Trött på hojen

Rejäl tur där, kunde slutat riktigt illa.

Däremot är det kul att se en annan trafikkultur där folk faktiskt stannar och hjälper till. Inte bara de bakom utan även lastbilen i andra filen som sänker hastigheten.

Tur i oturen där.
Kunde lika gärna frontat eller hamnat under lastbilen.

man blir inte förvånad när man ser att det är en ryss...:fyllisar

Haha, jag som trodde det var en "Trött på hojen och nu vill jag byta, men till vadå-tråd". :rofl:glömdet

man blir inte förvånad när man ser att det är en ryss...:fyllisar

Jag har nyligen kollat igenom ett tiotal crashfilmer från Ryssland http://www.youtube.com/user/DTPNewsChannel och konstaterat att säkert hälften av de som orsakat dessa crasher måste varit stupfulla.
För övrigt vore det intressant att se reaktionerna om du fällt samma kommentar, men med "en arab" ist av "en ryss" på någon mindre smickrande film...

Rejäl tur där, kunde slutat riktigt illa.

Däremot är det kul att se en annan trafikkultur där folk faktiskt stannar och hjälper till. Inte bara de bakom utan även lastbilen i andra filen som sänker hastigheten.

Menar du att svensk trafikkultur inte innehåller sånt vett och etikett att man stannar och hjälper till?

Om vi ändå hade haft DTV eller piri piri kanalen så hade vi kunnat se mycket av pruttfulla ryssar som gör dumma saker.

Jag har nyligen kollat igenom ett tiotal crashfilmer från Ryssland http://www.youtube.com/user/DTPNewsChannel och konstaterat att säkert hälften av de som orsakat dessa crasher måste varit stupfulla.
För övrigt vore det intressant att se reaktionerna om du fällt samma kommentar, men med "en arab" ist av "en ryss" på någon mindre smickrande film...

Är det någon, som jag, som väljer att se filmen på länken så innehåller sista scenen i filmen väldigt starkt material.

Trodde det skulle gå betydligt sämre när han skenade iväg i lastbilens riktning. :död

Menar du att svensk trafikkultur inte innehåller sånt vett och etikett att man stannar och hjälper till?

Det är farligt att generalisera men det är inte ovanligt med filmade olyckor där folk bara åker förbi utan att stanna, inte bara i Sverige.
Det grundar sig på mina samtal med räddningstjänst, ambulans, ambulanshelikopter som alla påtalar att det idag blir vanligare att folk ringer i förbifarten att det har skett en olycka. Få stannar på olycksplatsen dels kanske för de inte vågar och/eller inte anser sig ha kunskapen.

Så det beror nog på vem du frågar, men visst finns trenden med att inte stanna även i Sverige även om huvuddelen kanske skulle göra det.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026