Trögt å sälja hojjen?

Ser att det går att sälja nu iaf:tummenupp

Får se hur det går för att få sålt min:gnissla

Satte ut annons på en fredag, var såld på lördag 15:00. En tusing under utsatt pris, trevlig kille som köpte den också :tummenupp

Helt klart köparens marknad...
Jag fick sälja min till ett kanonpris (för köparen:huvet:brinnerup:glömdet)

Ska faktiskt köpa en gixxer 1000, men har rejäl beslutsånger...

En reggad 05-06 för ca 60'000:- + 10 lax för racekåpor & annat bankrafs.
Eller
60-65'000:- för en oreggad 2008, men med racekåpor:va
Eller
Ta hem en fullsmetad 08-09 från USA för 70'000:- å inte köra mer i år.

Satan svårt val.....
//
Benny

Sälja på hösten, köpa på våren!
-Varför det? Är det inte skönare att leta reda på det man vill ha på hösten och
fixa lite med hojen under vintern och ha allt klart till våren?
Vet inte hur många gånger man hört, måste fixa bromsarna, byta däck, läckande gaffel, å annat SK-T istället för att kunna åka!
När det äntligen torkar upp vill man väl bara ut å åka!?

Sålde min precis. Den gick nästan direkt. Bra betalt fick jag också!

1200ADV? Då är det inte så konstigt, flera månader kvar på säsongen då ju. Till skillnad från oss som åker sportnippon, knappt ett par veckor kvar till man ställer av:näsblod

ja jag skriver ju av nån anledning som i att jag inte vet, men jag har nog fått för mig att hojjar utan backspegel har gått mycket hårdare... varför tar man annars bort dom?

Anledningen att man tar bort dom är för att det är snyggare utan....
Dom flesta som kör utan backspeglar kör nog oftast rätt lugnt faktiskt..
Inte spec snyggt med speglar, men inte heller spec skönt att köra utan när man tex buskör i grupp då du inte alls kan ha samma koll bakåt..
Alla som jag kör med föredrar speglar och de flesta håller väl lite högre tempo..

Nä jag anser nog faktiskt att det är mest moppe fjun som kör utan speglar..
Har iof inga speglar själv men jag kan inte få på några heller. Plus att det är skort av dom fina speglar jag faktiskt haft en gång i tiden...
Men å andra sidan så kör jag lungt också...

Kanske bättre att lägga ut den på våren ? Nu har jag inte sålt så många hojar privat, men jag skriver att jag skiter i att pruta och annat tattari och att jag har cashat hojen (inga avbet som tynger mig) och har tid på att vänta på någon som har råd och önskan att skaffa just en sådan hoj som jag säljer. Det tog 3 månader att sälja en jävkligt najs pimpad 998s jag hade men jag fick ut precis det jag ville ha och behövde inte stå ut med slapptaskar som ska pruta, tjafsa och krångla. Det värsta man kan göra är att ha bråttom när man säljer tror jag.

Ligger nog en del i det du säger. Har man inte brått kan man göra som man vill. Jag brukar heller inte pruta när jag handlar om jag hittar vad jag vill ha. Å andra sidan behåller jag hellre det jag har att sälja än att jag sänker priset mer än jag tänkt mig. Jag lider nämligen fortfarande av en sak jag sålde för billigt för några år sedan som nu dessutom är värd sjukt mycket pengar. Aldrig mer... :gnissla :gnissla :gnissla

Helt otroligt trögt på andra sidan potten också...
Som tur så är jag inte i säljstadie denna höst.
Men han som köpte min hoj vill sälja den nu. Ha betalt ca 5800€ (byte) för 2 månar sen, nu sku den gå lös för 4800€ med +70mil och nytt batteri. För han MÅSTE slippa av med den.

Jag letar efter en K5 K6 men inte hittat en med rätt utrustning, miltal och pris än så jag fortsätter leta :) har du en så skicka gärna PM :)

snabbt att sälja bilen iaf. annonsen kom upp kl 17, ringde en kille 1800. 2130 slutade jag jobbet då hämtade han den. Hyffsat smidigt

En bidragande orsak till att hojförsäljningen går trögt?

[YOUTUBE-ID]B0_30texHfk[/YOUTUBE-ID]

På väg hem från jobbet idag, har sett likadant ut av och till de senaste veckorna.. och det lär knappast bli bättre ju längre hösten går...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back