Tråden för stötande skämt

Ström är väl det minsta problemet? Det första problemet blir att få mat. Visst det kanske kan köpas från Skåne men med vilka pengar? Nästan inget produceras ju i Stockholm. Så vad ska Stockholmarna sälja för att få pengar till mat?

Rut och rot åt varandra ger inget att betala omvärlden med.

Det finns ju jävligt många reklamare i stan, dom kanske kan sälja reklam till varandra?
 
Ström är väl det minsta problemet? Det första problemet blir att få mat. Visst det kanske kan köpas från Skåne men med vilka pengar? Nästan inget produceras ju i Stockholm. Så vad ska Stockholmarna sälja för att få pengar till mat?

Rut och rot åt varandra ger inget att betala omvärlden med.
De får fiska. :hihi
Sedan finns det väl två tre hydroponiska odlingar i källarlokaler?
Och så finns ju köttberget. Lite kannibalism har ingen dött av.
 

Jag ser bara kvinnor och det är lite som jag sett i Sverige, rökande tjejer !​

View attachment 523202


Se där, förbjuder man något så går det bara under jorden.

Vi hade ju en svart-cigarettfabrik här uppe också, tyvärr gick både affärerna och produkterna upp i rök lite för tidigt, och en av dom misstänkta affärsidkarna har ingen sett röken av...

 
Ström är väl det minsta problemet? Det första problemet blir att få mat. Visst det kanske kan köpas från Skåne men med vilka pengar? Nästan inget produceras ju i Stockholm. Så vad ska Stockholmarna sälja för att få pengar till mat?

Rut och rot åt varandra ger inget att betala omvärlden med.
vi säljer ingen mat till dom, men gärna murblocken till muren :hihi
 
Jag lägger det här. Det betyder väl bara att Konsultbolaget konkar. Nåja konsultbolaget är väl försäkrat och försäkringsbolaget kommer göra sitt yttersta för slippa betala skadestånd.
1763932697065.png
 
Lägger det här
1763970360714.png
Det handlar om AI-genererat material som ser proffsigt och färdigpaketerat ut men som i praktiken saknar substans, precision eller relevans. Analyser och presentationer produceras sekundsnabbt med några få knapptryck, men kollegor måste sedan rätta till eller helt göra om allt.
En studie i Harvard business review visar att över 40 procent av anställda regelbundet får denna typ av ”AI-slarv” i knät. I genomsnitt krävs nästan två timmar per uppgift för att reda ut missförstånd eller komplettera det som saknas.
Anna-Karin Petrusson, it-utbildare vid företaget Infocell, ger exempel ur verkligheten: en kollega testade olika AI-tjänster för att skapa en enkel beräkning i Excel.
Resultatet: alla utom en (1) AI-tjänst föreslog en felaktig formel. Och sedan:
– När kollegan bad om att få resultatet levererat i en fil visade det sig att samtliga AI-tjänster hade inkluderat felaktiga formler i filen – även den som först gav rätt svar i text.

På minner om hypen med självkörande fordon. Skulle avskaffa bilolyckor.
Som enligt min uppfattning tog slut när en UBER bil körde ihjäl en cyklist. Inte för att sensorerna missat cyklisten utan för att mjukvaran var inställd för att sortera bort sådana små föremål.
Varför då ? Antagligen för att bilen annars inte skulle klara normalt körtempo.
Med aktuell mjukvara.
 
Lägger det här
View attachment 523207
Det handlar om AI-genererat material som ser proffsigt och färdigpaketerat ut men som i praktiken saknar substans, precision eller relevans. Analyser och presentationer produceras sekundsnabbt med några få knapptryck, men kollegor måste sedan rätta till eller helt göra om allt.
En studie i Harvard business review visar att över 40 procent av anställda regelbundet får denna typ av ”AI-slarv” i knät. I genomsnitt krävs nästan två timmar per uppgift för att reda ut missförstånd eller komplettera det som saknas.
Anna-Karin Petrusson, it-utbildare vid företaget Infocell, ger exempel ur verkligheten: en kollega testade olika AI-tjänster för att skapa en enkel beräkning i Excel.
Resultatet: alla utom en (1) AI-tjänst föreslog en felaktig formel. Och sedan:
– När kollegan bad om att få resultatet levererat i en fil visade det sig att samtliga AI-tjänster hade inkluderat felaktiga formler i filen – även den som först gav rätt svar i text.

På minner om hypen med självkörande fordon. Skulle avskaffa bilolyckor.
Som enligt min uppfattning tog slut när en UBER bil körde ihjäl en cyklist. Inte för att sensorerna missat cyklisten utan för att mjukvaran var inställd för att sortera bort sådana små föremål.
Varför då ? Antagligen för att bilen annars inte skulle klara normalt körtempo.
Med aktuell mjukvara.
Stötande -- ja. Skämt -- nej.
Kan vi inte återgå till skämt om blondiner, negrer, norrmän och skåningar?
 
Lägger det här
View attachment 523207
Det handlar om AI-genererat material som ser proffsigt och färdigpaketerat ut men som i praktiken saknar substans, precision eller relevans. Analyser och presentationer produceras sekundsnabbt med några få knapptryck, men kollegor måste sedan rätta till eller helt göra om allt.
En studie i Harvard business review visar att över 40 procent av anställda regelbundet får denna typ av ”AI-slarv” i knät. I genomsnitt krävs nästan två timmar per uppgift för att reda ut missförstånd eller komplettera det som saknas.
Anna-Karin Petrusson, it-utbildare vid företaget Infocell, ger exempel ur verkligheten: en kollega testade olika AI-tjänster för att skapa en enkel beräkning i Excel.
Resultatet: alla utom en (1) AI-tjänst föreslog en felaktig formel. Och sedan:
– När kollegan bad om att få resultatet levererat i en fil visade det sig att samtliga AI-tjänster hade inkluderat felaktiga formler i filen – även den som först gav rätt svar i text.

På minner om hypen med självkörande fordon. Skulle avskaffa bilolyckor.
Som enligt min uppfattning tog slut när en UBER bil körde ihjäl en cyklist. Inte för att sensorerna missat cyklisten utan för att mjukvaran var inställd för att sortera bort sådana små föremål.
Varför då ? Antagligen för att bilen annars inte skulle klara normalt körtempo.
Med aktuell mjukvara.
Det har alltid varit min bestämda uppfattning att "Artificiell" inte är eller har varit riktigt lika bra som verklig.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top