flugan
Vem vet
Kurvmakaren skrev:Pratade idag med den ansvarige hos TFF där jag fick meddelat att remissen inte kommer förrän om ca 1 månad. Jag flikar in med mer info så fort jag fått detta dokument i min hand.
Nästan idag då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kurvmakaren skrev:Pratade idag med den ansvarige hos TFF där jag fick meddelat att remissen inte kommer förrän om ca 1 månad. Jag flikar in med mer info så fort jag fått detta dokument i min hand.
har precis pratat med TFF:s representant och kan meddela att det börjar ljusna. Ett tag såg det ut som om detta "ärende" skulle bakas ihop med ett antal andra frågor med följd att det skulle dra ut ordentligt på tiden. Nu har man behållt detta ärende och skall behandla detta separat.Tuben skrev:eller idag????
Kurvmakaren skrev:Mer info kommer när jag vet mer.
Försäkringsbolagen anser inte att man måste vara med i So lr liknande för att tävla. Det räcker med att du "tävlar" internt mot din kompis på en allmän bankörning för att det skall anses som en tävling.amullo skrev:Jag har egentligen inte förstått detta problem.
I min hjärna är det ganska enkelt (men jag har en ganska enkel hjärna IOFS)
Eftersom försäkringsbolagen hänger upp sig på Tävling samt Träning inför tävling så är det ju enkelt.
Har man licens så är det träning inför tävling.
Har man inte licens så är det inte träning inför tävling, då du (defacto) inte KAN tävla eftersom du saknar licens...
Men naturligtvis så är det inte så enkelt eftersom delar av täckningen för trafikförsäkringen regleras i lagstiftning och att försäkringsbolagen måste följa den. Men för vagnskadedelen så borde ju resonemanget hålla... eller?
HanneZ skrev:Försäkringsbolagen anser inte att man måste vara med i So lr liknande för att tävla. Det räcker med att du "tävlar" internt mot din kompis på en allmän bankörning för att det skall anses som en tävling.
flugan skrev:Nu kanske?
Som jag förklarat tidigare.... Jag återkommer när jag vet mer.Sirjerry skrev:Hur går det med remiss-svaret!!! Vill veta mer.
//Jerry
Kurvmakaren skrev:Som jag förklarat tidigare.... Jag återkommer när jag vet mer.
RedTop skrev:2115085Nu finns ett dokument från Trafikförsäkringsföreningen som behandlar ämnet:
http://www.tff.se/upload/Pdf/Infomaterial/Info_TSL-MTFL _2_.pdf
Kurvmakaren skrev:2115203Det hanterar bara tolkningar kring den lagtext som gäller idag.
RedTop skrev:2115291Ja, men det är ändå intressant i diskussionen att se hur TFF (=försäkringsbolagen) ser på saken.
RedTop skrev:2115321Vet du något nytt om Justitiedepartementets utredning/remissförslag?
RedTop skrev:2115321Vet du något nytt om Justitiedepartementets utredning/remissförslag?
Froven skrev:2615367Nu har jag läst på alla tre ställena, och inte vart jag klokare av det.
Min egen högst lekmannamässiga tolkning är att vi måste teckna personliga MTL-försäkringar framöver.
Är det någon som kan ge en populärversion av förslag och remissvar ?
//P
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti