Trimmad CBR1000RR

Rottisen skrev:
Vi har bokat Kemora 3,4/6 ska ni med?

Nope, Virtasalmi helgen innan, sen blir det väl Kemora någon gång i Juli kanske, förmodligen med Max Kinnanders gäng. Dessutom har jag bokat licenskursen på Midlanda 17-18 juli.

Men om ni åker senare i sommar till Kemora så kanske jag hänger på, släng iväg ett mejl till mej ifall det blir så...
 
valmers skrev:
Tur att det är kassettväxellåda och rejskyl original då....

Det skulle ändå förvåna om inte HRC plockat fram ett kitkyl iaf. Att den har kasettväxellåda hindrar väl inte att det följer med växellådsdrev i kitet?
 
Kawan e värdelös alla drar den även en liten blade för att inte prata om vad en retta gör med den :D
Kawan kräver sin man bakom styret thats it..att den är nervös fixar man lätt med en öhlins styrdämpare.
 
Motopark

...ska bli intressant att se Tomas CBR varva ut på Motopark, vad jag förstår så är det till skillnad mot Kemora en bana som passar effektstarka hojjar...dessutom är det väl så att...är man dels återförsäljare för Honda, dels ägare till en trimmad CDR 1000 accepterar man INTE att komma tvåa...ooops...glömde...det är ju ingen tidtagning :hihi
 
Kawasaki

...sen ryktas det visst om att "bemari" (skumt nick :rolleyes: ) ska ha preppad sin 600 inför motoparkkörningen...och då inte bara en körning i bänk utan kanske rent av lite ny färg...tur att Tomas inte har backspeglar...för det vore ju katastrof om han plötsligt ser en nylackad kawa 600 som ligger i baksuget... :D
 
nabru skrev:
...sen ryktas det visst om att "bemari" (skumt nick :rolleyes: ) ska ha preppad sin 600 inför motoparkkörningen...och då inte bara en körning i bänk utan kanske rent av lite ny färg...tur att Tomas inte har backspeglar...för det vore ju katastrof om han plötsligt ser en nylackad kawa 600 som ligger i baksuget... :D

Ja är det någon som kan hänga med Thomas så är det ju "Bemari"(?) Han kan verkligen koka soppa på en spik med sin gammelhärk...

...han skall åka med mej till Motopark så jag tänkte peppa honom hela vägen dit... :D :tummenupp

Lasse, vad f-n betyder Bemari... eller är det Be Marie det betyder, jag provade med Irameb också men det funkade ännu sämre, Lasse, hjälp oss... :tungan
 
Niklasinorr skrev:
Snacka med Thomas på ATOM... http://fullspeed.to/atom


Jävligt bra att de på sidan demonstrerar skillnaderna med olika korrigerings metoder typ; SAE, DIN STD Uncorrected.
Om alla Skulle använda sig av SAE så skulle man slippa vissa jobbiga diskussioner med folk som bänkat sin knarr på andra sätt.
Tex tidningen Bike. De mäter effekten på kopplingen av nån märklig anledning
och säger att de flesta tidningar gör de. Stor lögn, jag premurerar på två engelska tidningar och de använder alltid SAE!!
 
Niklasinorr skrev:
Ja är det någon som kan hänga med Thomas så är det ju "Bemari"(?) Han kan verkligen koka soppa på en spik med sin gammelhärk...

...han skall åka med mej till Motopark så jag tänkte peppa honom hela vägen dit... :D :tummenupp

Lasse, vad f-n betyder Bemari... eller är det Be Marie det betyder, jag provade med Irameb också men det funkade ännu sämre, Lasse, hjälp oss... :tungan

Låter kanon! Och jag ser också fram emot en förklaring till nicket...
 
Major Bif skrev:
Niklasinorr skrev:
Snacka med Thomas på ATOM... http://fullspeed.to/atom


Jävligt bra att de på sidan demonstrerar skillnaderna med olika korrigerings metoder typ; SAE, DIN STD Uncorrected.
Om alla Skulle använda sig av SAE så skulle man slippa vissa jobbiga diskussioner med folk som bänkat sin knarr på andra sätt.
Tex tidningen Bike. De mäter effekten på kopplingen av nån märklig anledning
och säger att de flesta tidningar gör de. Stor lögn, jag premurerar på två engelska tidningar och de använder alltid SAE!!

Bike mäter på bakhjulet som alla andra, sen räknar dom om det till kopplingen av någon för mej helt meningslös anledning...

Jo, både Performance Bikes och Superbike Magazine kör ju bakhjulseffekt, SAE, dessutom lägger dom vridkurvan gentemot utväxling på varje växel vilket är ett helt suveränt sätt att visa hur draget "känns"
 
eisbaer skrev:
Nya rettan gav hela 165,5 hk på bakhjulet i Mcvaruhusets bänk medans hondan fixade 150,7 orginal och 159,5 med slip-on. Superex av Rettan kanske =)

Allt enligt Micke på McV.
Tyvärr så använder Mc -Varuhuset Standard korr.
Med andra ord mcDonaldssiffror!
Jag har påtalat det flertalet ggr då jag varit förbi; Börja använd SAE istället för STD!

Gamla Schneiders som numera är ett HondaCenter bänkade en ny CBR1000.
Den gav 151 SAE hästar helt rå.

Miltalet på hojen vid mätningstillfället har också en stor betydelse, man kan få loss 5hk på 200-300mil.
 
Last edited:
lastu skrev:
bemari = BMW in the finländska language...
Finskinspirerad BMW-fantast?

/lastu


Pratade precis med Lasse på telefonen...nicket ska vara nått finskt slang...men han vägrar berätta...men BMW stämmer ju på honom om man pratar bilar...så kanske det ändå är klockrent...

/U
 
Niklasinorr skrev:
Ja är det någon som kan hänga med Thomas så är det ju "Bemari"(?) Han kan verkligen koka soppa på en spik med sin gammelhärk...

...han skall åka med mej till Motopark så jag tänkte peppa honom hela vägen dit... :D :tummenupp

Lasse, vad f-n betyder Bemari... eller är det Be Marie det betyder, jag provade med Irameb också men det funkade ännu sämre, Lasse, hjälp oss... :tungan

Jag såg att "Lastu" löste gåtan, He he.
Jag har med mig ankaret i 600:an och min plan är helt enkelt att kroka fast i era hojjar när ni blåser förbi på långrakan...sen är det bara att hålla i sig när gammelkawwan varvar ur till 22 000 varv...
Vi får väl peppa varandra Niklas, det blir mycket nytt i och med att man aldrig kört på banan tidigare...
 
bemari skrev:
Jag såg att "Lastu" löste gåtan, He he.
Jag har med mig ankaret i 600:an och min plan är helt enkelt att kroka fast i era hojjar när ni blåser förbi på långrakan...sen är det bara att hålla i sig när gammelkawwan varvar ur till 22 000 varv...
Vi får väl peppa varandra Niklas, det blir mycket nytt i och med att man aldrig kört på banan tidigare...

...sen krokar jag på din gammelhärk när vi kommer till kurvpartierna... :D

Det skall bli skitroligt att testa en ny bana, Kemora har jag ju sett i nio år nu och Midlanda i fem så det är ju inte helt fel med lite ny asfalt under hjulen :hihi
 
Teo skrev:
..jag menar bara zx10:an som skulle vara så våldsam har ju alla sagt, jaja, JAg RaStar hAn nä´SoM heLsT mEd MIn GaMLa FugGEhOj :3freak

Knappast hojen som gör mannen utan mannen som gör hojen!!! :arsele
 
Niklasinorr skrev:
...sen krokar jag på din gammelhärk när vi kommer till kurvpartierna... :D

Det skall bli skitroligt att testa en ny bana, Kemora har jag ju sett i nio år nu och Midlanda i fem så det är ju inte helt fel med lite ny asfalt under hjulen :hihi

Jag och Thomas har också snackat ihop oss om en plan, e ju en massa folk som är å tjuuvtränar för fasen. Själv har jag bara varit ut med en gammal guldvinge (kallsvettas fortfarande bara jag tänker på den) än så länge i år å Thomas har inte hunnit med å köra nåt heller. Våran plan är att vi ska köra finska tjuriga stilen, jaga varann å öka tills vi är snabbast eller klota...

Appropå att det har varit lite snack om "långrakan" och att man ska ha mycke pulver på denna bana. Det kräver sin man (eller kvinna...) att hålla fullt i den... jag klarar det inte med nuvarande hoj. Med gammelblajden gick det med stabila däck som metzeler eller pirelli, men inte med slicks på den hojen heller.

Faan va ja längtar till å få köra riktig hoj...? igen, å på den bästa banan jag kört hittills. Kan nog bli enda banåkningen för min del den här sommarn, de e trist å inte ha pengar i överflöd. Nu måste jag bara stressa den här helgen med lite joppa först å sen gräva fram hojen å ge den lite käärlek. De e nära nu....

/lastu
 
Jag skulle oxo gärna prova åka bana, men det blir inget i år.
Dels är den helgen tungt inbokad på andra funktioner,
dels har jag varit extremt sen med mitt vinterprojekt.

Var ute på första riktiga svängen idag och det gick så där,
kände att styrlagret måste spännas lite till när jag testade
de nya brembo-oken och sen sprängde jag mitt fulmekad
avgassystem så om jag var inom några hundra meter från er
lär ni hört mig när jag "smög" hem igen. Stor varvvillig V-twin
nästan utan dämpning låter lite grann. :hihi
Visste att det var ett provisorium men jag hoppades på mer än
2 mil inom det gick i bitar. :gnissla
 
lastu skrev:
Jag och Thomas har också snackat ihop oss om en plan, e ju en massa folk som är å tjuuvtränar för fasen. Själv har jag bara varit ut med en gammal guldvinge (kallsvettas fortfarande bara jag tänker på den) än så länge i år å Thomas har inte hunnit med å köra nåt heller. Våran plan är att vi ska köra finska tjuriga stilen, jaga varann å öka tills vi är snabbast eller klota...

/lastu

Det låter som att det skall bli klota då för dej Mika, igen...? :D

Jag var för några år sedan på en formelkurs på Mantorp, (ni vet sådana där grejer med fyra hjul) Hur som helst så var det en av eleverna som frågade läraren om den långa vänstern efter depårakan möjligvis var en så kallad fullgassväng? Läraren tittade länge på snubben innan det kom ett släpigt:
"-Tja, du kan ju prova..." :rofl

Till saken hör att killen testade verkligen och gjorde en prydlig 360 gradare men lyckades som genom ett under hålla sej på banan... :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top