Trött på halvnakna tjejer i mc-reklam?

Trött på halvnakna tjejer i MC-reklam?

• Antal röstningar
    0

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Nu jävlar ska jag göra min första poll, ganska seriös dessutom. Det är något jag funderat på ett tag.

MC är nog den enda branschen som återkommande har halvnakna tjejer i sina reklamer. Att sex säljer det vet alla, så det kanske funkar. Själv så tycker jag mest det är pinsamt att dom inte kan hitta på något bättre.

Vad tycker ni? Trött på halvnakna tjejer i reklamer?

/ Hannes

Kan jag inte påstå det är ju dubbel njutning vet ju visseligen inte vilket håll du är lagd då
:tungan

Hehe, jag är straight. Jag tycker bara det är lite lustigt att MC-branschen är dom enda som kör på det stuket fortf. Iallafall den reklam som jag ser.

Hmm... alla branscher använder sig väl av naket? sist jag kollade på TV (låter som jag aldrig gör det) så var det schampo-reklam..... det var en tjej som duschade..... hon var inte HALV-naken.....

Hahaha kan aldri bli för mycket lättklädda/snygga damer till motorcyklarna
:banana

HanneZ skrev:
Hehe, jag är straight. Jag tycker bara det är lite lustigt att MC-branschen är dom enda som kör på det stuket fortf. Iallafall den reklam som jag ser.

är väl bara att kolla på alla bil mässor där är det ju brudar i varje monter

sen har ju webspy rätt också

Nu vet inte jag vilka tidningar du läser men jag tycker inte det finns några nakna tjejer alls i de vanliga MC-tidningarna. Senast var väl Ullis som var naken med Oxtar-bootsen. Men det var ju Stiggy (tror jag det var) också samtidigt.

Visst, i custom-tidningarna kanske det är mer nakna brudar men det är ju bara gamla gubbar som håller på med sånt. :whip

Webspy skrev:
Hmm... alla branscher använder sig väl av naket? sist jag kollade på TV (låter som jag aldrig gör det) så var det schampo-reklam..... det var en tjej som duschade..... hon var inte HALV-naken.....
Ja ok, det är fan rätt. Fast shampoo tillhör väl duschen typ, men jaja. Hur är det i din bransch föresten? :D

Zee skrev:
Nu vet inte jag vilka tidningar du läser men jag tycker inte det finns några nakna tjejer alls i de vanliga MC-tidningarna. Senast var väl Ullis som var naken med Oxtar-bootsen. Men det var ju Stiggy (tror jag det var) också samtidigt.

Visst, i custom-tidningarna kanske det är mer nakna brudar men det är ju bara gamla gubbar som håller på med sånt. :whip
Det slog mig just nu bara för jag såg annonsen på SH.

HanneZ skrev:
Det slog mig just nu bara för jag såg annonsen på SH.

Du menar Metzeler? Ok, men av alla annonserna på 1:a sidan är det endast 1 annons som har naket i sig. En!

Det bryr jag mig faktiskt inte om alls, det säljer tydligen.
Används även av bilbranchen på mässor och sånt.
De tycker väl inte att hojarna säljer sig själva tillräkligt bra.

HanneZ skrev:
Ja ok, det är fan rätt. Fast shampoo tillhör väl duschen typ, men jaja. Hur är det i din bransch föresten? :D

Vi brukar få "måla" på vår reklam för att inte visa för mycket ......

Zee skrev:
Du menar Metzeler? Ok, men av alla annonserna på 1:a sidan är det endast 1 annons som har naket i sig. En!
Mja den över Metzler.

Jo just på SH har det ju inte varit nåt. Menade mer överlag, på idg.se så finns det ingen! :)

Ähhhh... det vi ser här i Sverige är ju nada.
Köp ett nummer av Performance Bikes (pb) så ska du få se på grejjor.
Fick syn på nåt våp på en hoj i en annons där. Hon var mer än lovligt snygg kan jag säga.

Annonsen handlade om hojförsäkringar.... :kocko
Inledningen gick nåt i stilen med "Now that we have got yor attention, let´s talk about insurance"
Jag har inget emot snygga bejbs på hojar men t.o.m. jag tyckte detta gick lite för långt.

Maverick_ou812 skrev:
Ähhhh... det vi ser här i Sverige är ju nada.
Köp ett nummer av Performance Bikes (pb) så ska du få se på grejjor.
Fick syn på nåt våp på en hoj i en annons där. Hon var mer än lovligt snygg kan jag säga.

Annonsen handlade om hojförsäkringar.... :kocko
Inledningen gick nåt i stilen med "Now that we have got yor attention, let´s talk about insurance"
Jag har inget emot snygga bejbs på hojar men t.o.m. jag tyckte detta gick lite för långt.

Ja det var lite så jag tänkte också. Nakenheten här i Lagomlandet är ju en piss i havet. Typiskt oss svenskar o tjafsa om obetydligheter...

Jag gissar att motsvarigheten för Bike i Frankrike eller UK är mer som en blandning av svenska Bike och Moore+Slitz.

I de engelska sporthoj-tidingarna är det ju en del naket o en del sporthoj. Underbar kombination...

en annan kan ju vara H&M´s vinterkampanj för underkläder...... Vi minns väl alla den klassiska Anna Nicole Smith.... innan hon vrakade till sig....

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back