Trimning av oljekylda GSXR-tråden

Startproblem

1127 motor med RS 36:or och powerpack tändning.
Har precis fått ihop allt och skall provköra motorn - inte ett liv.
Startmotorn går runt med bra fart, gnista finns på 1:an och 4:ans stift (har ej kollat 2:an och 3:an). Det kommer soppa ur accpumparna när jag ger gas så jag antar att det finns soppa ???
Har köpt gasarna beggade, men plockat isär och rengjort dem och satt flottörhöjden på 17 mm, nålar i mittenläget och skruvat ut luftskruvarna ett varv. Huvudmunstycken på 142,5 inga filter.
Vad kan det vara för fel ???
Kan kammarnas inställning spöka till det så att det blir pannkaka ?
Det låter inte som det är "någon stuns" i motorn när den drar runt.
Bike Weekend närmar sig och desperationen tilltar :huvet :mad: :4skrika
Nån som har några bra idéer, så blir jag :banana :lol
 
Skifta kablarna till 1/4 med 2/3-spolarna. Tänder den inte till med startgas är det definitivt något tändningen - om stiften är torra. Kammarna? Well... klart det kan vara. Prova originaltändningen med originalspolar, den klarar ju av upp till 300 pållar. Kompression, bränsleblandning och gnista e ju "bara" det som behövs.

J.J skrev:
2237251 1127 motor med RS 36:or och powerpack tändning.
Har precis fått ihop allt och skall provköra motorn - inte ett liv.
Startmotorn går runt med bra fart, gnista finns på 1:an och 4:ans stift (har ej kollat 2:an och 3:an). Det kommer soppa ur accpumparna när jag ger gas så jag antar att det finns soppa ???
Har köpt gasarna beggade, men plockat isär och rengjort dem och satt flottörhöjden på 17 mm, nålar i mittenläget och skruvat ut luftskruvarna ett varv. Huvudmunstycken på 142,5 inga filter.
Vad kan det vara för fel ???
Kan kammarnas inställning spöka till det så att det blir pannkaka ?
Det låter inte som det är "någon stuns" i motorn när den drar runt.
Bike Weekend närmar sig och desperationen tilltar :huvet :mad: :4skrika
Nån som har några bra idéer, så blir jag :banana :lol
 
J.J skrev:
2237251 1127 motor med RS 36:or och powerpack tändning.
Har precis fått ihop allt och skall provköra motorn - inte ett liv.
Startmotorn går runt med bra fart, gnista finns på 1:an och 4:ans stift (har ej kollat 2:an och 3:an). Det kommer soppa ur accpumparna när jag ger gas så jag antar att det finns soppa ???
Har köpt gasarna beggade, men plockat isär och rengjort dem och satt flottörhöjden på 17 mm, nålar i mittenläget och skruvat ut luftskruvarna ett varv. Huvudmunstycken på 142,5 inga filter.
Vad kan det vara för fel ???
Kan kammarnas inställning spöka till det så att det blir pannkaka ?
Det låter inte som det är "någon stuns" i motorn när den drar runt.
Bike Weekend närmar sig och desperationen tilltar :huvet :mad: :4skrika
Nån som har några bra idéer, så blir jag :banana :lol

Powerpack grejjen är ju inte känd för sin hållbarhet direkt, kolla resten av gnistorna. Har meckat med en sån och då blåstes gnistan ut, funkade klockrent med orginal CDI'n.
 
Startproblemet avhjälpt

Jaha, då snurrade den igång. Det var kammarna som stod galet, loss med dom, flytta, ihop igen och den startade med en gång. :banana :tummenupp (Kändes ganska rapp - iallafall med blåställ på). Har någon någon aning om huvudmunstycket på denna komination: 1127 orginal kolvar, portad, lite planad topp, Yoshi pipa, RS36:or som jag har 30 mm. trattar på ???? (Ja ja ,jag skall bänka den hos Matte sen, hinner inte innan BW)
 
J.J skrev:
2239156 Jaha, då snurrade den igång. Det var kammarna som stod galet, loss med dom, flytta, ihop igen och den startade med en gång. :banana :tummenupp (Kändes ganska rapp - iallafall med blåställ på). Har någon någon aning om huvudmunstycket på denna komination: 1127 orginal kolvar, portad, lite planad topp, Yoshi pipa, RS36:or som jag har 30 mm. trattar på ???? (Ja ja ,jag skall bänka den hos Matte sen, hinner inte innan BW)

127,5 kanske 130
 
gixxer_1255 skrev:
2239224 127,5 kanske 130

Aj då ! Jag hade bara 142,5 så dom sitter monterade. Får leta munstycken imorgon. Visst är det så att man skall hålla sig till orginal, med dubbel fyrkant.
 
De kommer från Mikuni med #130 monterat. Min 1216 med megafon ville ha #125 men det i 30-gradig värme. Monterar du 132.5 är du iaf lite fet. Gör väldigt lite på 201 meter men däremot möjligen på 402. Jag plockar med mig min munstyckslåda så kan du prova olika om du vill.
Har: 122.5, 125, 130, 132.5, 135 och 137.5


J.J skrev:
2239156 Jaha, då snurrade den igång. Det var kammarna som stod galet, loss med dom, flytta, ihop igen och den startade med en gång. :banana :tummenupp (Kändes ganska rapp - iallafall med blåställ på). Har någon någon aning om huvudmunstycket på denna komination: 1127 orginal kolvar, portad, lite planad topp, Yoshi pipa, RS36:or som jag har 30 mm. trattar på ???? (Ja ja ,jag skall bänka den hos Matte sen, hinner inte innan BW)
 
andersbrink skrev:
2239334 De kommer från Mikuni med #130 monterat. Min 1216 med megafon ville ha #125 men det i 30-gradig värme. Monterar du 132.5 är du iaf lite fet. Gör väldigt lite på 201 meter men däremot möjligen på 402. Jag plockar med mig min munstyckslåda så kan du prova olika om du vill.
Har: 122.5, 125, 130, 132.5, 135 och 137.5

Låter kanon (om man hinner och har lust).
Är det att föredra att köra fett kontra snålt ? (Har fått för mig det.)
 
J.J skrev:
2239669 Låter kanon (om man hinner och har lust).
Är det att föredra att köra fett kontra snålt ? (Har fått för mig det.)

För snålt = våldsamt mycket mindre effekt & skadligt. För fett = väldigt marginalt mindre med effekt och oskadligt.
 
andersbrink skrev:
2239723 För snålt = våldsamt mycket mindre effekt & skadligt. För fett = väldigt marginalt mindre med effekt och oskadligt.

Tack !
Då låter det som man kan lugna sig till den skall upp i bänken - om den nu inte går illa förstås. Vad kör man för drevning på en sniktrimmad 1127:a ?
 
J.J skrev:
Vad kör man för drevning på en sniktrimmad 1127:a ?

När jag körde i USA hade jag 14/53 på min gixxer, fast med 1740 hjulbas och lustgas och 201 meter. Drevningen är väl minsta problemet om din kopplingshand fungerar. 15/45 låter väl annars rätt normalt för en kort gammal gixxer.
 
Keihin Fcr 39

Nu har jag svarvat till bussningar för att det ska passa i mina insugsgummin, filat bort fästet till gen. satt dit eländet och tillverkat en returvajer, startar och går fint men jag får inte till nån tomgång alls... Justerskruven står i bott men trottlarna är helt stängda... Det sitter ju stora(200) munstycken i bakkant, ska den suga luft därigenom vid tomgång eller vad, blir inte klok på det...

Men satan vilket fint gassvar och ljud det blev!!!
 
http://www.factorypro.com/tech/carbkei.html

Silverryggen skrev:
2241619 Nu har jag svarvat till bussningar för att det ska passa i mina insugsgummin, filat bort fästet till gen. satt dit eländet och tillverkat en returvajer, startar och går fint men jag får inte till nån tomgång alls... Justerskruven står i bott men trottlarna är helt stängda... Det sitter ju stora(200) munstycken i bakkant, ska den suga luft därigenom vid tomgång eller vad, blir inte klok på det...

Men satan vilket fint gassvar och ljud det blev!!!
 
Finns det NÅGOT som INTE finns på Factory Pro!!

(slås HELA TIDEN av häpnad hur mycket GO info där finns!, synd bara att det är så svårt att HITTA den...eller så är jag en usel människa, och borde lära mig websök på ett bättre sätt! ;))
 
masracer1100 skrev:
2243821 Nån som vet nån bra färg (svart) till grenrör. behövs lackas. färgen har släppt .
har ett v&h system 4 te 1.

Biltema 36-253 Hotpaint, sandblästra grenröret noga lägg sedan på 4-5 lager, första gången du startar hojen luktar det apa och ryker som faen, då härdar färgen och blir matt, sen sitter den finfint.
 
Dagens träningstips! :

Provkör dina nya Keihin förgasare (tokfett) för att se hur det fungerar, kör ca 4-5 km (beroende på träningsvana...) Stanna sedan vid ett rödljus och håll igång motorn utan ordentlig tomgång med gasen, accpumpen pissar då in massor med överflödig soppa.. Sen kör du slut på batteriet när den är HEL-sur... Ring alla polare med småbilar utan dragkrok så att du säkert får gå hem... Sen börjar du putta din "lätta" motorcykel så sakta längs cykelbanan, givetvis i helställ, svettigare än så blir man inte, garanterat, inte ens efter en rökdykning.

PS. Sen BEHÖVER man inte köra sönder ett knutkors och banka skiten ur bilen i rent vredesmod, men det hjälper... :huvet
 
Mer komp eller inte?

Ökat komp ger ju högre effekt, men har man någon större vinst på att gå upp till 12:1 på en i övrigt standard 750-85 genom att plana toppen?
Och isåfall finns det tillgodo på kamtimingen/ventil-kolvspel för att få 104/103 med standardkammar.
Plana gör jag själv och borrning är inte aktuell så cylvolym blir samma.

Samma fråga angående 1052 som ev borras 1109?

När man byter styrningar på en 1052, är det alltid ett krav att brotcha styrningarna eller är det bara om spelet blir för tajt?
Alltså blir styrningarna ovala eller så vid ipressning?
Till hösten blir det 7/11 så nu väntar en renovering och hopsättning av 1052motor men först skall det bytas topp på 750:n så att det blir några månaders hojåka till i år.
 
Blitzen skrev:
2251680 Ökat komp ger ju högre effekt, men har man någon större vinst på att gå upp till 12:1 på en i övrigt standard 750-85 genom att plana toppen?

Det är tajt från början i en 750-motor mellan kolv och ventil. Avrådan.

Nya styrningar ska brotchas med speciell 5.00 brotch och honas med speciellt borste, annars är det meningslöst med bytet. Ventilras kommer som på posten när en eller två av 16 styrningar är lite för tajta. Trego Maskin AB i Ljusdal säljer brotschar (ca 800 kronor styck) och honingsborstar (ca 250 kronor styck).
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top