Trög chokevajer Suzuki bandit 600

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Tjena,

Tog ut min Bandit i helgen för att gå igenom den efter vintern. Den startade fint med nyladdat batteri men jag märkte att tomgången gick väldigt högt (tyckte jag). Ganska snart märkte jag att det var pga att choken inte "föll tillbaka" när man stängde av själva choken med handtaget, och den kändes något trög att dra på choken första gången kan tilläggas.

Man kan pilla tillbaka choken nere vid förgasaren utan problem, och när man drar där i själva reglaget så faller den tillbaka utan problem, så trögheten ligger i själva vajern/kabeln från chokehandtaget och ner till reglaget kan jag komma fram till.

Vad gör man? Är det nått man kan smörja eller är det bara att beställa en ny kabel?

Finns dessa bara här (enda sida jag kunde hitta) isf? http://ebutik.nccr.se/mc-butik-1/reservdelar/vajer/chokevajer/suzuki-cv/

Det är en -96a GSF600 dvs.
 
Funkar WD40 lika bra som 5-56? Vilken mer trögflytande olja kan man ta?
Samma olja som du har i motorn duger.
MEN tittar man på chokewiren här
http://ebutik.nccr.se/mc-butik-1/re...cv/chokevajer-gsf-600-n-s-bandit-gn-77b-95-99
så har chokewiren två kraftiga böjar som går i stålrör. Och då kommer min misstanke att du har samma problem som jag hade på min Suzuki SV650S (kopplingswiren).
Dvs wiren har börjar gå av, tråd för tråd, inne i en böj.
Och det är dags för en ny chokewire.
Komplett med hölje. Jag köpte "min" wire hos Lelles.
Men du har redan hittat en leverantör med bra pris.
Smörj wiren innan du monterar den.
 
Last edited:
När 556 och wd40 oxiderar skapar det en trög klibbig yta som inte alls smörjer. Min elektriska Dale Walker Quickshifter fungerade inte bra förrän jag gick över till grafitolja. Vilken tunn olja som helst lär duga, men inte 556 eller wd40.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top