Bikerbitch
Stolt mamma
Vi som kör 250SP nästa år skall alltså ha köpt oss egna transpondrar?
Var gör man det billigast?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Från och med 2005 måste alla A-förare ha egna AMB-transpondrar vid samtliga SM deltävlingar. SVEMOs RR-sektion erbjuder därför AMB-transpondrar till rabatterat pris. Läs mer om de två transpondertyperna nedan"Axxexs skrev:
Bikerbitch skrev:"Från och med 2005 måste alla A-förare ha egna AMB-transpondrar vid samtliga SM deltävlingar. SVEMOs RR-sektion erbjuder därför AMB-transpondrar till rabatterat pris. Läs mer om de två transpondertyperna nedan"
Jag är B förare och det är snart 2006. Så hur ligger landet inför det?
Har hört att vi ska ha egna transpondrar.
Alicia skrev:Kör du din första säsong som B-förare behöver du inte köpa transponder och inte om du är juniorförare heller.
Kör du dock din andra/tredje säsong eller vilken du är inne på så måste du köpa en egen.
Den informationen fick vi på mötet i karlskoga
Bikerbitch skrev:Om man inte var med på mötet i Karlskoga. Får man då informationen utav SVEMO? Vet du något om det?
Axxexs skrev:Mötet i Kga var öppet för alla att komma dit och det finns protokoll från 23 sept att ladda hem därifrån som säger att man ska påverka att alla förare ska skaffa egen transponder.
Bikerbitch skrev:Med risk att låta negativ. Jag förväntar mig lite information utav t ex Svemo eftersom det finns en RR sektion. Kanske ett litet mail så man vet vad som händer o sker. Men jag kanske har för höga krav?
Axxexs skrev:I dom flesta länderna måste föraren själv ha egen transponder. Sverige har länge haft så att arrangören stått för dom genom att ha egna eller fått hyra in dom. Dom transpondrarna har använts i flera år och börjar få dåliga batterier och signal. Är därför man även i Sverige kommer få ha sin egen transponder.
Fördelen med egen transponder är bl.a att man kan gå in och se alla sina varvider man kört på tävlingshelgerna mm på mylaps.com.
Mötet i Kga var öppet för alla att komma dit och det finns protokoll från 23 sept att ladda hem därifrån som säger att man ska påverka att alla förare ska skaffa egen transponder.
Ni som har egen transponder och som har läst instruktionsboken dåligt så ska transpondern underhållsladdas var tredje månad. Kanske läge om man inte gjort d nu dvs...
sleven skrev:Visst kan jag förstå det, men då när dom inte behöver hyra in dom eftersom vi har egna så måste det ju bli billigare för dom att arrangera=billigare anmälningsavgift?
Och nej det har inte stått i IB.
Bikerbitch skrev:Vi som kör 250SP nästa år skall alltså ha köpt oss egna transpondrar?
andersson turbo skrev:

andersson turbo skrev:
www.est.seBikerbitch skrev:Vi som kör 250SP nästa år skall alltså ha köpt oss egna transpondrar?
Hulkster skrev:
AMB MX Laddningsbar Transponder
Antal tilgängliga nummer: Obegränsat
Max. hastighet: 120 km/h
Position: max monterings höjd : 120 cm, ovan mark
Drift tid : min. 3 dagar efter att den är fullt uppladdad (Grön Lysdiod)
Ladd tid : min. 24 timmar för att bli full laddad ( OBS LÄNGRE MED 12 V Laddaren )
LaddIndikatorn : Lysdioden visar drifttid i antal dagar ( Två blink = 2 dagar )
Storlek : 71 x 50 x 22 mm
Vikt: 90 g
Kappsling: Vatten och skaktålig
Tempatur område : 32 - 122 F
Sänder signal till slinga via : Magnetisk induktion
Laddare: 12 VDC / 0.05 A via 220 VAC adapter eller 12V cigarett uttag
Macke skrev:
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |