Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Banane skrev:2181825Vad skulle dessa modifieringar resultera i på bakhjulet
1216cc wiseco 13:5 smidda kolvar
advanced unit 5 grader förtändning
portad topp
micron 4-2 grenrör micron supertrapp
cv 40r dynojettade med öppna luftfilter
Det är en GSX-R 1100 -91 i grunden.
Finns det ngt att tjäna på att skippa dynojettet o köra orginalluft burk? Jag är skeptisk till s.k dynojetkit...
andersbrink skrev:2181882Det enda du med säkerhet kan säga ger mer är effekt är kubik- och kompressionshöjningen. En taskig portning kan ge mindre eller mer hästar. Tändförställaren ska bort iom att du kör med så hög kompression (ger bara mer mellanvrid på en lågkompad originalmotor, ingen effektökning längst upp i registret).
Beroende på toppen och skick på motorn kan du ha allt från 120 till 160 hästar på bakhjulet.
Toppen, vem har trimmat den och vad är gjort åt den?
Banane skrev:Inga kommentarer ang öppna filter o dynojet?
andersbrink skrev:2180690Jag har för mig stakarna är identiska med 1127'an, men jag kan inte svära på det. Det lär märka då du motorbromsar efter första fullgasvarvningen, håller motorn då - lär den hålla många mil.QUOTE]
Men hur stort mellanrum bör det vara mellan kolv och topp och kan man mäta detta när toppen är på genom att tex sticka in en alu- eller plasttråd
i tändstiftshålet och sedan dra runt motorn och därefter mäta tråden hur platt
den har blivit.
GSRecycle skrev:Men hur stort mellanrum bör det vara mellan kolv och topp
1327cc skrev:2181592"jag har en beggad i min bra-å-ha-låda,"
Jag undrar om du har lust att mäta diametern på startmotordrevets-lageryta?
Snäääälla![]()
andersbrink skrev:2182270Lödtenn. Minst 1.2 mm spalt mätt på kolvtoppen ovanför kolvbulten. Träffar lodet fel så vickar kolven och det blir felmätt. Mät flera gånger.
Silverryggen skrev:2185480Nu ska väl ändå mina bensinkransproblem vara lösta...
Fick fatt i en näst intill ny PINGEL kran, med endast ON/OFF vilket ju är bra.
Kan man köra med gängtejp mellan kran/platta om inte med vad isf, skall man göra en papperpacning mot tanken eller hur ska man täta där... tacksam för svar..
Silverryggen skrev:2185480Nu ska väl ändå mina bensinkransproblem vara lösta...
Fick fatt i en näst intill ny PINGEL kran, med endast ON/OFF vilket ju är bra.
Kan man köra med gängtejp mellan kran/platta om inte med vad isf, skall man göra en papperpacning mot tanken eller hur ska man täta där... tacksam för svar..
gixxer_1255 skrev:2185553Pingel kran, är det bara jag som haft problem med dom? Mina har alltid kärvat ihop och börjat gå tok tungt att öppna och stänga eller så har dom inte stängt ordentigt. Jag tycker dom är kass, jag brukar åka till en VVS-firma istället och köpa en Mora-link eller FM-Mattson istället dom funkar kanon bra. Det är iof lite pyssel att tillverka anslutnings plattan men det är det värt.
Gixxerrider skrev:2185676Jag kör trimmad som är borrad, portad Mikuni RS 40 en -89 med orginalkran
och det funkar för mig går att dra ur den på alla växlar.
Silverryggen skrev:2185770Har inga sådana flödesproblem, men orginalkranen med vaccum får inte plats ernt fysiskt
andersbrink skrev:2185518Rugga gängorna på kranen lite lätt med en liten fil så att gängtejpen inte glider så lätt. Använd rikligt med gängtejp, fast se till att inte något hamnar i tanken.
andersbrink skrev:2182270Lödtenn. Minst 1.2 mm spalt mätt på kolvtoppen ovanför kolvbulten. Träffar lodet fel så vickar kolven och det blir felmätt. Mät flera gånger.
GSRecycle skrev:2190338Har nu mätt med 1.5mm lödtråd och som synes på bilden ligger spalten runt
1mm. En viss osäkerhet finns att mätningen inte blev ovanför kolvbulten
men flera mätningar gav samma resultat.
Frågan är om jag vågar köra eller är det bara att bita i det sura äpplet och
riva för att sätta dit en extra cylinderfotspackning.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |