Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Det är ju lika naturligt att räkna till 12 på fingrarna. 144 om man använder båda händerna.
Jag tycker nog i så fall att det är mer naturligt att räkna till 1024 på fingrarna.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju lika naturligt att räkna till 12 på fingrarna. 144 om man använder båda händerna.
523,40 öre kWh spotpris i elområde 4 imorgon....vad hände med de stötande skämten...?
Ser ju gärna diskussionen om sockerkonsumtion, barns ordkunskap, räknelära osv någon annanstans!
Lite fel tråd kan jag tycka...
//Kränkt
Eller iaf 0-1023.Jag tycker nog inte så fall att det är mer naturligt att räkna till 1024 på fingrarna.
Stötande - absolut!523,40 öre kWh spotpris i elområde 4 imorgon.

6:58 i område 3 mellan 08:15 och 08:45 imorgon. Sen börjar det antagligen blåsa...523,40 öre kWh spotpris i elområde 4 imorgon.
Vilken inställning.
Elvira Öberg var med och tog silver i stafetten.
Samtidigt är skidskyttestjärnan rejält irriterad över att det inte är några prispengar i OS.
– Man åker hit och blir utnyttjad, säger Elvira Öberg
Det är ju bara vara Glad !Stötande - absolut!
Skämt vetefan om jag håller med om....
![]()
www.instagram.com
Höj skatten så ska vi nog se att priset inte går ner....6:58 i område 3 mellan 08:15 och 08:45 imorgon. Sen börjar det antagligen blåsa...
Det brukar finnas sådana till och från.Nu så, nu börjar vi hitta tillbaka till stötande skämt igen.Kanske ska starta en tråd om stötande nyheter med så vi håller ämnena separerade. För jag tittar då in här för att se skämt som är på (och över) gränsen.
![]()

Nu ja, men talbasen 12 som var vanligare innan modern tid kom från att räkna som jag sade, och lever kvar på sina ställen, som klockan, tum i fot och så vidare.När det gäller räkna verkar 85 % av jordens befolkning ha valt 10 eller 10 + 20 eller 20 som grundsystem. Från länken ovan.
View attachment 525717
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife