Tjena,
Tog ut min Bandit i helgen för att gå igenom den efter vintern. Den startade fint med nyladdat batteri men jag märkte att tomgången gick väldigt högt (tyckte jag). Ganska snart märkte jag att det var pga att choken inte "föll tillbaka" när man stängde av själva choken med handtaget, och den kändes något trög att dra på choken första gången kan tilläggas.
Man kan pilla tillbaka choken nere vid förgasaren utan problem, och när man drar där i själva reglaget så faller den tillbaka utan problem, så trögheten ligger i själva vajern/kabeln från chokehandtaget och ner till reglaget kan jag komma fram till.
Vad gör man? Är det nått man kan smörja eller är det bara att beställa en ny kabel?
Finns dessa bara här (enda sida jag kunde hitta) isf? http://ebutik.nccr.se/mc-butik-1/reservdelar/vajer/chokevajer/suzuki-cv/
Det är en -96a GSF600 dvs.
Tog ut min Bandit i helgen för att gå igenom den efter vintern. Den startade fint med nyladdat batteri men jag märkte att tomgången gick väldigt högt (tyckte jag). Ganska snart märkte jag att det var pga att choken inte "föll tillbaka" när man stängde av själva choken med handtaget, och den kändes något trög att dra på choken första gången kan tilläggas.
Man kan pilla tillbaka choken nere vid förgasaren utan problem, och när man drar där i själva reglaget så faller den tillbaka utan problem, så trögheten ligger i själva vajern/kabeln från chokehandtaget och ner till reglaget kan jag komma fram till.
Vad gör man? Är det nått man kan smörja eller är det bara att beställa en ny kabel?
Finns dessa bara här (enda sida jag kunde hitta) isf? http://ebutik.nccr.se/mc-butik-1/reservdelar/vajer/chokevajer/suzuki-cv/
Det är en -96a GSF600 dvs.