Trimmad CBR1000RR

Hästar

I PB's test av standard '04or så var effekten följande:

Honda 146,6hk 73,9ft/lb
Kawa 147,7hk 74,6ft/lb
Suka 144,4hk 70,5ft/lb (trots att det har mest vrid av alla enl grafen :confused:)
Yama 147,9hk 74,8ft/lb
 
Niklasinorr skrev:
Jo, ZX10 är riktigt slö... :hihi

Men sen är det ju detta med bänkar, dom visar ju ganska olika som bekant och jag tror inte att just denna ZX10:a är sämst, den går som f-n det är ju bara det att Hondan går bättre, även i original... men den lägger kraften i backen istället för att skicka framhjulet mot månen, vilket är en egenskap som jag uppskattar mer för banåkning, hjulandet sköter jag med motarden...

Jag tyckte nog att du hade liiiiite svårt att hänga med min surkawwa under första majrundan...
Skämt åsido, jag håller med dig Niklas, det blir lite väl mycket väderrapportering med kawwan, har inte provat din svarte hingst ännu men efter vad jag läst och hört så låter det som att den är mer kontrollerbar (för mig) på bana än vad jag upplevde kawwan.
 
Nya rettan gav hela 165,5 hk på bakhjulet i Mcvaruhusets bänk medans hondan fixade 150,7 orginal och 159,5 med slip-on. Superex av Rettan kanske =)

Allt enligt Micke på McV.
 
valmers skrev:
Hej du din gamle bukk....eeh...grabbhalva. Vet du vad som ingår i det stora HRC-kitet?


HRC brukar sälja olika kit för chassi, motor etc och jag gissar att det är motorkitet han pratar om. I så fall måste jag börja med att säga att det ger INTE 215hk....att Ben Bostroms fabrikshonda ger 210 på VEVEN och att han har detta kit som grund säger ingenting om att själva kitet ger 210 hästar. Troligen skapligt genomgången av trimmare också......

Men detta kit borde innehålla kammar, växellådsdrev, generator, tändsystem,kopplingsfjädrar,ventiler och fjädrar, packningar, kitkylare+lite annat småt och gott. Vet inte om kolvar och vevstakar ingår då jag inte tror det är tillåtet i någon superbikeserie.

Överraskning att det är så billigt iaf, kiten till de gamla RC45:orna gick på runt 150 000kr.
 
Chris Ash skrev:
HRC brukar sälja olika kit för chassi, motor etc och jag gissar att det är motorkitet han pratar om. I så fall måste jag börja med att säga att det ger INTE 215hk....att Ben Bostroms fabrikshonda ger 210 på VEVEN och att han har detta kit som grund säger ingenting om att själva kitet ger 210 hästar. Troligen skapligt genomgången av trimmare också......

Men detta kit borde innehålla kammar, växellådsdrev, generator, tändsystem,kopplingsfjädrar,ventiler och fjädrar, packningar, kitkylare+lite annat småt och gott. Vet inte om kolvar och vevstakar ingår då jag inte tror det är tillåtet i någon superbikeserie.

Överraskning att det är så billigt iaf, kiten till de gamla RC45:orna gick på runt 150 000kr.
Tur att det är kassettväxellåda och rejskyl original då....
 
K-Man skrev:
I PB's test av standard '04or så var effekten följande:

Honda 146,6hk 73,9ft/lb
Kawa 147,7hk 74,6ft/lb
Suka 144,4hk 70,5ft/lb (trots att det har mest vrid av alla enl grafen :confused:)
Yama 147,9hk 74,8ft/lb

Ja nu vävla är det jämt!
 
cbjorkman skrev:
Såg att du ska med till Virtasalmi...då får du akta dig för gammelGixxern :D

Jamen du har ju fuskat Christer, du körde ju bana hela förra sommaren medans jag mekade sprängd 600:a i garaget...;-)

Fast på Virtasalmis långraka kommer du iallafall inte att hänga med... :tungan
 
Niklasinorr skrev:
Jamen du har ju fuskat Christer, du körde ju bana hela förra sommaren medans jag mekade sprängd 600:a i garaget...;-)

Fast på Virtasalmis långraka kommer du iallafall inte att hänga med... :tungan

STOPP STOPP:ajjabajja Niklas....
Vem var det som skruvade egentligen.... :hihi
 
bemari skrev:
Jag tyckte nog att du hade liiiiite svårt att hänga med min surkawwa under första majrundan...
Skämt åsido, jag håller med dig Niklas, det blir lite väl mycket väderrapportering med kawwan, har inte provat din svarte hingst ännu men efter vad jag läst och hört så låter det som att den är mer kontrollerbar (för mig) på bana än vad jag upplevde kawwan.

Nu var jag faktiskt och provade ZX10:an för en halvtimme sedan...(jag är väl den sista i Luleå att prova den;-) Hursomhelst så måste jag säja att jag inte blev sådär värst impad, jag har kört min CBR hela dagen så det var kul att ha den i ryggmärgen när jag satte mej på Kawan.

Kawan gick bra, härligt klipp i motorn och bra svar på gasen, den kändes väldigt lätt och smidig, klart smidigare än Hondan. Och den hjulade väldigt lätt på dom lägre växlarna, kanske för lätt, precis som du sa Lasse. Däremot så var den ju fladdrig som ett asplöv, känns väldigt kort, och det i kombination med en markant puckel i registret gör ju att den känns oerhört instabil... första tanken var att den kändes precis som R1:an när jag testade den första gången -98, en markant puckel i mellanregistret som fick framhjulet att dansa över asfalten i tid och otid. Skitkul om man bara skall leka omkring men förmodligen inte speciellt effektivt på bana, det krävs nog en Chralle för att verkligen köra fort med den.

Jag hoppade direkt tillbaka till Honda och jag trodde ärligt talat att den skulle kännas lite trött efter Kawan, det gjorde den inte, den går precis lika hårt, men stabilt som ett lokomotiv, framhjulet lyfter visserligen även på tvåan men den gör det utan att dansa omkring. Hondans chassi får bakhjulet att spinna lite grann vid hårt acc istället för att lyfta så den är förmodligen precis lika lätt som Kawan att få med sej i diket, man måste ha respekt för dom här cyklarna, det är definitivt inga leksaker...
 
Kostet78 skrev:
STOPP STOPP:ajjabajja Niklas....
Vem var det som skruvade egentligen.... :hihi

Jag skruvade mycket själv, men med en massa hjälp av Peter (Tack Peter:-)
Fast andra gången jag rev toppen, när topplockspackningen hade gått så bytte jag faktiskt själv, så det så :tummenupp :tummenupp
 
Niklasinorr skrev:
Nu har Thomas på MC-Norr i Luleå vässat sin CBR1000 lite grann, original gav den 153 på bakhjulet i Atom racings bänk. Med Akra helrör, powercommander och lätt portning lämnar den 166... den både låter och är ganska potent faktiskt :tummenupp

Som referens så gav ATOMracings egna ZX10R 147hp på hjulet i samma bänk...

Har han fått på fram gaffeln?
Var in och kollade när janne böt topplock packingen på sin Blade, Såg Tubens CBR 1000. Den va grymm med krasch kåpor.
Min Polare får sin CBR 1000 på Fredag, ska bli kul att testa den. Var och testade nya ZX10, Tyckte inte att den va så fin att köra som alla säger. Men Jag skulle vilja testa den på bana, för det är ju där den hör hemma. Snålt av Kawa att dom inte har monterat en styrdämpare på sin hoj.
 
när jag va och lämna min hoj på RG engenering (eller hur %"# det stavas) så bänkade han R1a med turbo på :) killen som satt på turbon ville ha den riktigt inställd och när han lämna in den gav den 150 på bakhjulet... skulle velat vara där och se hans leende när han hämta hojen och den gav 202 i motorn och 182 på bakhjulet :banana
 
Niklasinorr skrev:
Jag skruvade mycket själv, men med en massa hjälp av Peter (Tack Peter:-)
Fast andra gången jag rev toppen, när topplockspackningen hade gått så bytte jag faktiskt själv, så det så :tummenupp :tummenupp

:7peta De tar sig... :tummenupp

Jag ska komma förbi o visa kameran... Funkar skitbra!!! :banana
I de ämnet ligger både jag o Peter i lä.. :Bugar
 
Rottisen skrev:
Har han fått på fram gaffeln?
Var in och kollade när janne böt topplock packingen på sin Blade, Såg Tubens CBR 1000. Den va grymm med krasch kåpor.
Min Polare får sin CBR 1000 på Fredag, ska bli kul att testa den. Var och testade nya ZX10, Tyckte inte att den va så fin att köra som alla säger. Men Jag skulle vilja testa den på bana, för det är ju där den hör hemma. Snålt av Kawa att dom inte har monterat en styrdämpare på sin hoj.

Hojjen är komplett... Bänkad till 166hp :yoparty :yoparty
 
stifmaister skrev:
när jag va och lämna min hoj på RG engenering (eller hur %"# det stavas) så bänkade han R1a med turbo på :) killen som satt på turbon ville ha den riktigt inställd och när han lämna in den gav den 150 på bakhjulet... skulle velat vara där och se hans leende när han hämta hojen och den gav 202 i motorn och 182 på bakhjulet :banana

Det låter som en arg :mad: motorcyckel...!!!
 
Rottisen skrev:
Vi har bokat Kemora 3,4/6 ska ni med?

Hmm.. Jag kör ju Enduromoppe :gnissla nuförtiden men med lite högre drevning så borde man ta sig runt på 1.25.00 åtmistone!!! Men vi får se.. jag tror Magnus T och Niklas skulle med er... eller??
Iannat fall tar jag med min kamera och en par platter pilsner :3freak så får ni lite schysta bilder :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top