Transport av MC

ramp för att köra upp på släpet , parkera cykeln med framhjulet mot väggen. spännband fästes i styre eller gaffelkrona snett frammåt komprimera ihop gafflarna. ett spännband i bak för att hindra rörelse på röven i sidled, ta tag i hojen och försök rucka den fram och tillbaka om det är släpet som du skakar så är du i hamn. stäng släpet och kör bekymmersfritt hem.

det är ingen fara för dämparna, dock så bör man inte spänna ihop dom hundra procent , men det behöver man heller inte göra för att hojen skall stå bomfast.

det har funkat en sisådär 50 gånger för mig och bör göra för dig också =)

Vad händer med ett spännband när hojen fjädrar till vid tex ett kraftigt gupp. Jo den svajar till i fjädringen och har du då maxad otur så låssar kroken från sin fäst ögla och du har en väldigt repig hoj. Därför fäster man inte i fjädrade delar, punkt

Vad händer med ett spännband när hojen fjädrar till vid tex ett kraftigt gupp. Jo den svajar till i fjädringen och har du då maxad otur så låssar kroken från sin fäst ögla och du har en väldigt repig hoj. Därför fäster man inte i fjädrade delar, punkt

EfterSom att du har spänt hojen ordentligt så fjädrar det inte mera . PUNKT. Har aldrig haft en hoj som vält vare sig i 120 eller på knögliga grusvägar,PUNKT . Om du inte vet och inte förstår så kan du låta oss som har gjort detta ofta tipsa killen om hur han kan göra PUNKT ;)

=) tyvärr är ju inte alla profs som du... så tipsa om sätt som är säkra är kanske att föredra

what ever de är inte min hoj

när jag kör banhojen eller annat på släp så har jag ett transportstöd som jag kör upp i (ett dedikerat släp så detta är bultat i golv)
en "biltemarem" enl länk över styre (som inte har hakar utan karbinhakar)
och en spännrem i bakhjul för att fästa i sidled samt ta upp kraft vid inbromsning.

lycka till att spänna fast en sporthoj ofjädrat utan att sabba kåpor.....

har man ett löst transportstöd så är det god ide att spänna fast detta så att det inte kan flytta sig i sidled, ett stöd (ej bultat) flyttade sig för mig under färd, vilket resulterade i att hojen trillade i skåpet.....

Tja.

När jag kör Hoj på Släp brukar jag Alltid låsa Framhjulet med ( i mitt fall ) 2 vinkeljärn. ( så det inte kan röra sej i sidled nertill ).
Å 2 lagom Spännband som Jag fäster i nedre Kronan, som dras snett ner åt sidorna...

Låser man den inte Nertill så e risken att den kan välta.

Lycka till...:tummenupp

EfterSom att du har spänt hojen ordentligt så fjädrar det inte mera . PUNKT. Har aldrig haft en hoj som vält vare sig i 120 eller på knögliga grusvägar,PUNKT . Om du inte vet och inte förstår så kan du låta oss som har gjort detta ofta tipsa killen om hur han kan göra PUNKT ;)

Bra svar. Jag har spikat ihop två fack typ cyckelställ i mitt släp. använder bara ett spännband och spänner så att styret spänner mot väggen(täckt släp). Åkte Stockholm Hässleholm tor i april med stora hojar och ett par ggr i veckan med endurohojar de senaste tjugo åren.
Inga problem.:tummenupp

Bra svar. Jag har spikat ihop två fack typ cyckelställ i mitt släp. använder bara ett spännband och spänner så att styret spänner mot väggen(täckt släp). Åkte Stockholm Hässleholm tor i april med stora hojar och ett par ggr i veckan med endurohojar de senaste tjugo åren.
Inga problem.:tummenupp

Du ska inte upp till Sthlm nu i veckan då? :D:D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP