()



Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
andersbrink skrev:2216347Ersätta ex-tanten med porrfilm ter sig bättre på en 42" plasma än med bigblock?![]()
Silverryggen skrev:2227359Skulle sätta på mina Keihin,förg igår men det gick inte så bra...
Problem1:
Fel delning... 85-93-85, fick bygga om dom till rätt delning(77-93--77). tog nästan hela kvällen..
Problem2:
Accpumpen tar i generatorn.(1.) Raspade bort lite mtrl. vid den övre bulttunneln till gen, med förgasarna kommer inte riktigt rakt på gummina, och sätter jag dom så pumpen hamnar under framför blir det helt fel.
Problem3:
Insugsgummina är åt he.te för stora!! Hur kan det komma sig?? Mina org CV38 (med gjutet insugsrör) får jag värma gummina och pressa dit dem, men på de här FCR:na sitter det ett svarvar rör som det är mycket minde ytterdiam på... Får inte gummina at klämma om röret, hur göra? Ska jag skaffa andra insugsgummin(finns ju typ 5 olika, kanske till CV36?) eller ska man försöka fixa andra rör till förg(dyra!)
Problem4 Efter mycket krånglande insåg jag att jag fick sätta tillbaka mina CV-förg , tog bort bränslefiterna som va fulla med skit, när jag vrider på kranen nu med motorn avstängd så svämmar flotörhusen över sporadiskt, vilket dom inte gjordr innan.. Kan inte nålventilen hålla en fullflödeskran eller vadå..
lagom kul e det iaf
__________________
Jonas Gardèus skrev:2227382Dom där förgasarna är fall förgasare och det kan du inte ha på din motor.
Silverryggen skrev:2227359Skulle sätta på mina Keihin,förg igår men det gick inte så bra...
Problem1:
Fel delning... 85-93-85, fick bygga om dom till rätt delning(77-93--77). tog nästan hela kvällen..
Problem2:
Accpumpen tar i generatorn
Problem3:
Insugsgummina är åt he.te för stora!!
Problem4: Efter mycket krånglande insåg jag att jag fick sätta tillbaka mina CV-förg , tog bort bränslefiterna som va fulla med skit, när jag vrider på kranen nu med motorn avstängd så svämmar flotörhusen över sporadiskt, vilket dom inte gjordr innan.. Kan inte nålventilen hålla en fullflödeskran eller vadå.. lagom kul e det iaf
__________________
Silverryggen skrev:2227419Nej, du tänker på Keihin FCRD där d:et står för Downfraft, de här heter horizontal...
Ta reda på innan du skriver...
Silverryggen skrev:Accpumpen tar i generatorn.(1.) Raspade bort lite mtrl. vid den övre bulttunneln till gen, med förgasarna kommer inte riktigt rakt på gummina, och sätter jag dom så pumpen hamnar under framför blir det helt fel.
gixxer_1255 skrev:2227657Problem 1: Har du lyckats ändra delningen?
Problem 2: Går det att byta plats på förgasana, så att den med axpump inte tar i generatorn?
Problem 3: Byt gummin
Problem 4: Det är möjligt att dina nålventil i CV-gasarna börjar bli slitna och med vacumkran så är kranen stängd med avslagen motor och med Pingelkranen så flödar den när den står med öppen kran och motorn avslagen.
andersbrink skrev:2228115Slipa bort det övre generatorfästet helt och hållet. Den tätar ju med en o-ring i generatorn och krafterna för att driva generatorn är väldigt försumbara och generatorn hade lika gärna kunna hållas på plats med två stycken M6 skruvar.
Jonas Gardèus skrev:2227871Va inte så stöddig.
Det är inte jag som har missat på delningen och om dom passar.
Sätt dit orginal förgasarna och åk fort istället!
Silverryggen skrev:PS. Du har inte en uppsättning gummin på dina 17st toppar, i bra att ha garderoben, som skulle kunna tänkas passa ovanstående mått?(Bra betalt)
Silverryggen skrev:Nån som har gummin liggandes som passar, måtten finns ju på bilden..
andersbrink skrev:2228581Toppar är mer beständiga än insugsgummin, tyvärr.
gixxer_1255 skrev:2228675I(Sålde ett par förra veckan)
andersbrink skrev:2181882Toppen, vem har trimmat den och vad är gjort åt den?
masracer1100 skrev:2216465En fråga.
Har en orginal 1100gsxr 89 med monterat v&h avgas. (låter gött).
Frågan. vad ska jag göra åt tändningen, en sats med 5grades tändning.
mm.
E bra sugen på o turbo konvetera zukan.
![]()
masracer1100 skrev:2229789Passar en 92 bak fälg på min 89 ...????
Silverryggen skrev:2231841Nån som vet (ytter)diametern på Mikuni CV38?? Så jag vet hur stora jag ska svarva bussninagrna...
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |