trim gsxr1000

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
stockholm
Hoj
GSXR-1000 K7
nån som sitter på några kammar tex nåt mer kul kanske,eller tips på länkar.
till en gsxr-02 /fredrik
 
Innan du lägger pengarna på hetare hårdvara, uppgradera ditt topplock med ett bra ventiljobb, plastning och portning hos Mattias Bohlin eller någon annan som kan det här med flöde. Porta toppen ger mest hästar i relation till antalet kronor som spenderas.
 
andersbrink skrev:
Porta toppen ger mest hästar i relation till antalet kronor som spenderas.
Har du någon erfarenhet av vad det skulle kunna ge i effektökning på en GSX-R750 -02 samt vad det skulle kosta?

Någon som har en e-postadress till Mattias Bohlin?
 
andersbrink skrev:
Innan du lägger pengarna på hetare hårdvara, uppgradera ditt topplock med ett bra ventiljobb, plastning och portning hos Mattias Bohlin eller någon annan som kan det här med flöde. Porta toppen ger mest hästar i relation till antalet kronor som spenderas.

hade mest tänkt mig bytta kammar ,pcIII och ett helsystem borde räka för mig änsålänge.
 
Mathias (Matte) tfn: 070-7769006

Förbered dig lite innan du ringer genom att bestämma den ekonomi du har råd med. En portning kan kosta allt från 1000 till 100,000 beroende på vad du vill ha gjort och vad du ska ha motorn till.
 
PULVER skrev:
hade mest tänkt mig bytta kammar ,pcIII och ett helsystem borde räka för mig änsålänge.

Porta toppen istället för att köpa nya kammar. Nya kammar köper du när du ska upp över 180 hästar på bakhjulet - samt att din motor då är preppad (dvs toppen) för det större flåset.
 
andersbrink skrev:
Mathias (Matte) tfn: 070-7769006

Förbered dig lite innan du ringer genom att bestämma den ekonomi du har råd med. En portning kan kosta allt från 1000 till 100,000 beroende på vad du vill ha gjort och vad du ska ha motorn till.
Tackar!
Hade dock varit kul att veta i förväg vad man kan förvänta sig för tex 5.000:- eller 10.000:- i effektökning...
 
andersbrink skrev:
Porta toppen istället för att köpa nya kammar. Nya kammar köper du när du ska upp över 180 hästar på bakhjulet - samt att din motor då är preppad (dvs toppen) för det större flåset.

har varit i kontakt med LHL-motor AB i åkersberga och hans tips var att bytta ut kammarna och dit med ett pcIII och helsystem acrapovic evo då skulle den gå bra mycket bättre och snålare enligt honom?
det är inte nå gigantiska siffror jag vill up i.
 
PULVER skrev:
har varit i kontakt med LHL-motor AB i åkersberga och hans tips var att bytta ut kammarna och dit med ett pcIII och helsystem acrapovic evo då skulle den gå bra mycket bättre och snålare enligt honom?
det är inte nå gigantiska siffror jag vill up i.

Ring den här snubben... Han slog även Grottis (RIP) med häpnad och har portat det mesta.
http://www.proservice.se/
 
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top