trimmning...

Gick med
16 Mar 2003
Ort
Helsingborgs trakten!
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
är det någon här som trimmat sina 125or?? :squid
jag funderar på att göra det, effektavgassytem, större förgasare, dreva, koniskt luftfilter :D
skulle det räcka att bya till större munstycke istället för att byta hela förgasaren?? :confused:
 
AdrenalineRush skrev:
är det någon här som trimmat sina 125or?? :squid
jag funderar på att göra det, effektavgassytem, större förgasare, dreva, koniskt luftfilter :D
skulle det räcka att bya till större munstycke istället för att byta hela förgasaren?? :confused:

trimma är väl lite synd att kalla det, men jag har effektsystem och koniskt filter, har bara bytt munstycke...
 
Mieron Power effektavgassystem, Mikuni TM34 Flatside förgasare, Silver High Flow koniskt luftfiler, ATAC ventiler. Letar efter 180cc också.
 
motorChrille skrev:
Vad är ett "Koniskt filter" ? Ger mycket effekt?

Det är ett filter som man sätter direkt på förgasaren.. så man anväder inte luftburken.. Det är koniskt därav uttrycket.. Men det finns helrunda också.

Man får ett högre insugningsljud också :squid

På bil säger man att det ger ca 6-7hästar på motorcykel har jag inte en aning... :o
 
Sätter man på ett koniskt luftfilter innebär det oftast större flöde av luft till förgasaren. Det är väl inte direkt bra om motorn får för mkt luft i förhållande till hur mkt soppa den får, därför bör man bestycka om förgasaren så den får mer soppa. Utan att bestycka om förgasaren får man ingen krafthöjning och om man väl skulle bestycka om förgasare så är höjningen i kraft inte särskilt stor, gissar på att man knappt märker den! Däremot låter det SÅÅÅ mkt fränanre i förarsadeln med koniskt! :p
 
Estremo skrev:
Mieron Power effektavgassystem, Mikuni TM34 Flatside förgasare, Silver High Flow koniskt luftfiler, ATAC ventiler. Letar efter 180cc också.

34mm fögasare, eller??
vad gör din mc då!? :brynad
 
är det ingen som vet om det skulle räcka me ett nytt munstycke istället för en hel förgasare, hur många sl större isf?? :confused:
bör man ändra ojleflödet när man gjort allt detta på hojjen, så den får mer?
 
AdrenalineRush skrev:
är det ingen som vet om det skulle räcka me ett nytt munstycke istället för en hel förgasare, hur många sl större isf?? :confused:
bör man ändra ojleflödet när man gjort allt detta på hojjen, så den får mer?

klart det räcker med orginalförgasaren, men ska du ha 180cc o större trim kan det vara en bra idé o trycka på en ny förgasare..
 
men orgilargörgasaren e en mikuni 26mm... lite lite kanske.... jag har inte tänkt fläska på en 180cc, behåller 125cc :fakta
 
AdrenalineRush skrev:
men orgilargörgasaren e en mikuni 26mm... lite lite kanske.... jag har inte tänkt fläska på en 180cc, behåller 125cc :fakta
Att byta upp sig till en större cylinder på 125:an bör vara förbjudet! Nee 125:a ska vara 125:a. Men en större förgasare på Tzr:en skull inte sitta fel.
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top