Trögt å sälja hojjen?

Trögt? Hell no. Annons ute i två veckor, enbart här på SH, och fyra pers som var väldigt intresserade. En ringde till och med efter annonsen var bortplockad. Hoj såld för vettigt pris. :tummenupp

Exakt samma här. :)

La ut damens Street Triple -08 och min Daytona -09 på Blocket.
På 2v hade 3st hört av sig om hojarna. Ytterligare 6st hörde av sig och ville köpa Arrowsystemen... "-Trevligt, självklart säljer jag hojjarna i delar. Är det nåt mer du vill ha till halva priset kompis?" :mad: Äh, jag kan förstå dom, det är värt att kolla iaf.

Sedan smällde det plötsligt bara till. Båda hojjarna borta på en dag. :skrämd

Går det trögt är priset fel helt enkelt. Svårare än så kan det inte vara. :mattias

Köpte hoj för 1,5 v sen, lite tips från en köpares perspektiv...

- Rätt pris. Kolla blocket hur modellen ligger prismässigt OCH hur länge de legat där. Ligger de och jäser är priset för högt.
- Ordning och reda. Bortslarvad servicebok, noll koll om garantiärenden är åtgärdade etc imponerar inte.
- Slitet bakdäck? Dags för service om 14 mil? Fixa nu och annonsera sen. Ska man köpa nu på hösten vill man hinna köra lite oxo. Betalade själv lite för mkt för rätt objekt pga just detta.
- "Pengar i handeln vid provkörning", vem åker runt med x tusen sek i cash?

Jag åker med cash i fickan, cash is king you know:)

Jag skulle aldrig ta emot 50k i kontanter. "Cash is king" känns väldigt.. 1990.

Inte ta emot? Ja så jobbigt att gå till banken är det ju inte
så att man skulle avböja affär :dummer
Har köpt och sålt med både kontanter, postväxlar och internetbank.
Smidgast är ju internetbank om man har tillgång till det men pengar
är alltid värt lika mycket oavsett betalningssätt.

Över 50k tror jag nog dom flesta för egen skull löser på ett mera
diskret sätt.

Jag skulle aldrig ta emot 50k i kontanter. "Cash is king" känns väldigt.. 1990.

Lite off topic:

Visste väl det var nått jag missat på gamla dagar, Credit mut be dashit, nowadays? :D:D:D

Annat var det på min tid.
Kommer (knappt) ihåg 1984, sålde en 240 turbo + en husvagn till samma köpare.
En zigenare med finbyxorna hängandes i knävecken:D:D

Han betalade 90.000 cash (det var mycket pengar på den tiden:brinnerup)
Fick betalt med 9st 10.000 lappar

Var SKITNERVÖS hela vägen till banken... men inga problem.

nån som fått sin hoj såld den senaste veckan?

jag har haft min ute nu i 3 veckor men inte ett sus från nån sugen fireblade köpare.. tycker priset är helt ok på tanke att hösten är här... vet inte vad som hänt marknaden?!?!?!:va

här är min annons nåt som saknas eller hjälp mig.

http://www.blocket.se/lund/Honda_cbr_900_rr_fireblade__29_500kr__29172664.htm?ca=23_10&w=0

Rätt dassiga bilder i värdelös miljö
Vart är regplåten?

Annars var det väl inga jätte fel precis.

Jag har sålt 2 hojar och 1 bil och 1 båt iår, alla 4 inom 24timmar efter annonsen var utlagd, utom båten iof men där vare jag som klantade mig och la ut den på annons när jag jobbade 10 mil bort och inte kunde visa den på 2 veckor, intresserade fanns.

Det gäller att skriva rätt men framförallt att ha en väldigt talande bild, skippa allt otrevligt tjaffs i annonsen så har man en köpare snart. :)

nån som fått sin hoj såld den senaste veckan?

jag har haft min ute nu i 3 veckor men inte ett sus från nån sugen fireblade köpare.. tycker priset är helt ok på tanke att hösten är här... vet inte vad som hänt marknaden?!?!?!:va

här är min annons nåt som saknas eller hjälp mig.

http://www.blocket.se/lund/Honda_cbr_900_rr_fireblade__29_500kr__29172664.htm?ca=23_10&w=0

Känns som den är lite för dyr gamal hoj...25k kanske? , visst den är i fint skick men men...det är höst också.

Lite off topic:

Visste väl det var nått jag missat på gamla dagar, Credit mut be dashit, nowadays? :D:D:D

Annat var det på min tid.
Kommer (knappt) ihåg 1984, sålde en 240 turbo + en husvagn till samma köpare.
En zigenare med finbyxorna hängandes i knävecken:D:D

Han betalade 90.000 cash (det var mycket pengar på den tiden:brinnerup)
Fick betalt med 9st 10.000 lappar

Var SKITNERVÖS hela vägen till banken... men inga problem.

Vaddå, zigenare har väl aldrig lurats? Alla människor är ju lika pålitliga :rolleyes: Finns tiotusenlappar kvar förresten? Är ju faktiskt smidigt jämfört med 500-lappar om man väljer kontant. (Förutom när man sen går in på pressbyrån och skall köpa en plopp för en av 10000-lapparna) Skulle man sälja nått idag för 90000:- och skulle få 500-lappar så blir det ju några stycken...

SKALL FÖRSÖKA MED NYA BILDER MED PLÅTEN I BILD OXÅ MEN PRISET ÄR STEN RÄTT TYCKER JAG BILLIGAST MED TANKE PÅ MILTALET SAMT NÄSTAN HELT NYA PIRELLI DÄCK PÅ OCH NU NYA MINI BLINKERS SOM E GODKÄNDA.

OCH HOPPAS PÅ DET BÄSTA :Bugar

OCH FÅR JAG SÅLT DEN DENNA VECKA SÅ SKALL JAG BETALA EN MASSA RÄKNINGAR ...LOL.:huvet

Priset är alltid avgörande förutom när hojen är nästan ny. Då är det ju mil och tillbehör gissar jag då alla ändå kostar ungefär lika mycket.

Sålde en hoj och köpte en samma dag förra veckan.

SÄNKER MAN PRISET ÄNNU MER SÅ KANSKE FOLK TROR ATT DE ÄR NÅGOT FEL PÅ DEN....HAR SATT NER DEN FRÅN 36 500KR SAMT SÅ ÄR DÄR EN 929:A SOM TÄVLAR MED EN I PRIS, HAN BEGÄRDE 33 INNAN OCH JAG 36 SEN SATTE JAG MIN PÅ 29500KR SEN HAN PÅ 28 000KR SÅ VETU F*N ....:confused: VET EJ MER KANSKE VÄNTA TILL HAN TAR BORT SIN ANNONS.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing